Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

'N Knoalster bak "2" en "3"

Re: 'N Knoalster bak "2"

Ga je ff pb'en Peter! Geen sponsor!

Mooie lichtkap en goed doordacht om te openen,ik moet mezelf door een opening van +-25cm wringen om bij de bodem van de bak te komen.

Dit wordt een mooi projectje,ik blijf het volgen....
mvg Joeri
Mark.... zei:
De bak staat en is zover klaar om gebeitst, en later met bootlak afgelakt te worden:D ! Mooi klusje voor de vrouw;) !

Alles is gemaakt van massief grenen, en watervast plaatmateriaal.

Ik moet alleen nog gaten zagen voor de ventilatoren, rifspoeling en de overloop. De overloop wordt 50mm. Rifspoeling 25mm(maar volgens mij zijn de gaten aan de kleine kant voor een 25mm doorvoer:( )

In de onderkast worden nog 2 gaten voor 100mm PC venti's gezaagd, en ook in de lichtkap. De binnenkant wordt bekleed met geluidsisolatie.

Doordat de bakhoogte 65cm is en de lichtkap 25cm, kon ik dus niet bij de bodem komen zonder de lichtkap te verwijderen......dit wilde ik niet dus de voorkant van de lichtkap gaat mee open zodat ik net bij de bodem kan. (Met dank aan John27, heb ik het vanaf gekeken:goed: )

De 'deur' is uit een stuk, en zit met magneten vast.

Foto,s

Ff update.

Het duurt allemaal een beetje lang:( ! Heb een hoveniersbedrijf en aangezien het voorjaar heeeeeeeeeel vroeg is begonnen weinig tijd gehad.

Maar schilderwerk is klaar:goed:, met dank aan de vrouw!:

Binnenkant kast en lichtkap 5x in de 'Jachtlak'
En de buitenkant 3x in de beits en 2x in de parketlak.

Gisteren de lichtkap klaar gemaakt; 8x39watt ingebouwd en de koeiling/ventilatie aangesloten.

Vandaag wordt de binnenkant van de onderkast geisoleerd met geluidsisolatie(van dat gekleurde schuimrubber!?), en de achterwand geplaatst.

Planning is dat we met hemelvaart(donderdag tot zondag vrij:D ) de vloer gaan ondersteunen(houtenvloer). En de sump onder de noodbak vandaan halen en de PCV leidingen klaar gaan maken. Ook proefdraaien staat in de planning.

Pinkster weekend de bak inrichten, en overbrengen dieren uit de 'noodbak'(Ajen reken maar dat ik die zaterdag je hulp wel kan gebruiken:goed: ). De bedoeling is dat ik 50% verswater, ga gebruiken en 50% uit de 'noodbak'. Overige 50% uit de noodbak komen de dieren tijdelijk in de zwemmen +/- 100 ltr en 50 ltr om mijn stenen af te spoelen/na te houden, nadat ik er gaten in geboord heb voor de PVC constructie die ik wil maken.

ff wat foto's van de lichtkap.

Bijlagen

• IMG_1210.jpg
    IMG_1210.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 35
  • IMG_1249.jpg
    IMG_1249.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 34
  • IMG_1251.jpg
    IMG_1251.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 35

STRESSSSSSSSS! Zaterdag gaat alles over maarrrrrrrrrr.......

Ben aan het proefdraaien met kraanwater, en alles is mooi dicht maar..............
Rifspoeling werkt niet! Voelt niet eens dat er iets uitstroomt:(

Waar kan dit aan liggen, hoop dat jullie mij kunnen helpen. ff wat info:

Alles 25mm PVC. Behalve bij de pomp twee stukken slang op de bijgeleverde aansluitingen voor de pomp. (zie foto)
In het aquarium vier uitstromen op een lengte van 35cm, ook 25mm pvc. (zie foto)

Graag raad want we willen zaterdag alles overpakken:goed: !

Bijlagen

• IMG_1258.jpg
    IMG_1258.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 80
  • IMG_1262.jpg
    IMG_1262.jpg
    108,5 KB · Weergaven: 56

Thanx Rene!

Ga ik idd morgen even proberen! Hoop dat dan alles prefect werkt, zodat zaterdag alles over kunnen zetten.

(@ Rene heb trouwens een hele fijne Ricordea:eek: ;) !)

lafox zei:
(@ Rene heb trouwens een hele fijne Ricordea:eek: ;) !)
:D :D :D al een foto gemaakt?

succes Zaterdag en laat Arjen maar hard werken (€10,--):rolleyes:[/QUOTE]

hahaha! Zal zorgen dat ie doodop is zaterdag, heb 200ltr water in de schuur staan die moet de bak in met emmers, dus 20x heen-en-weer vanachter uit de tuin:D

Zet Ricordea ff op de foto als ie in zijn nwe onderkomen zit!

Nou en bedankt he:p

Ach jah voor een hertog jannetje wil ik wel werken hoor:D

200 liter pff is jah niks ;)

Pffffffffffffffffff 10uur begonnen 1930uur ging arjen naar huis!

Het is allemaal goed gegaan. Alleen mijn SPS koralen staan nog dicht, en diverse koralen 'slijmen' nog een beetje.

We hebben het rif opgebouwd dmv PVC Constuctie en is vrij luchting, vooral achter het rif is het mooi open zodat het goed kan doorstromen. Paar grotten en veel schuilplekken.

De Rifspoeling werkt nu perfect!!!!!! Heb de uitstroom verkleind naar 4 gaten van 8mm ipv 4 van 25mm!

Alleen heel veel luchtbellen:mad: ! komt van de overloop die veel lucht aanzuigt om hem stil te krijgen. Omdankt een H-stuk op de uitstroom waaruit de lucht kan ontsnappen. Ben er nog niet uit hoe ik dit weg kan krijgen. Ik wil strax even proberen de opvoerpomp het water vlak boven de bodem v/d sump te laten aanzuigen. Of anders de opvoerpmp te gaan knijpen zodat er minder door de overloop gaat, liever niet want dat belast de RD meer! Wil eigenlijk ook geen filterschuim of watten gebruiken.
Als iemand tips heeft...........:goed:

Foto's volgen als het een beetje bij begint te trekken!

Verhuizen was en suc6 vond ik wel ons goed vermaakt de hele dag:)

en rene ik heb voor 10 euro hard gewerkt hoor:p

Nu ik nog een 1 juffer vangen en dan kunnen die ook weer weg haha leuke hobby :D

En was goed kapot gisteren pffff

1. 10:00 tot 19:30 bij Mark
  2. 19:45 tot 20:30 ff bij de pup kijken
  3. 21:30 tot 05:30 verjaardag en kroegen pfffff
wat een dag;)

De koralen gaan de goede kant op. Ze beginnen hun poliepen weer te tonen maar nog niet van harte. Hamertjes staan nog niet open zoals het hoort, en de Calustrea kan ook nog mooier. Maar de Sps laten hun poliepen al weer zien, de kleur is wel minder maar dat zal de komende tijd wel weer de goede kan op gaan.

ff wat foto's die de vrouw heeft geschoten toen Arjen en ik aan het 'steenhouwen' waren......

Bijlagen

• IMG_1268.jpg
    IMG_1268.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 49
  • IMG_1267.jpg
    IMG_1267.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 85
  • IMG_1266.jpg
    IMG_1266.jpg
    113 KB · Weergaven: 45
  • IMG_1265.jpg
    IMG_1265.jpg
    67 KB · Weergaven: 38

Het is lekker luchtig geworden, is op de foto's niet echt goed te zien, maar ik merk dat de stroming ook lekker 'door' het rif gaat. De rifspoeling doet de rest.

Alleen nog een paar kilo kleinere stukken vers steen om hier en daar de PVC constructie op de bodem uit het zicht te halen.

foto's......als iemand nog aanmerkingen heeft, laat maar komen!

Bijlagen

• IMG_1320.jpg
    IMG_1320.jpg
    129,4 KB · Weergaven: 55
  • IMG_1318.jpg
    IMG_1318.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 41
  • IMG_1321.jpg
    IMG_1321.jpg
    107,5 KB · Weergaven: 50
  • IMG_1332.jpg
    IMG_1332.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 78
  • IMG_1271.jpg
    IMG_1271.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 58

foto's

Bijlagen

• IMG_1326.jpg
    IMG_1326.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG_1323.jpg
    IMG_1323.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 27
  • IMG_1269.jpg
    IMG_1269.jpg
    111,3 KB · Weergaven: 36
  • IMG_1315.jpg
    IMG_1315.jpg
    136,6 KB · Weergaven: 27

Wow! Is erg mooi geworden. Ze kunnen er wat van in Stadskanaal ;) .

arjen_D zei:
en rene ik heb voor 10 euro hard gewerkt hoor
En laat er nu net een foto geplaatst zijn waar jij je handen in je zak heb zitten... Hopelijk was deze foto niet representatief voor de rest van de dag :p . Anders is die 10 euro erg makkelijk verdiend :D

Groet,

Marcel

M_v_P zei:
Wow! Is erg mooi geworden. Ze kunnen er wat van in Stadskanaal ;) .

En laat er nu net een foto geplaatst zijn waar jij je handen in je zak heb zitten... Hopelijk was deze foto niet representatief voor de rest van de dag :p . Anders is die 10 euro erg makkelijk verdiend :D

Groet,

Marcel
Nee foto`s dat ik 200 liter water getild heb (niet in 1 x natuurlijk :p ) hadden ze niet gemaakt;)

Back
Bovenaan