Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw doorkijk aquarium ±700L

Gister en vandaag weer wat nieuwe koralen gekocht en toegevoegd aan het aquarium.
e2e3yha5.jpg

gugeqezy.jpg

zepeje6a.jpg

Sent from my C6603 using Tapatalk

Ja het schiet eindelijk een beetje op haha.
Zie eigenlijk nog teveel steen maar moet de koralen ook de kans en tijd geven om te groeien!
Nu goed de waterwaardes in de gaten houden omdat er nogal wat steenkoraalen zijn bijgekomen.
Om de twee dagen meet ik de KH, MG en CA en probeer ze op een stabiele waarde te houden van KH 10, MG 1350 en CA 480.
Dit gaat tot nu toe nog goed :biggrin:

Zo toe maar, alweer een paar erbij;). Ze zijn mooi!

Ja het schiet eindelijk een beetje op haha.
Zie eigenlijk nog teveel steen maar moet de koralen ook de kans en tijd geven om te groeien!
Nu goed de waterwaardes in de gaten houden omdat er nogal wat steenkoraalen zijn bijgekomen.
Om de twee dagen meet ik de KH, MG en CA en probeer ze op een stabiele waarde te houden van KH 10, MG 1350 en CA 480.
Dit gaat tot nu toe nog goed :biggrin:

Fijn om te horen dat het zo goed gaat!
En nog steeds zonder waterwissel neem ik aan? Gebruik je de DSR calculator of heb je andere manier?

Groetjes!

Is inderdaad tot nu toe nog zonder water wissel!
Nee ik gebruik geen calculator, ik zorg er gewoon voor dat de waarde niet daalt dus dagelijks een kleine hoevelheid toevoegen is voldoende om het op het juiste niveau te houden.
En als na 2 dagen geen verbruik heb gemeten gooi ik er een dag niks in bijvoorbeeld.
Is veel meetwerk maar zo kan ik de waardes teminste wel stabiel houden.

Is inderdaad tot nu toe nog zonder water wissel!
Nee ik gebruik geen calculator, ik zorg er gewoon voor dat de waarde niet daalt dus dagelijks een kleine hoevelheid toevoegen is voldoende om het op het juiste niveau te houden.
En als na 2 dagen geen verbruik heb gemeten gooi ik er een dag niks in bijvoorbeeld.
Is veel meetwerk maar zo kan ik de waardes teminste wel stabiel houden.

Netjes hoor! Hoe haal jij je nitraat uit het water? Heb namelijk nog niets gelezen over je sump indeling en filtermateriaal enzo, ben ik wel nieuwsgierig naar.
Oh en heb je nog een overzichtplaatje?:p

Nou......

Ik schaam me een beetje ervoor hoe ik de techniek heb staan dus daar plaats ik niets van.

Ik heb er een redelijk zware afschuimer opstaan ten opzichte van het vissenbestand.
Als ik de beker leeg lijkt het net een gierput haha wat een stank!

Zal morgenavond even een foto posten van een overzicht, het is niet gigantisch mooi nog want alles moet groeien en dat doet het wel zeg... De montiporaplaat zie ik elke dag groter worden ( groeit tegen een steen aan).

Voorlopig laat ik het hier ook even bij, eerst de waardes weer goed houden.

Nou......

Ik schaam me een beetje ervoor hoe ik de techniek heb staan dus daar plaats ik niets van.

Ik heb er een redelijk zware afschuimer opstaan ten opzichte van het vissenbestand.
Als ik de beker leeg lijkt het net een gierput haha wat een stank!

Zal morgenavond even een foto posten van een overzicht, het is niet gigantisch mooi nog want alles moet groeien en dat doet het wel zeg... De montiporaplaat zie ik elke dag groter worden ( groeit tegen een steen aan).

Voorlopig laat ik het hier ook even bij, eerst de waardes weer goed houden.

Haha, zolang je waterwaarden ok zijn hoef jij je toch niet te schamen? Maar goed, ik kan het wel begrijpen. Ben benieuwd naar de foto's!:biggrin:

Toch ook maar wat van de techniek onder

epazana2.jpg

ypa2a3yt.jpg

En van de nieuwe opvoerbuis

ypu9urap.jpg

y2e4yma9.jpg

Zo en nu weer even rustig zitten en naar het aquarium kijken :)

To be continued....

Very nice:) Ik ben aan het sparen voor een doorkijk met dezelfde afmetingen. Originele viskeus ook. Blijven je egelvis en koffer tot nu toe van de koralen af?

Dankje, ze blijven overal vanaf zelfs van de poetsgarnalen daar kijken ze nog niet eens naar om.

Very nice:) Ik ben aan het sparen voor een doorkijk met dezelfde afmetingen. Originele viskeus ook. Blijven je egelvis en koffer tot nu toe van de koralen af?

Net weer de waardes gemeten:
Ph = 10
Kh = 8
No2 = 0
No3 = <5
Mg = 1280
Ca = 480

Moet dus weer ietsje bijsturen rest is prima :)

Ja dat klopt wel haha, ik heb het alleen niet zo standaard als zou moeten :p zal maar niet zeggen wat ik als sump gebruik...

Back
Bovenaan