Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

M's blue Marine reef 60 (nano)

Het is echt super simpel, een kind kan de was doen. Als je zelf niet zo handig bent kun je wellicht online de plaatjes op maat gemaakt kopen. Anders kom je met een figuur of ijzerzaagje een heel end! Hieronder de maten:
1x 75mm x 59mm met in het midden een gat met een diameter van 45mm
2x 75mmx 60mm
1x 53mm x 60mm

Allemaal in 3mm dik doorzichtig acrylaat.

De wandikte van het acrylaat is meegenomen in de opbouw. Het kan dus maar op een manier worden gemaakt :).

Dit alles zet je met secondelijm in minder dan 5 minuutjes in elkaar :).

#hallo
IMG_20200612_115123.jpg
*Vismodus:
"Ik wil graag op de foto. Doe mij maar wat eten. Ik eet lekker mee van de artemia en mysis."

Mijn pitvis doet het goed in deze bak. Eet gezellig mee en is helemaal niet verlegen.
Er is niet veel te melden, behalve dat de bak goed draait en er veel groeipunten aan mijn koralen zit.
Mijn aardbei koraal heeft een flinke klap te verwerken maar bloeit rustig aan weer op.

Nog een kleine update...

Mijn grote bak staat in te draaien, hieronder nog even de link:

Deze kleine bak wordt uiteindelijk een stekkenbak of quarantaine bak.

Vandaag wat levend steen gekocht voor mijn grote bak. Daar zag ik een orange ricordea.
IMG_20200825_215309.jpgIMG_20200825_215317.jpg
(Volgt nog een betere foto)
Deze staat nu in deze nano bak.

Deze ricordea zat op een steentje waar ik aan de onderkant ook deze poliep aantrof.
IMG_20200825_191153.jpgIMG_20200825_213828.jpg

Na wat speuren kwam ik op een soort genaamd:
*Neozoanthus tulearensis*.
Klopt dit?

Leuk om zo je dagboek eens door te lezen. Ben zelf ook aan het kijken naar hetzelfde aquarium en nu (als beginner) heel veel aan het lezen en leren van anderen. Succes en blijf updaten :)

.......... waar ik aan de onderkant ook deze poliep aantrof.
Bekijk bijlage 538565Bekijk bijlage 538566

Na wat speuren kwam ik op een soort genaamd:
*Neozoanthus tulearensis*.
Klopt dit?
NEE Michael, dat klopt niet. Dit had je gewild. Het is gewoon een simpele.glasanamoon met leuke streepjes, weghalen dus.....

Leuk om zo je dagboek eens door te lezen. Ben zelf ook aan het kijken naar hetzelfde aquarium en nu (als beginner) heel veel aan het lezen en leren van anderen. Succes en blijf updaten :)
Ik ben begonnen in januari van dit jaar. Ik heb veel plezier van deze nano bak maar merk wel dat ik snel ruimte te kort kwam, daarom staat er nu een grotere bak (500liter) in te draaien.
Mocht je de ruimte hebben iets groter te gaan, dan raad ik je dat zeker aan.

Heel veel plezier met jouw toekomstige opstart. En bedankt voor je reactie.

Back
Bovenaan