Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Ja het lijkt idd veel op een ganzevoetje. Maar de rest van de waardes zijn voor nu goed hoor. Rustig de tijd geven om verder te stabiliseren. Wel goed dat je je temp zo goed laag weet te houden met dit weer!

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Ziet er goed uit hoor :o

Ja het lijkt idd veel op een ganzevoetje. Maar de rest van de waardes zijn voor nu goed hoor. Rustig de tijd geven om verder te stabiliseren. Wel goed dat je je temp zo goed laag weet te houden met dit weer!

Ja grappig eigenlijk, ik meet met de Seneye en af en toe slaat zelfs de verwarming aan...
De verwarming staat ingesteld op 27 want die klopt niet helemaal, maar dat ben ik gewend, dat was bij zoetwater niet anders.
Ik chech de temperatuur dubbel door een goedkoop thermometertje, ze verschillen ongeveer 0,5 graden.

Ziet er goed uit hoor :o

Dankjewel!

Bijlagen

• IMG_4218.jpg
    IMG_4218.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 87
Ik zelf heb nu de stekker van de thermostaat dr uit gehaald. Vind t sonde om nu met dit weer te gaan verwarmen, terwijl ik overdag juist de temp dmv fans zo laag mogelijk probeer te houden.

Dag 10

Zo de eerste algen worden zichtbaar, wat denken jullie: zand omwoelen of gewoon lekker ze gang laten gaan?
IMG_4241.jpg
Zit elke dag echt te genieten van de hobby, hopelijk blijft dit zo!
Voor de rest gaat alles ze gangetje, afschuimer iets hoger gezet met een plateau en hij begint langzaam aan in te draaien...
Ga dit vanavond de KH weer even meten om te kijken hoe die er bij staat.
Ondertussen is ook mijn nieuwe abonnement binnen gekomen, Ons Zeeaquarium.
IMG_4246.jpg

Bijlagen

• IMG_4244.jpg
    IMG_4244.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 116
  • IMG_4245.jpg
    IMG_4245.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 132
  • IMG_4243.jpg
    IMG_4243.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 148
Ziet er allemaal prima uit!

Ziet er goed uit :o
Het zand kun je gerust rustig omwoelen, ik doe dit standaard 1x per week rustig, zo blijft mijn bodem lekker wit.

Dag 11

Gisteravond mijn KH opnieuw gemeten, helaas 6,9! Dus weer wat toegevoegd om hem op te krikken, 95ml toegevoegd van Co3 (triton).
Vanavond weer even meten om te kijken of het beter is geworden...
Bruin alg is volop aanwezig, ben benieuwd hoe dit gaat lopen en wanneer ik de 'clean up crew' kan gaan inzetten.
Heb de verlichting qua tijd iets teruggedraaid om de alg niet teveel te stimuleren.
IMG_4257.jpgIMG_4258.jpg

Het beste is om je KH - CA - PH altijd op het zelfde moment van de dag te meten.
Het mooiste tijdstip is 1 a 2 uur voor zons ondergang.

Mooie opbouw hoor, ziet er heel netjes uit :biggrin:. Gaat vast een mooi bakje worden.

Verder zou ik me nu in deze fase nog niet al te druk maken over de KH, Ca, Mg etc. Volgens mij hebben wij deze tijdens onze opstart niet eens gemeten. Pas als je koralen gaat toevoegen is het belangrijk deze op peil te brengen en te houden.

De temperatuur van de bak proberen wij momenteel niet boven de 25,1 uit te laten komen (met die warme dagen zien we toch dat we wat meer last krijgen van flap).

Het beste is om je KH - CA - PH altijd op het zelfde moment van de dag te meten.
Het mooiste tijdstip is 1 a 2 uur voor zons ondergang.

Kijk dat wist ik weer niet Alex, dank voor deze tip. Waarom is dit eigenlijk?

Mooie opbouw hoor, ziet er heel netjes uit :biggrin:. Gaat vast een mooi bakje worden.

Verder zou ik me nu in deze fase nog niet al te druk maken over de KH, Ca, Mg etc. Volgens mij hebben wij deze tijdens onze opstart niet eens gemeten. Pas als je koralen gaat toevoegen is het belangrijk deze op peil te brengen en te houden.

De temperatuur van de bak proberen wij momenteel niet boven de 25,1 uit te laten komen (met die warme dagen zien we toch dat we wat meer last krijgen van flap).

Goed dat je dit zegt, zit nu elke keer rond de 25,3. Heb mijn temperatuur iets aangepast dan zit ik hopelijk rond de 24,9.

Dag 12

KH zojuist getest 143, dus 8,0 dKH, dit is voor nu helemaal goed. Verder is de PH volgens de seneye nog redelijk hoog 8,42. Volgens het boekje van Tanna zal dit omlaag gaan bij voeren / en het inbrengen van Vissen (ademen). We wachten dus maar even rustig af! Wel weet ik als mij KH hoog genoeg is dat mijn PH stabieler wordt.
Gisteravond het powerfilter even uitgeprobeerd, was even prutsen maar uiteindelijk gelukt (met wat hulp van facebook 'my reef').
Verder het zand omgewoeld en de ruit schoongemaakt. Voor nu gaat alles zo lekker z'n gangetje!

De waterwaardes zien er goed uit.
Veel succes verder!

Back
Bovenaan