Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw doorkijk aquarium ±700L

Ik heb er al een losse powerfilter ingangen.
Heb inderdaad ook aan de opvoer gedacht maar kan niets vinden dat past om de diameter van de opening van de pomp.

Weet iemand wat er met me koraaltje aan de hand is? Hij staat al een paar dagen niet uit...
4eru6e9y.jpg

y4ysuty4.jpg

Alle waardes zij zoals in me dsr calcultor, ook heb ik een montiporaplaat waarvan een gedeelte van de poliepen helemaal weg is en dood.

Nitriet is 0
Nitraat is 5
Ca is 450
Kg is 1350
Kh is 10
Ph is 8.1
Po4 is 0.02

Verstuurd vanaf mijn PadFone T004 met Tapatalk

Ben al paar dagen aan het stoeien met me Mg waarden, als ik ze net JBL meet heb ik een waarde van 1350. Meet ik deze met red search test zit ik 1600... beide testsetjes zijn nog goed vind het wel vreemd zo'n groot verschil

Na ons gesprek bij Marek toch even snel gekeken in jullie dagboek, echt een heel mooie koralen en super gezond.
En inderdaad een aparte collectie vissen.

Ik heb er al een losse powerfilter ingangen.
Heb inderdaad ook aan de opvoer gedacht maar kan niets vinden dat past om de diameter van de opening van de pomp.

Pvc pijp warm (week) maken en optrompen dan gaatjes boren en een eindop plaatsen.
Afhankelijk van je pomptuit is een 20, 25 of 32mm pijp bruikbaar.

greetings, GlennF

Ben al paar dagen aan het stoeien met me Mg waarden, als ik ze net JBL meet heb ik een waarde van 1350. Meet ik deze met red search test zit ik 1600... beide testsetjes zijn nog goed vind het wel vreemd zo'n groot verschil

probleem is bekend en gemeld door antonie en ook geverifieerd met een triton test
redsea Mg geeft te hoge waarden aan.
Ook door wesley vreeswijk geconstateerd.
Daarom gebruik ik in DSR als referentie salifert voor Mg. Dit zit tenminste in de buurt, deze is ook met een triton test geverifieerd.

greetings, GlennF

Hallo Jan,

Was een leuk gesprek om ervaringen te wisselen.
Bedankt voor je compliment.

Groet Jurgen

Na ons gesprek bij Marek toch even snel gekeken in jullie dagboek, echt een heel mooie koralen en super gezond.
En inderdaad een aparte collectie vissen.

Oh kijk dat wist ik nog niet, mij werd juist weer red sea geadviseerd omdat deze beter zou zijn.
Zal ook eens een Salifert testsetje kopen om te vergelijken.

probleem is bekend en gemeld door antonie en ook geverifieerd met een triton test
redsea Mg geeft te hoge waarden aan.
Ook door wesley vreeswijk geconstateerd.
Daarom gebruik ik in DSR als referentie salifert voor Mg. Dit zit tenminste in de buurt, deze is ook met een triton test geverifieerd.

greetings, GlennF

Gister weer 2 mooie koralen gescoord.

Tijdelijke plek
ese6e7yh.jpg

Deze net op zijn vaste plek gezet
ezama6er.jpg

Back
Bovenaan