Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw doorkijk aquarium ±700L

Zo de testsetjes heb ik nu allemaal binnen!
vanmiddag krijg ik het pakketje van Glenn binnen en kunnen we gaan beginnen met ons DSR project:cool:

Mooie fotos zeg en erg mooie stukken ziet er goed uit.
Staat er erg mooi bij.

Groetjes wesley

Vandaag toch maar voor gekozen om een echte sump te plaatsen en leidingwerk te verleggen.

etydu4a6.jpg

Verstuurd vanaf mijn PadFone T004 met Tapatalk

Dankjewel :)

Ben er tot nu toe ook zeer blij mee met deze resultaten.
Vandaag contact gezocht met Glenn, wil toch gaan beginnen met de DSR methode voor nog betere kleuren van de koralen.
De bestelling voor de testsetjes is de deur uit gegaan en meteen even een powerfilter besteld.

Bekijk bijlage 372244

Succes met de toepassing van de methode en ik ga je volgen. Ik ben benieuwd hoe het hoor jouw gaat werken.

greetings, GlennF

Mooi hoor, succes met DSR, en je koralen zijn nu al zo mooi! Hoe kom je aan zoveel kalkalgen? Lijkt geen onbedekt stukje op je steen meer te vinden te zijn! :O

Ja super fijn toch? Lekker de labgeek uithangen, zoals ik altijd zeg. Met water sjouwen kunnen we altijd nog doen voor de conditie ;)

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Idd, alleen wel ff handigheid krijgen in t vele testen, want in het begin dacht ik toch, pff, waterwisselen gaat sneller :D

Dankjewel Glenn en Richard, ik zal alles mbt het meten en vooruitgang vermelden in me dagboek.

Heb eigenlijk geen idee hoe dat zo snel komt, denk door de waardes van Kg, Ca en Ph hoog te houden

Mooi hoor, succes met DSR, en je koralen zijn nu al zo mooi! Hoe kom je aan zoveel kalkalgen? Lijkt geen onbedekt stukje op je steen meer te vinden te zijn! :O

Idd, alleen wel ff handigheid krijgen in t vele testen, want in het begin dacht ik toch, pff, waterwisselen gaat sneller :D

Vandaag de eerst meting gedaan met de DSR calculator.

1e meting.jpg

Sommige waardes wijken nogal af haha.
Nu maar beginnen met toevoegen.

Vandaag na een week opnieuw gemeten

2e meting.jpg

in 1 week zijn dit de waardes die gedaald zijn:

Kh van 10 naar 9 = 1kh
CA van 450 naar 440 = 10ppm
MG van 1350 naar 1160 = 190ppm
Kalium van 390 naar 370 = 20ppm
Strontium was 8 = 8
Boor van 4 naar 2.5 = 1.5ppm
Jodide van 0.06 naar 0.01 = 0.05ppm
Fosfaat van 0.04 naar 0.03 = 0.01ppm
Nitraat was 5 = 5

Weet iemand hoe ik hier vanaf kom:

[video=youtube;kvQrcAyQKJA]http://www.youtube.com/watch?v=kvQrcAyQKJA[/video]

Wordt er echt zo gek van en probeer van alles maar niets helpt.
Heb al verschillende gafzakken geprobeerd en watten in de sump, zelfs een combie van beide.
En nog blijf ik teveel zweefvuil houden vindt ik en het is nog lelijk ook:(
Gebruik gafzakken van 200m en dan zit de gafzak binnen een dag al vol.

Als iemand ideeen heeft hoor ik ze graag.

Back
Bovenaan