Wachten kan lang duren als je weet hoe mooi het kan worden.
De groene algen groeien inmiddels, maar niet heel explosief.
Ben gestart met ingewaterdsteen, onderwater getransporteerd daarna snel overgezet in het aquarium. Het steen zit vol kromme kreeftjes en ander gespuis. Inmiddels heb ik diverse krabben gevangen, voor zover ik kan zien zit er nu nog 1 in. Of dit nu een Krab/kreeft is weet ik niet. Het is zwart van kleur met geel streepje op schaar en zit onder een steen met twee waaierhandjes voedsel te vergaren??? Foto is lastig te maken zit ver weg gestopt.
Helaas is het zo dat ik glasannemonen gespot heb. Heb er diverse ingespoten met azijn. Nu afwachten of ik ze weg kan krijgen. Ze zijn veelal erg klein, ook die worden groot. allemaal bestrijden zal vast niet lukken maar ja wat verder te doen met die annemonen? bergia's of pepermuntgarnalen?, etc. Is een glasannemoon vrije bak nu al een illussie?
De nitrietpiek is kort aanwezig geweest en lijkt op zijn retour, waterwaarden die ik nu meet zijn:
PH 8,3
Kh 8
N02: <0,3mg/l (was vorige week ergens tussen de 0,3 en 0,8mg/l)
NO3:5mg/l (was vorige week +20mg/l)
PO4: 0mg/l
ammonia/ammoniak: 0mg/l (was 5mg/l)
zout: 1023 (25graden Celsius)
Mijn afschuimer draait overuren momenteel, schuimt lekker. Het is mooie donker groene koffie zeg maar.
gisteren de eerste twee koraaltjes geplaatst om te proberen. Sinularia en pompende Xenia. Staan inmiddels netje open.
Vind het erg leuk deze twee te plaatsen, komen bij een kennis vandaan die deze eerder uit mijn vorige bak heeft overgenomen. Dus eigenlijk stekken van mijn eigen stekken.
foto's volgen nog.