Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Ik draai ook heel arm maar mn leder(s) blijven het goed doen hoor. Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Heb je goed gekeken of er geen vuil op Zit, staat hij goed in de stroming?

Gaat goed zo te zien! Inderdaad. Zon paddestoel kan een hoop hebben en hij zal moeten wennen wat soms gewoon even duurt. Tof dat je Stylo het goed doet. Ik ben erg benieuwd naar de komende weken. SPS onder LED blijkt vaak lastig te zijn, maar hoor regelmatig dat dit toch goed gaat onder voornamelijk een Hydra. Ik heb een Maxled 85W op een Reefer 170 maar weet niet of ik het aandurf. 😀

Gaat goed zo te zien! Inderdaad. Zon paddestoel kan een hoop hebben en hij zal moeten wennen wat soms gewoon even duurt. Tof dat je Stylo het goed doet. Ik ben erg benieuwd naar de komende weken. SPS onder LED blijkt vaak lastig te zijn, maar hoor regelmatig dat dit toch goed gaat onder voornamelijk een Hydra. Ik heb een Maxled 85W op een Reefer 170 maar weet niet of ik het aandurf. 😀
Hallo Andy,
Hoe kom je aan de conclusie dat sps het moeilijk doen onder led?
Ik gebruik al vanaf begin maart 2016 led-verlichting. Bij mij groeien sps en lps erg goed.
Ik denk wel dat er led en led bestaat. In de goedkope led heb ik ook geen vertrouwen en dan ben ik het met je eens.

Hallo Andy,
Ik gebruik al vanaf begin maart 2016 led-verlichting. Bij mij groeien sps en lps erg goed.
Ik denk wel dat er led en led bestaat. In de goedkope led heb ik ook geen vertrouwen en dan ben ik het met je eens.

Welke leds zijn de beste en te vertrouwen bij jullie weten?
Er zit namelijk een groot prijsverschil bij de meeste fabrikanten wat echt verwarrend is om kwaliteit te bepalen.

groeten
Christophe

Hallo Andy,

Dat is er denk ik een beetje in gepraat door alle T5 fanaten. Ik geloof ook wel dat onder T5 bepaalde koralen harder groeien. Dat heb ik bij een aantal bakken zelf goed kunnen zien. Natuurlijk weet ik niet wat die zelfde bak onder een A kwaliteit led zou doen. Ik had hiervoor een AM Blenny met een AM Reefled. Dat was niet al te best hoor dus misschien valse start. Ik hoor inderdaad veel, en ook door jou nu, dat onder die Hydra's sps het goed doet. Ook die Gieseman leds, Maxspect en Phillips Coralcare. Ik heb die de Blue Marine Maxled 85w. Weet niet waar ik deze lamp kan plaatsen qua categorie. Ik wou deze eerst gelijk weg doen voor T5. Maar ga het gewoon proberen. Ben er best tevreden mee tot nu toe, al kan ik nog moeilik echt beoordelen met feiten.

T5 - Hqi - Led ik heb zelf allemaal gehad, voor jaren.
In mijn dagboek lees je zelfs een stukje over een test met led lampen die ze als buiten spots of op de bouw gebruiken.

Nu ik de Coral care's heb ben ik klaar met mijn verlichting, mijn optiek / mening: met deze led heb ik de beste resultaten gehaald met sps en lps.

Kijk dit is leuk, de discussie LED / T5 / HQi
Zoveel verschillende meningen, maar ook zoveel waarheden..
Leuk filmpje hierover is die van Bulk Reef Supply : week 18 t/m 22
[video=youtube;CR0FaKu35q0]https://www.youtube.com/watch?v=CR0FaKu35q0&index=18&list=PLBaMLrfToJyybUT18OE3fMomFb9XU0ffC[/video]

Ik zelf heb gekozen voor LED o.a. vanuit praktisch oogpunt, het is veel eenvoudiger en ik hoef geen buizen te vervangen. Daarnaast heb ik voldoende reefers gezien die succesvol zijn met LED, dit was voor mij de doorslag.

Brs maakt hele goede en informatieve filmpjes. Blijft altijd leuk om te kijken.
Maar Ik werk nu met jbm leds icm t5 en vind het helemaal niks. Zoals eerder gezegd je heb led en led. Ik ga tzt weer over op vertrouwd t5.
Zoals ik het zie zijn de goedkopere led units voldoende voor leder koralen en fish only. Maar als je verder wil heb je echt een betere unit nodig.

Week 7 vervolg 2

KH blijft stabiel op 8,1... tot nu toe dus erg tevreden over Triton. Zondag alle waardes weer is meten, kijken of de Mg & Ca niet schreef gaan lopen... Verder vandaag 5 stekjes gekocht bij CFS, prachtig zaak met zoveel dieren...geweldig!
IMG_4769.jpgIMG_4770.jpgIMG_4771.jpg
Morgen zal ik weer een wat bewegende beelden uploaden, dat geeft een beter beeld.
De Ctenochaetus en Zebrasoma doen het echt goed, eten goed en zijn lekker actief.
Verder heb ik twee glasanemonen behandeld met Aiptasia-X, zoals aangeraden werd, werkt geweldig!

Mooie stekken gekocht!
Bedoel je met CFS Coral & Fish Store in Breda?

Zeker een mooie zaak, alleen het advies laat vaak te wensen over :(

Bedoel je inhoudelijk foutief advies of bedoel je een te kort aan kennis waardoor ze geen antwoord kunnen geven? Dat laatste herken ik wel. Soms geven ze aan iets niet te weten, maar dat vind ik zelf geen probleem.

Even een andere vraag, de foto's die ik gisteren poste zie je een oortje (oranje). Ik vroeg mij af wat voor soort dit is, iemand die mij hier iets meer over kan vertelllen? Ook qua stroming, licht e.d.? Tweede vraag gaat over de acan, zag een filmpje van Tidalgardens waarbij ze deze gericht voerde, iemand hier ervaring mee?

Echt gewoon fout advies geven en wanneer men het niet weet ook gewoon zeggen, ja dat kan of ja hoor dat gaat.

Dit is een rode schijf anemoon, niet te licht en weinig stroming.
Als ze het niet naar hun zin hebben laten ze los en gaan ze zwerven door de bak.

Je acan's kun je gericht voeren daar ik het nooit doe :p
Als je ze wilt voeren kun je dit het beste doen wanneer het licht uit is en er weinig tot geen stroming is.

Back
Bovenaan