Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nieuwe uitdaging

bjelka zei:
Bedankt voor de reactie. Ziet er al goed uit je bakkie,en kan alleen nog mr verbeteren met al die goede helpers hier opt forum....

Martin Bedankt voor het compliment maar zo groot is mijn kennis niet.:) Als ik al die kennis zie van sommige aquarianen en hun aquariums. Maar denk ook dat het aan de techniek ligt waarmee je heel veel kan bereiken. Waardoor het een kombinatie van kennis en techniek is.
Heb hier toch een opmerking bij:het is niet omdat je veel en dure techniek hebt dat je een goed draaiende bak gaat hebben!Kijk nr Martin zen bak die draait goed en heeft niet veel en dure techniek;) .

Luc Ja ik weet het ruim 2 maanden is nog niet zo lang. Maar vind het nog steeds
erg dat ik mijn vorige bak wegens omstandigheden heb moeten verkopen. En wat je zeg ik doe wel genieten van mijn bakje.

Zondag even MWS geweest waar ik uiteindelijk voor ging was niet voorradig.
Omdat er in mijn vorige bak 2 koralen stonden waar ik persoonlijk aan gehecht was en deze heel toevallig mijn formaatje:D hadden heb ik deze maar gelijk gekocht.

Fotos wel van dichtbij genomen.

Hier fotos.
mvg Joeri

Hoi Joeri

Het is niet bedoelt zoals jij het interpreteerd. Ik ken Martin zijn bak heb het genoegen gehad deze in het echt te zien. En zijn manier van het verzorgen en zijn denkwijze en ook kan verklaren waarom, ik mijn een groot gedeelte in kan vinden.
En zijn techniek is niet giga duur. Het is een schitterend aquarium En alles ziet er even perfect uit. En over de kleuren maar niet te spreken.

Maar heel veel forumleden hebben toch een andere manier om met deze hobby bezig te zijn. Gelukkig maar elk mens is anders en gelukkig ook een eigen mening.

Ria.

Ben het volledig met je eens,ieder heeft zijn manier om het biologisch evenwicht te proberen te verkrijgen in zen bak.

Heb vorig jaar op de zeewatermanifestatie met Martin gesproken en ook veel opgestoken van zijn manier van werken.....helaas nog steeds zijn bak niet int echt gezien omdat het toch een dikke 2u rijden van hier is.
Nog veel succes verder met je bak.
mvg Joeri

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik wat in mijn dag boek heb geschreven.
Er zijn prive een heleboel dingen die mij behoorlijk in beslag nemen. Maar ik ga toch even weer wat opschrijven.
Wat mij opvalt is dat ik minder met mijn aquarium bezig ben als met mijn vorige.
Ik blijf toch zeggen dat je mogelijkheden toch beperkt zijn.
Vond ook dat ik mijn koralen beter op kleur kreeg. Mogelijk stonden er toen andere soorten/kleuren koraal in. Gebruik weer net als in vorige bak baling om mijn waardes op peil te houden/onderhouds dosis heb dit wel even moeten uitdokteren maar heb het redelijk onder controle. Alleen blijf mijn nitraat 10. Krijg dit niet naar beneden. Wat ik ook doe. Dus kijken of ik de oorzaak kan vinden.?

Vorige week had ik tijdens waterwissel een giga probleem. Toch had ik zoiets van pak zooitje op en gooi het door het raam.
1 Stromingspomp deed het na het schoonmaken in water en azijn niet meer. En toen zei de opvoer pomp ook doe het maar lekker zelf. Ik ben niet technisch aangelegd en alles wat met stroom te maken heeft vind ik dood eng. En waar moet je heen s.avonds om half negen. Weet niet eens hoe ik de pomp los moet maken. Kom RI rustig blijven en kijken en nog eens kijken.
en laat je niet kisten. Heb ontdekt hoe ik de pomp los kon halen deze in water en azijn gezet (weet niet hoe je de opvoerpomp uit elkaar moet halen) 2 uur laten staan en toen stekker er deed nog niks schudden en schudden en nogeens schudden en in walla Deze pomp is wel het hart van aquarium. Want als het water niet meer circuleert kan je het wel vergeten.
Ook de stromingspomp aan de praat gekregen. Toen dacht ik zo probleem opgelost.
Nou echt niet volgende probleem. Heb ook geen idee hoelang dit al is, maar 2 lampen branden niet. Ik heb 6 lampen, die per 2 geschakeld zijn. Ik dacht morgen weer een dag.
Had reservelampen liggen dus verwisseld maar nog geen licht dus aan de lampen ligt het niet. Dus simpel EVSA is kapot (dit door mijn broer laten controleren) Mijn armatuur is ongeveer 3 maanden oud. Telefonisch kontakt gehad en dit is garantie. Later hier meer over.

Mijn blauwe buttons hebben het niet overleefd. Mijn hele oranje buttons doen het heel goed.

Nu heb ik iets heel vreemds meegemaakt.
Mijn doopvont stond gisteren avond bij het uit gaan van het licht gewoon open ER WAS HELEMAAL NIKS VREEMDS MEE.
Wat schept vanmiddag mij verbazing toen het licht aanging de schelp staat open en van de doopvont zelf is niks meer terug tevinden.
WAT VOOR MONSTER/MOORDENAAR zit er in de bak.:(

WIE HET WEET MAG HET ZEGGEN Ik weet het niet heb ook geen verklaring er was niks vreemds mee.

Zo dat was het weer voor even. Kan geen korte verhaaltjes vertellen en slechte eigenschap van mij is dat ik ook niet kan samenvatten.

Gr. Ria.

nou Ria Lekker allemaal weer :mad: maar je hebt in elk geval weer even je hart gelucht ;) !!

Is het die mooie doopvond van un paar foto's terug?!

manuel69 zei:
nou Ria Lekker allemaal weer :mad: maar je hebt in elk geval weer even je hart gelucht ;) !!

Is het die mooie doopvond van un paar foto's terug?!

Hoi Manuel

Moet kunnen he je hart luchten. Op die momenten mis je een man:D

Ja die doopvont was echt een hele mooie. Kan nu echt zeggen WAS.
heb echt geen verklaring, kijk ook steeds naar die lege schelp.

Ria.

Hoi Ria,

Als ik zo de foto's bekijk van nog maar 2 Maanden terug ziet het er toch heel goed uit :goed:
Wel echt zonde van je doopvond, ms een borstelworm via de voet naar binnen gekropen :confused:

Tja, vrouwen en techniek he :D Je bent niet de enige hoor, ik heb daar ook last van, al heb ik al heel wat pompen uit elkaar gehaald hier op de keukentafel.
Krijg ze ook altijd weer terug goed, maar dat kost me een halve dag.
Ik ben blijkbaar ook gewoon een beetje lomp met die dingen :o
Het is wel een idee om wat pompjes op voorraad te hebben voor als wij vrouwen weer eens iets professioneel slopen :p :rolleyes:

Wij hebben ook wel eens periodes dat we wat minder met de bak bezig zijn, vooral in het voorjaar met de eerste zonnestralen he, moet je straks eens zien als de dagen weer korter worden zit je de hele avond binnen met je neus op de voorruit en voor je het weet ga je aan de gang :p

Ik weet zeker dat je er een topper van maakt, je hebt het gewoon in je vingers.

Groetjes, Nathalie.

Hallo Ria,

Hè wat zonde nou om te lezen dat het mooie doopvondje ineens niet meer is. Hij was zo mooi.
Ik ben ook nog niet altijd tevreden over wat dingetjes aan ons bakje, maar het blijft een hobby, net zoals Nathalie al zegt, soms doe je er meer aan dan anders. Maar vind het nog steeds knap hoe je ondanks alles dit toch weer goed krijgt. Ga zo verder Ria, en je weet het hè , je bent hier nog altijd steeds welkom om eens op bezoek te komen.

Groetjes Dennis en Irma.

Tijd voor een update.

Heel lang niet op forum geweest en zie ook heel veel nieuwe namen.

Na veel langdenken heb ik toch maar besloten om te stoppen met de hobby. Ik heb al de tijd mijn aquarium gewoon verzorgd maar de enthousiame ben ik kwijt.
Mis een stukje wat heel belangrijk is bij deze hobby. En dat ben ik kwijt geraakt na hetgeen ons vorig jaar is overkomen.

Ik zal fotos maken , alleen zullen deze niet zo mooi zijn want mijn camera is niet al te best meer.
Binnenkort komen koralen enz. vissen te koop te staan.

groetjes Ria

Hallo Ria,

alsof het zo moest zijn, ik heb je net nog opgenoemd in mijn dagboek omdat ik vandaag aan je moest denken...

Wat ontzettend jammer om te lezen dat je gaat stoppen, maar als het enthousiasme weg is, dan is het heel begrijpelijk.

Ik hoop wel dat je we je af en toe nog op het forum terug zullen zien als je daar de gelegenheid en zin voor hebt!

Groetjes Marjan

O Ria, wat ontzettend jammer :(

We hadden het van de week nog over je, dat we al lang niets meer gelezen hadden van je.

Ik snap je maar al te goed, vorig jaar ben je je steun en toeverlaat verloren, en tevens degene die toch voor een groot deel de drijvende kracht achter je aquarium was.
Als je het alleen moet doen is het gewoon anders , ik kan het niet goed verwoorden maar ik begrijp je beslissing.
Ik zou het zonder Marcel ook niet kunnen en niet willen.

Je bent hier altijd welkom als je eens vissies wilt kijken.
Je bent immers iemand die ik persoonlijk heel erg zal missen.

We hopen nog eens iets van je te horen, heel veel sterkte toegewenst van ons drietjes hier.

Heel jammer Ria dat je besloten hebt er mee te stoppen, dit is ongetwijfeld een moeilijke beslissing geweest maar soms is het beter een wijs besluit te nemen.Maar wie moet ik nou pesten dan?:p

Sonde Ria maar ik vermoede al zoiets...te lang niets van je gehoord :( !! Suc6 met de verkoop...hopen dat je dieren un goed onderdak krijgen :)!!

Allemaal bedankt voor de lieve woorden.

Marjan.

Heb even je dagboek zitten lezen. Het stukje wat je geschreven heb berust op waarheid. Dingen in het leven zijn betrekkelijk en daarom moet je genieten van elke minuut van de dag. Ik kom zeker op het forum om te lezen.

Nathalie.

Het is niet dat ik het niet alleen zou kunnen want vorige bak deed ik ook alleen. Maar ik heb andere dingen die voor mij prioteiten hebben. Dingen een plaatsje geven. Jullie horen zeker nog van mij.

Stephan

Ik verdwijn niet hoor, en zal zeker mijn ritje naar Ton en Cora en Tom weer opmaken en dan kan je mij pesten genoeg. Maar dat zal dan wederzijds zijn. Mijn mondje heb ik nog steeds.

Manuel

Ook jouw zal ik zeker nog wel eens tegen komen.

Luc en Anja.

De klik was wederzijds. En vind het ook prettig jullie te hebben ontmoet.
Een troost als zoon ooit op zichzelf gaat dan gaat hij deze prachtige hobby voortzetten.

Hoi Ria,

Ik bedoel ook niet dat je het niet alleen zou kunnen hoor, we weten allemaal dat je het in je vingers hebt :goed:

Alleen de lol zal er voor een groot deel af zijn, dat zou ik hebben in ieder geval.

Doe het rustig aan Ri, hoop dat we nog van je gaan horen.

Nadat ik wat koralen en mijn vissen te koop aangeboden had, kreeg ik veel reacties. Dit niet verwacht, december is toch een dure maand.
Iedereen is zijn afspraak nagekomen. En toch deed het weer een beetje pijn.
Koralen waar ik de naam van wist zijn bijna allemaal opgehaald. Ben aan het spitten geweest naar namen van de andere koralen en die ga ik ook te koop aanbieden.
Vissen hebben een goed huis gekregen. Heb er nog 1 over Mijn geelstaart dokter
heeft een reis naar Belgie gemaakt en die zwemt al heerlijk op zijn gemak door de bak

Ik troost mij met de gedachten als Francois (mijn zoon) op zichzelf gaat wonen, hij zeer zeker deze mooie hobby gaat starten en moeder zal dan wel een een oogje erop werpen. Mag alleen maar kijken zegt hij.;)

Verder wens ik iedereen prettige feestdagen, en de beste wensen voor 2009.
En natuurlijk veel zeewater plezier.

Ria.

Back
Bovenaan