Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

'N Knoalster bak "2" en "3"

Re: 'N Knoalster bak "2"

Ben de algen bijna kwijt:D !

Tip van Lafox: Silicarbon.

Binnen enkele dagen was het beduidend minder. En het is nu bijna helemaal verdwenen.

Ff wat foto's

Eerst mijn nieuwe buttons:

Bijlagen

• 08079.jpg
    08079.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 22
  • 080710.jpg
    080710.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 22
  • 080711.jpg
    080711.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 21

Foto's

Bijlagen

• 08071.jpg
    08071.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 51
  • 08072.jpg
    08072.jpg
    123,5 KB · Weergaven: 32
  • 08073.jpg
    08073.jpg
    130 KB · Weergaven: 32
  • 08074.jpg
    08074.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 28
  • 08075.jpg
    08075.jpg
    129,2 KB · Weergaven: 32

Laatsten

Bijlagen

• 08078.jpg
    08078.jpg
    123,9 KB · Weergaven: 27
  • 0807-7.jpg
    0807-7.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 28
  • 08076.jpg
    08076.jpg
    114,3 KB · Weergaven: 79

Dat ziet er goed uit Mark:goed:

Hoe doen de stekkies het?

groetjes Arjen

Er is iemand een hele mooie schuimertje aan het halen ghe ghe:p ;)

:D Woorden zijn niet nodig denk ik............foto's zeggen genoeg!

Bijlagen

• IMG_1745.jpg
    IMG_1745.jpg
    59,1 KB · Weergaven: 30
  • IMG_1744.jpg
    IMG_1744.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 28

Alweer een tijdje geleden ff een Update.

Kleuren komen terug! Heb een paar weken geleden een waterwissel gedaan van 50% met ReefersBest, en de Koralen reageren hier goed op. Nu ik regelmatig met dit zout ververs gaat het beter met de koralen. Ook mede door ElementMix 1,2,3 komt de groei er echt in. Ca, Mg, KH hou ik bij met Tropicmarine en gaat goed alleen heel veel nodig. 25schepjes Biocalsium per week!!!!! 7 Mg en Kh moet ik elk week bufferen. Toch maar opzoek naar een kleine Ca-reactor.

Geen ruimte in de onderkast dus een Compacte gezocht. Een Shuran Piccolo viel mijn oog op iemand ervaring?

hoi mark...

mooie bak geworden..Ook de ombouw en lichtkap zijn helemaal mijn smaak.
Ben er een tijd tussenuit geweest, maar ben er weer en zal je dagboek blijven volgen.
groeten rob

Leuk dat je weer gaat beginnen Rob! Als je het adres wil die z'n Aqua/meubel/kap voor je kan maken pb me maar ff, is niet ver bij je vandaan! Geruchten gaan dat SevenSeas bij hem in het pand komen!!

Krijg je nu terug kleur door je waterwissels met Reefers Best of door de elementmix1,2,3???Of door een combi van beide???

mvg Joeri

Mark.... zei:
Alweer een tijdje geleden ff een Update.

Kleuren komen terug! Heb een paar weken geleden een waterwissel gedaan van 50% met ReefersBest, en de Koralen reageren hier goed op. Nu ik regelmatig met dit zout ververs gaat het beter met de koralen. Ook mede door ElementMix 1,2,3 komt de groei er echt in. Ca, Mg, KH hou ik bij met Tropicmarine en gaat goed alleen heel veel nodig. 25schepjes Biocalsium per week!!!!! 7 Mg en Kh moet ik elk week bufferen. Toch maar opzoek naar een kleine Ca-reactor.

Geen ruimte in de onderkast dus een Compacte gezocht. Een Shuran Piccolo viel mijn oog op iemand ervaring?

Denk door het gebruik van ReefersBest samen met 50% verversing dat de koralen hun kleuren weer begonnen terug te krijgen. Maar door de Elementmix is dit nog extra versterkt, en zeker de groei is ook enorm toegenomen door elementmix.

Maar ff een fototje voordat al het licht uit is! Kan nog steeds geen reeel beeld krijgen op de foto!

Ook ff een foto van mijn iridis, heb er een koppeltje van!

Bijlagen

• IMG_1796.jpg
    IMG_1796.jpg
    119,2 KB · Weergaven: 53
  • IMG_1821.jpg
    IMG_1821.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 24

opzich jammer dat de kleuren niet goed weergeven worden in het echt zie je dit aquarium met stappen vooruit gaan en mooie kleuren!

Word wel wat :p :goed:

Ff enkele updates;)

Ben een tijdje terug overgegaan van KZ buizen naar AquaSience. 2x blauw 22000k en 5x wit 15000K. Vindt dit toch veel mooier dan KZ.

Er zitten nu nog 1x KZ fujipurple en 1X Corallight, maar dezen gaan er ook uit achteraf vind ik het 'roze' toch niet mooi! Dus ik steek er binnen kort nog een blauwe en witte aquasience in.

Ook zijn mijn lipvissen(viridis) niet meer in leven:( .

Maar ook een nieuwe aanwinst:D !

04-01 is Luc geboren en mijn Aqaubuddy Arjen_d kwam met een zeer geslaagd kraamkado:goed: :goed: :goed: Paracanthurus hepatus 'Yellow Belly' van een cm of 8:eek: !!!!!!!!
Eens wat anders dan al die baby kleertjes;)

ff twee fototjes van mijn bijde nieuwe aanwinsten

Bijlagen

• IMG_1967.JPG
    IMG_1967.JPG
    71,1 KB · Weergaven: 20
  • Luc Sloots.jpg
    Luc Sloots.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 19

Mark,

Van harte met de kleine man, hij weet z'n duim al goed te vinden.
En als ie huilt, gewoon voor het aquarium zetten is ie vast zo weer stil.

:)

Hey Mark en ... (sorry niet zo goed in namen:o )... Gefeliciteerd! Jullie waren vorige keer ook rond dezelfde tijd uitgerekend als mijn vrouw en ik vertelde jullie! Wat leuk zeg! De onze zoon (Tijn) is op 02-01-2008 geboren! Suc6 met de slapeloze n8en!

Gr.

Roemer

Back
Bovenaan