Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

na 15 jaar zoet eindelijk zee

Hee Frank, dat is lang geleden. En wat een leuk nieuws! Gefeliciteerd met je zoon!

Frank, ook van ons van harte gefeliciteerd! Welke naam hebben jullie dat mooie mannetje gegeven?

Het aquarium ziet er ook nog steeds mooi uit hoor, ik zie dat je die prachtige buttons ook nog steeds hebt!

Leuk om weer een wat te horen.
Zijn naam is Brent.

Inderdaad de bak draait eigenlijk vrij stabiel. De buttons willen niet echt goed groeien. was je nog steeds niet vergeten hoor. maar moet de steen op z`n minst in tweeen proberen te breken om te stekken en dat zie ik nog niet echt zitten.

gr Frank

Hoi allemaal,

Na een korte afwezigheid kriebelt het weer, zoutkoorts ofzo.
En een push van mijn vrouw.... Die vind discusvissen dus niet leuk....
hup hup discussen de deur uit werken en daarna maar weer spullen verzamelen.

Gaat nog wel even duren allemaal, eerst een nieuwe vloer in huis en op vakantie.

Starten staat in de planning voor het najaar.

Leuk dat jij ook weer gaat beginnen! En wat je vrouw betreft: ze heeft helemaal gelijk als het om die Discussen gaat. Hoe lang heb je die mogen houden? (ik heb ze zelf destijds na 6 weken al weer verkocht, kon er niet aan wennen en had ze echt al lang genoeg vond ik ;))

Ga je verder met het aquarium van toen overigens of gaat het een nieuw aquarium worden?

Leuk dat jij ook weer gaat beginnen! En wat je vrouw betreft: ze heeft helemaal gelijk als het om die Discussen gaat. Hoe lang heb je die mogen houden? (ik heb ze zelf destijds na 6 weken al weer verkocht, kon er niet aan wennen en had ze echt al lang genoeg vond ik ;))

Ga je verder met het aquarium van toen overigens of gaat het een nieuw aquarium worden?

Hey Marjan,

Het is de bedoeling om met hetzelfde aquarium te starten, wel een grotere sump en enkele aanpassingen aan de elektra.
De techniek moet ik deels nog aanschaffen. Maar ja welke eiwitafschuimer, pompen en de rest.

Gr. Frank

Vandaag de 1e bestelling gedaan. Deltec sc1455 afschuimer. En nu maar hopen dat deze aan mijn verwachtingen voldoet.
Nu de rest van de techniek in orde maken en het huidige aquarium schoonmaken.
Gr. Frank

Het aquarium is schoon gemaakt, de sump staat er weer onder.
De pompen en verlichting 6x54W T5 functioneren weer.
Het hele systeem exclusief de Deltec sc1455 afschuimer draait (moet nog geleverd worden).

Het elektrische deel van het aquarium moet alleen nog netjes gemaakt worden, hier ben ik druk mee bezig.

Momenteel ben ik aan het testen wat de watertemperatuur wordt, mocht de watertemperatuur nu al te hoog zijn is het zaak dat ik nog een aantal koelventilatoren plaats in de lichtkap. Ik zit te denken aan 2 stuks 12x12cm ventilatoren om de warme lucht af te voeren.

In de zomerwarmte wil ik nog gaan koelen met extra ventilatoren die over het wateroppervlak blazen (indien nodig).
Hopelijk kan ik met 2 tot 4 weken het levendsteen in brengen en dan rustig afwachten hoe het verder gaat.

gr Frank

Back
Bovenaan