U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Hoi VavaVaVa zei:Als je de ballingzouten in huis hebt moet je over 8 dagen verdeeld 218gr MgCL2x6h2o en 27gr MgSO4x7H2O toevoegen om het mg op peil te brengen.Ben uitgegaan van 180l netto water.
Mijn Duits is nog net goed genoeg
Hoe kom je aan zo'n lage mg?Er zitten toch nog geen verbruikers in je bak.Mss.
het gebruikte zout eens meten?
Dbout zei:Hallo Ria,
Hoe is het met jou en je bak? Doen de buttons en koralen het al iets beter?
Met mijn bakje gaat het mondjes maat Maar wat kan je verwachten na 1,5 week. Ramen zitten regelmatig met alg. Goede stroming is moeilijk te vinden en mijn eiwitafschuimer doet niet wat ik wil. Schuimt in de onderpot. Maar er komt niets in de beker Ook niet als ik hem natter laat draaien![]()
En met mij![]()
Alle koralen en vissen doen het goed hier, behalve het koraal dat op z'n kantje had gelegen en al iets groen was, die gaat helaas naar de koralenhemel, ik probeer nog stekjes te maken maar vrees het ergste.
Ben blij te horen dat alles het goed doet ook de vissen. Dat ene koraal was die wildkap he En daar was ik ook bang voor dat die het niet zou redden. Maar het leed is gelukkigklein gebleven.
Mocht je een keer tijd hebben kom je wel een keer langs hè, met Francois?
Wij komen zeker gauw langs om naar je aquarium te kijken en te zien hoe alles er uitziet Kan ik ook nogeens genieten.
En we willen uiteraard jouw bakje ook zeer graag zien !!!
Nou daar is nog niet veel aan te zien. Maar jullie zijn altijd welkom.
Groetjes Dennis en Irma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.