U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
19 maanden
Zo alles is aangesloten op de doseerpomp, dat was best nog wel een werk! Alles uitspoelen en opnieuw gekalibreerd.
Huidige waardes:
KH: 8,8
CA: 420
MG: 1280
PO4: 0,055
NO3: 10
Huidige dosering:
DSREZ-Buffer: 25,6ml (afgerond naar 26)
DSREZ-Calcium: 5,12ml (afgerond naar 5)
DSREZ-Trace: 2,56ml (afgerond naar 3)
DSR CarbonVS: 1,9ml (D2)
DSR PO4+: 5ml (verdund 90% osmosewater)
Bekijk bijlage 500753
Hoi glasanemoon, het ziet er allemaal netjes uit hoor. Is het al gelukt met je lampen want ik heb nergens last van en heb ook een KPN experiabox

Ik hoop dat je acanthastrea's herstellen.
Zou de hogere nitraatwaarde ook niet een rol kunnen spelen?
Kan me bijna niet voorstellen dat een zee-egel snoept van deze koralen.
Een nitraat van 15 zou geen probleem moeten zijn voor acans. Die van mij vertonen hierbij zelfs betere groei dan bij waardes van 2-3.
Zie je ook kale plekken, zeg maar echt graasplekken met wit kaal skelet in een soort spoor? Ik kan het niet goed zien op de foto's.
Je zou kunnen proberen een timelapse te maken van de tank in de nacht. Klein beetje achtergrond licht en dan een camera op die acans mikken.
Als de zee egel eraan zit zou je dat moeten kunnen zien. Die is zo snel niet denk ik.
Welke soort zeeegel heb je gehad?
Dit is normaal gesproken toch een goed houdbare soort voor een zeeaquarium.
Bij mij heeft een exemplaar 2 jaren in het aquarium geleefd. Nooit een ander dier, koraal of wat dan ook beschadigd.
Misschien was het betreffende koraal, voor ons nog onzichtbaar, beschadigd en voor een egel misschien wel "zichtbaar". Want nu is er is al duidelijk algen groei zichtbaar op de foto. Veel egels zijn nu eenmaal algen eters.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.