Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

De bak ziet er goed uit. De stenen zijn erg mooi schoon en al goed met kalkalgen aan het begroeien. Top!!!

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Hey,

wat vinden jullie van een Aiptasia lazer om ze te bestrijden?
Het zou blijkbaar heel goed werken en kost niet zo veel.
Het nadeel is dat je moet opletten voor de dieren in het aquarium en eigen ogen ook.
:cool:

groeten
Christophe

Heel mooi en inderdaad heel schoon :o

Dankjewel Alex, leuk om te horen.

Hey,

wat vinden jullie van een Aiptasia lazer om ze te bestrijden?
Het zou blijkbaar heel goed werken en kost niet zo veel.
Het nadeel is dat je moet opletten voor de dieren in het aquarium en eigen ogen ook.
:cool:

groeten
Christophe

Ik heb hier zelf geen ervaring mee Christophe, wel weet ik dat de Aiptasia-X van Red Sea als een trein werkt. Heb nu twee glasanemonen behandeld en die komen niet meer terug! Heb een behandeling gefilmd, zal die meenemen in mijn volgende video, werkt als een trein!

Strombus slakken een legertje inzetten.
Zeesterren doen hier niet zoveel, althans zo lijkt het.
Valenciennea Sexguttata als zandhapper, blijft laag en strooit niet rond en is een zeer harde werker.
Of de Amblygobius Phaleana al lijkt die wat minder actief te zijn.

Dankjewel, dan wordt het denk ik een Sexguttata!
Ik zou er ook nog een paar Strombo-slakken bijzetten. Die woelen de bodem goed om.
Zandzevende zeesterren hebben ook een nuttige opruimfunctie.

Strombus slakken een legertje inzetten.
Zeesterren doen hier niet zoveel, althans zo lijkt het.
Valenciennea Sexguttata als zandhapper, blijft laag en strooit niet rond en is een zeer harde werker.
Of de Amblygobius Phaleana al lijkt die wat minder actief te zijn.

De phaleana is een leuk visje die graag flap eet, dus daar kan je 'm prima voor inzetten. Deze vis strooit echter wel zand overal en nergens, dus daar moet je dan wel rekening mee houden!

En toch zul je merken dat je bodem bruinig blijft als je de oorzaak niet aanpakt.
Po4 zo goed als nul en je No3 rond 1,5 en je bacterie cultuur op orde en je hebt een mooie witte bodem.\
Ook zonder zeesterren en slakken.

En toch zul je merken dat je bodem bruinig blijft als je de oorzaak niet aanpakt.
Po4 zo goed als nul en je No3 rond 1,5 en je bacterie cultuur op orde en je hebt een mooie witte bodem.\
Ook zonder zeesterren en slakken.

Dat is zeker waar Alex, het ligt aan de stroming op de plek, ik heb hier weinig stroming staan waardoor vuil zich op hoopt. Het is namelijk maar een klein gedeelte.

als je ook koralen gaat houden dan wil je zo iets toch niet in je bak laten uitgroeien:confused: In de sump is de beste optie:)
Leuk filmpje en mooi rif!

Vandaag KH weer gemeten, iets gedaald! Dat is logisch met het toevoegen van de nieuwe koralen... gisteravond weer een poging gedaan om de krab te vangen. Maar helaas niet gelukt, hij zat dichtbij maar wilde het glas niet in... kan ik hem gewoon laten zitten? Ik vermoed dat het deze is: http://www.aquagids.nl/Pilodius_sp.html
Iemand tips?

Eruit en in de sump is mijn advies.
Vangen met een krabbeval of met een glaasje als je de steen er niet uit kunt halen.
Zet het glaasje op de plek waar de krab zit en doe er net voor het licht uit is een stukje mossel of spiering in, zorg dat je vissen allen slapen zodat ze het er niet uit kunnen halen, ander doe je het lokaas erin als het donker is. En wachten maar..........

als je ook koralen gaat houden dan wil je zo iets toch niet in je bak laten uitgroeien:confused: In de sump is de beste optie:)
Leuk filmpje en mooi rif!

Dankjewel!

Eruit en in de sump is mijn advies.
Vangen met een krabbeval of met een glaasje als je de steen er niet uit kunt halen.
Zet het glaasje op de plek waar de krab zit en doe er net voor het licht uit is een stukje mossel of spiering in, zorg dat je vissen allen slapen zodat ze het er niet uit kunnen halen, ander doe je het lokaas erin als het donker is. En wachten maar..........

Ja met het glas heb ik geprobeerd maar hij weigert! Steen eruit halen is lastig, want hier zitten al koralen op gelijmd en hij kruipt gewoon in z'n holletje als ik dat doe denk. Nu kan ik hem ook niet meer vinden op zijn 'standaard plek'.

Back
Bovenaan