Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuw doorkijk aquarium ±700L

Dank je Richard, je moet er maar eens goed over nadenken. Beide methoden hebben voor en nadelen. Tot nu toe ben ik erg tevreden met dsr. Heb er alleen wat paarse flap van gekregen sinds ik ermee begonnen ben, maar dit is gemakkelijk weg te zuigen

Verstuurd vanaf mijn PadFone T004 met Tapatalk

De groene monti heeft een 2e kale plek nu gekregen:(
Die andere staat er gelukkig weer beter bij nog niet zoals eerst maar dat komt wel goed :)

De groei zit er goed in!

23-01-2014
gybe4usy.jpg

04-03-2014
ana4a4y5.jpg

Dankjewel Glenn, ben zeer tevreden over jouw DSR methode, alles groeit en bloeit goed.
flap heb ik gekregen toen ik begon met de DSR. De plekken zijn vooral aan de wateroppervlak, op 1 koraal zit een behoorlijke plek en op een stuk steen. Op het stuk steen word het nu langzaamaan bruin en lijkt weg te trekken. De plek op het koraal wordt wel groter en zit onder de luchtbubbels.
De flap kan alleen komen door de Jodium, Borium, Kalium of Strontium.
Kalium kan den ik wel afgeschreven worden omdat ik dat pas 1x heb toegevoegd.
Ik durf niet te zeggen welke stof er wel voor zorgt, durf ook niet zomaar te stoppen met het toevoegen.

Ziet er zeer goed uit.
Waneer heb je paarse flap en op welke plekken komen ze ?
Heb je gemerkt dat het komt door een bepaalde stof ? B.v. als je stop met doseren dat het minder wordt

greetings, GlennF

Dankjewel Glenn, ben zeer tevreden over jouw DSR methode, alles groeit en bloeit goed.
flap heb ik gekregen toen ik begon met de DSR. De plekken zijn vooral aan de wateroppervlak, op 1 koraal zit een behoorlijke plek en op een stuk steen. Op het stuk steen word het nu langzaamaan bruin en lijkt weg te trekken. De plek op het koraal wordt wel groter en zit onder de luchtbubbels.
De flap kan alleen komen door de Jodium, Borium, Kalium of Strontium.
Kalium kan den ik wel afgeschreven worden omdat ik dat pas 1x heb toegevoegd.
Ik durf niet te zeggen welke stof er wel voor zorgt, durf ook niet zomaar te stoppen met het toevoegen.

Raar, dit lijk niet een van de stoffen dat het zo moeten kunnen veroorzaken.
Het word vaak beweerd van carbon/ vodka.
We gaan het in de gaten houden

Plekken op koralen met een pipet net voor het licht uit gaat wegblazen.
Anders tast het 't koraal aan en nlijfr uitbreiden

greetings, GlennF

Bedankt voor de tip zal dit morgen eens proberen.
Carbon / vodka pas ik niet toe, alleen de stoffen die ik net noemde.
Wil dit best voor je uit testen om te kijken welke stof het veroorzaakt mits ik wel tijdelijk kan stoppen met een bepaalde stof toe te voegen?

Raar, dit lijk niet een van de stoffen dat het zo moeten kunnen veroorzaken.
Het word vaak beweerd van carbon/ vodka.
We gaan het in de gaten houden

Plekken op koralen met een pipet net voor het licht uit gaat wegblazen.
Anders tast het 't koraal aan en nlijfr uitbreiden

greetings, GlennF

Bedankt voor de tip zal dit morgen eens proberen.
Carbon / vodka pas ik niet toe, alleen de stoffen die ik net noemde.
Wil dit best voor je uit testen om te kijken welke stof het veroorzaakt mits ik wel tijdelijk kan stoppen met een bepaalde stof toe te voegen?

Begin dan met boor die word eenmaal op peil nauwelijks verbruikt en heeft zelf een alternatief bron waardoor het weleens doorschiet.

greetings, GlennF

Boor wordt bij mij wel degelijk verbruikt, moet elke dag zo'n 15ml Boor toevoegen om deze op niveau te houden.

Begin dan met boor die word eenmaal op peil nauwelijks verbruikt en heeft zelf een alternatief bron waardoor het weleens doorschiet.

greetings, GlennF

Hey Glenn, bedankt voor je antwoorden. Ik hou alle waardes nauwlettend in de gaten meet zoiezo 1x in de week

Maar mooie koralen hoor ,lekker laten uitgroeien tot mooie koloniesthumbs up

Kijk wel uit dat je niet teveel koopt het is nu al goed vol,:biggrin::biggrin:

Dank je voor je compliment:)
Ik laat ze nu ook inderdaad groeien.
Er kunnen nog wel een aantal leders en buttons bij, steenkoraal heb ik nu inderdaad genoeg :)

Maar mooie koralen hoor ,lekker laten uitgroeien tot mooie koloniesthumbs up

Kijk wel uit dat je niet teveel koopt het is nu al goed vol,:biggrin::biggrin:

Erg mooie opbouw van je rif, prachtige bak ook je dokter erg mooi.
Groeten Hans

Verstuurd van mijn Nexus 7

Gister 2 extra stromingspompen overgenomen van forumlid Michael.
Nu heb ik 1 WP40 van 13.000l/h 2x Tunze 6085 van 8.000l/h en 1x Sicce Voyager 4 6.000l/h

Bij mekaar dus 35.000l/h aan stroming die ik nu mooi kan uitrichten, eindelijk de dode plekken weg waar het vuil bleef liggenaction

Back
Bovenaan