Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn lange afstandsrelatie met Max.

Het is nu twee dagen na de verhuizing en geen enkel dier lijkt er onder geleden te hebben.
Nog even wat foto's van tijdens de verhuizing, dan vraag je je af of alles nog goed kan komen:o:
De gele dokter even op zijn kop en dan weer recht op.
De anemoon die weigert los te laten en hardnekkig aan een steeds dunnere voet blijft hangen.
Het blaaskoraal dat niet in de emmer wilde en er tijdens de verhuizing dan ook niet uit ziet.

Bijlagen

• IMG_5408.jpg
    IMG_5408.jpg
    39 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5348.jpg
    IMG_5348.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 17
  • IMG_5345.jpg
    IMG_5345.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG_5349.jpg
    IMG_5349.jpg
    64 KB · Weergaven: 16
  • IMG_5346.jpg
    IMG_5346.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 23
Poe, dat zullen best zenuwslopende momenten geweest zijn!!! Zeker als je dit zo terugziet...

Des te fijner dat alle zo goed gegaan is!

Aan de waarden te zien (NO2 en NO3 beiden op 0) heeft Max niet veel geleden door de verhuizing, maar misschien moet dat nog komen. :confused:

De fungia heeft wel wat misere gehad; het steentje met rode oren had ik ietsiepietsie te dicht tegen hem aangelegd.
Groots en gezwollen was hij, klaar om met de eerste beste golf naar een ander plekje te worden getransporteerd, weg van het chemisch geweld.
Heb snel de oortjes verplaatst en enkele uren later was hij weer zijn oude zelf.;)

Bijlagen

• IMG_5599.jpg
    IMG_5599.jpg
    109 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Omdat 'de Visch' in zijn opstart zit en wat extra aandacht behoeft ben ik vandaag zomaar tussendoor naar Zeeland gereden. :o En natuurlijk Maxje ook even over zijn bol gestreken, wat calcium toegevoegd, een beetje extra voer.

De fungia ligt er nog steeds veel te gezwollen bij naar mijn zin, zijn mond zelfs wat gapend.
Wat kan nou toch de oorzaak zijn van dit onwelbevinden?
Niet hetgeen ik eerder veronderstelde, de rode oortjes, die heb ik immers verplaatst.
Nou het licht uit is ligt hij er weer slank bij, de lippen stijf op elkaar.

Ben benieuwd hoe het vrijdag met hem is.:cool:

Ik ben benieuwd of ik 6 maanden kan volhouden, 4 maanden is het minimum.
ik denk dat je veel geluk hebt van het feit dat je m niet elke dag ziet :) Ik heb het niet overzetten van alles als heel moeilijk ervaren en werd GELUKKIG tegengehouden door mijn beperking in techniek haha. Maar het streven is mooi in ieder geval ;) Ben trouwens helemaal om wat betreft de sexy shrimps hoor, deze staan als volgende op de wishlist! vind ze zo leuk op je fotootjes steeds!!

ik denk dat je veel geluk hebt van het feit dat je m niet elke dag ziet :) Ik heb het niet overzetten van alles als heel moeilijk ervaren en werd GELUKKIG tegengehouden door mijn beperking in techniek haha. Maar het streven is mooi in ieder geval ;) Ben trouwens helemaal om wat betreft de sexy shrimps hoor, deze staan als volgende op de wishlist! vind ze zo leuk op je fotootjes steeds!!

Haha, er zijn zeker voordelen aan een bak op afstand. Wat hopelijk ook helpt is het gegeven dat er al een bak met vulling staat!

Bijlagen

• IMG_5758.jpg
    IMG_5758.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5757.jpg
    IMG_5757.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5759.jpg
    IMG_5759.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 6
  • IMG_5756.jpg
    IMG_5756.jpg
    31,6 KB · Weergaven: 7
Wie zaait zal oogsten.:o

Etenstijd is vaak een klein spektakel in de bak als je er even de tijd voor neemt.

Zie hier een grote borstelworm, die even een wat hoger perspectief neemt om het voer te localiseren. Tja, veel en wellicht ook die hele dikke lange borstelwormen zijn het gevolg van te overdadig voederen, dus eigen schuld, dikke bult.

Ook dat laatste valt te bezien, het zijn goede opruimers tenslotte, en er vinden nog geen mysterieuze verdwijningen plaats.

Dan die prachtig krab met een close-up van zijn mond. Het lijkt toch net over er twee "ruitenwissertjes" onder de moterkap (BMW) vandaan komen.:biggrin:

En dan de fungia, minutenlang lijkt het korreltje voedsel te zweven voordat het langzaam afdaalt.

Bijlagen

• IMG_5835.jpg
    IMG_5835.jpg
    64,3 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5841.jpg
    IMG_5841.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5837.jpg
    IMG_5837.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_5849.jpg
    IMG_5849.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Deze rode oren zijn stevige jongens. Je begint er met een en binnen de kortste keren zie je de ene na de andere verschijnen. Toch hebben ook deze dieren het niet altijd even gemakkelijk, getuige onderstaande foto.
Een "vermetid snail" (ik weet geen goede Nederlandse naam) doorboort namelijk het oor.

Bijlagen

• vermetidsnail in rood oor.jpg
    vermetidsnail in rood oor.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Prachtige foto's weer hoor Anne van al het kleinleven in je bak. Heb jij een speciale macrolens?

Prachtige foto's weer hoor Anne van al het kleinleven in je bak. Heb jij een speciale macrolens?

Yep, een Canon macro lens EF-S 60 mm 1:2.8 USM.

Een macrolens is een absolute aanrader voor het vastleggen van het leven in de bak.
Ja kan een voorwerp tot op een cm of 4-5 naderen.
Ik steun de lens gewoon tegen de voorruit, en maak meestal opnames zonder flits.

Een kind kan de was doen met zo'n objectief.;)

Yep, een Canon macro lens EF-S 60 mm 1:2.8 USM.

Een macrolens is een absolute aanrader voor het vastleggen van het leven in de bak.
Ja kan een voorwerp tot op een cm of 4-5 naderen.
Ik steun de lens gewoon tegen de voorruit, en maak meestal opnames zonder flits.

Een kind kan de was doen met zo'n objectief.;)

Moet toch ook maar eens gaan kijken voor een macrolens, als ik die foto's zie van jou! Schitterend en gedetaileerd.

Weer een nieuw diertje in Max gespot.
Een kleine tweekleppige.
Aan de onderzijde heeft hij een aantal haartjes waar kleine slakjes aan vastzitten.

Hij lijkt een beetje op de vijfde foto van onderstaande link, maar of het echt een barbatia is???

http://www.reeflex.net/tiere/3003_Barbatia_fusca.htm

Bijlagen

• IMG_6057.jpg
    IMG_6057.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG_6053.jpg
    IMG_6053.jpg
    32 KB · Weergaven: 3
  • IMG_6060.jpg
    IMG_6060.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 3
  • IMG_6050.jpg
    IMG_6050.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 5
  • IMG_6063.jpg
    IMG_6063.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 3
Hmmm, die tweekleppige is wellicht een barbatia pistachio.
Zou zomaar kunnen, hij lijkt wel op een pistach nootje.:p

Vandaag water gehaald bij Neeltje, zat daar toch een lekkere dikke isopod in het meegebrachte water.:eek:
Haha, bijvangst dus. Eerst op de foto en dan weer lekker terug in de zee, zo doe je dat met bijvangst.:cool:

Bijlagen

• IMG_6080.jpg
    IMG_6080.jpg
    34,1 KB · Weergaven: 6
Back
Bovenaan