Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn lange afstandsrelatie met Max.

Annetje,

Ik heb erg genoten van het lezen van je stukjes (stukjes?... stukken!).
Ik hoop dat je volgend jaar weer net zo'n inspiratiebron wilt zijn.
Ik wens je een heel goed 2011.

Groet,
Anja

Dat ik dit bewonder weet je al. Rest mij alleen nog jullie een heel fijn uiteinde te wensen!!!

Geef maar toe: Het allereerste RSM500 dagboek zou wel stoer zijn, of niet dan....... :p

Alle leden een voorspoedig en gezond 2011 toegewenst!
Verder wil ik een ieder bedanken action die de avonturen van Max volgt,
het gelezen worden en het krijgen van reacties stimuleert.

Ik ben een trouwe lezer van je dagboek, hoewel ik nooit reageer. :o Nu op de laatste dag van dit jaar zal ik toch maar eens reageren:
Het is altijd een genot om je teksten te lezen en ook is het een genot om te kijken hoe je met je bakkie omgaat. Zoals jezelf aangeeft hoor je wat mij betreft allang niet meer tot de beginners. Integendeel, ik denk zelfs dat menigeen hier wat van jou kan leren. Wat mij betreft t.o.v je bak en je verzorging van je dieren:
DIEP RESPECT!!thumbs up

Hey Peter,
Wat leuk om te ontdekken dat je een trouw lezer bent. :biggrin:
Ik wil je bedanken voor zo’n prachtig compliment, dat raakt me.:o:o:o
Ik zal nu dan maar bekennen dat ik jouw dagboek en berichten ook met genoegen trouw volg en zal blijven volgen.;)

Mooi hoor Anne! ben benieuwd naar je planne voor volgend jaar:p

Hoi Sander,
Ben zelf ook erg benieuwd hoe een en ander zich zal gaan ontwikkelen.:confused:
Ik zal in ieder geval alle input van dit forum nodig hebben om tot een goed resultaat te komen.

Mooie foto`s weer Anne,zeker degene van bovenaf:)terecht dat je je tekst heb aangepast:p

Dank je wel Luc. De manier waarop jij deze prachtige hobby beoefent blijft een grote bron van inspiratie voor mij.action
Inderdaad geeft het van boven kijken weer een andere dimensie aan de dieren. Ik ga daar wat meer mee experimenteren.:p

Annetje,

Ik heb erg genoten van het lezen van je stukjes (stukjes?... stukken!).
Ik hoop dat je volgend jaar weer net zo'n inspiratiebron wilt zijn.
Ik wens je een heel goed 2011.

Groet,
Anja

Hey Anja,
Toch ontzettend leuk om te horen dat je mijn geschrijf leuk vindt.:p
Dit soort input houdt me aan de gang, de wederkerigheid inspireert.
Leuke naam heb je trouwens, rick en ik?:biggrin:
Zou leuk zijn als je iets van je bakken laat zien, daar ben ik wel erg benieuwd naar.:biggrin:
Ook jou wens ik uiteraard een mooi 2011.

Hier nog een fan :) met voor jou ook de beste wensen. Hoop dat we samen een heel eind komen met onze dromen volgend jaar ;)

Hey Miranda, ben ook fan van jou, maar dat wist je al.:biggrin:
Enne, ik durf te wedden dat jij eerder een nieuwe bak hebt dan ik!action

heb dit jaar heel erg genoten van het lezen van je dagboek, hoop dat er nog vele jaartjes volgen ;)

succes het aankomende jaar topjes

Dank je wel Bjorn!:)
Je weet dat ik jouw mooie bak op de voet volg. Ben je al over de problemen heen?

Dat ik dit bewonder weet je al. Rest mij alleen nog jullie een heel fijn uiteinde te wensen!!!

Geef maar toe: Het allereerste RSM500 dagboek zou wel stoer zijn, of niet dan....... :p

Wederzijds Ramon!
Ook jullie wens ik een prachtig nieuwjaar toe, spannend allemaal hoor.:biggrin:
Het eerste RSM 500 dagboek ga ik niet schrijven denk ik, eerst maar eens de kat uit de boom kijken.
Ik mis je humoristische dagboek wel. Nog eens een update?:o

Je bakje staat er mooi bij, annetje...
Heel veel geluk en succes in 2011. topjes

Ook voor jou Alberto!
Wat een toestanden trouwens weer bij jou.:(

Laatst bewerkt:
Dank je wel Bjorn!:)
Je weet dat ik jouw mooie bak op de voet volg. Ben je al over de problemen heen?

Nou het word wel beter, alleen bijna al mijn sps koralen zijn gebleekt.
maar ik ga een nieuwe eiwitafschuimer en verlichting kopen, ik ga met de ballingmethode werken, biopellets gebruiken en ik ga vaker water verversen. en dan maar hopen dat het allemaal weer snel beter word, maar ik geef mijn bakje de tijd :o

Max jaagt me de stuipen op het lijf (of over hoe ik toch nog veel te leren heb).:p

Als het even kan ga ik na de vierdaagse werkweek donderdag avond al naar Zeeland.
Beladen met het gene dat perse heen en weer moet stommel ik het nog donkere appartement binnen.
Max heeft zijn lampen al gedoofd,
maar aan zijn geluiden kan ik horen dat alle apparatuur het nog doet. Prima.:)
Wat lampen in de kamer aan en snel even een blik in Max.

Twee annemoonvisjes houden zich staande in de stroming met hun typische ‘slaap-bewegingen’,
de enige twee die niet in het rif slapen. Ook goed.;)

Maar voor tegen de ruit zit een vormpje op het zand.
Een vormpje dat daar niet thuishoort op dit tijdstip.
Zaklamp er op, ach, de mandarijnpitvis....dood.:(
Ze zit als versteend,
haar hele hoofd en lichaam spierwit, op wat strepen op haar lijfje na.
Vreemd genoeg is haar oog nog helder rood, en haar borstvinnen nog kobalt blauw.
Minuten blijf ik naar haar kijken, maar ze is van steen, ze beweegt geen vin.
Mors dood.

Droefenis maakt zich van mij meester,
eerst maar even de auto leeghalen, dan haar uit de bak halen.
Waar kan ze toch aan overleden zijn?

Met bezwaard gemoed shirtje met korte mouwen aangetrokken,
netje in de hand,
bak openen en....zwemt het kleurig kleine mensje gewoon rond!?????

Pfffff, heb ik haar zo de schrik op het lijf gejaagd, dat zij lijkbleek versteend bleef zitten?
De schrik is wederzijds, maar de vreugde ook,
ze is er nog, mijn ‘ik-kan-niet-geloven-dat-er-zo-iets-moois- bestaat-vischje!’

Bijlagen

• IMG_2442.jpg
    IMG_2442.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 23
pfoe, ik schrok even zeg.
maar gelukkig leeft je mandarijntje nog
Ja Kelly, als mede pitvisliefhebber kan je je wel voorstellen dat ik met lens schrok. Het was echt bizar, zo'n totaal wit hoofdje en lichaampje met alleen die rode ogen.
Voer jij je pitvisjes bij?
Ik kweek braaf artemia voor ze, had op den duur 3 van die kweekschalen op de vensterbank staan, dus waar je je koffie kon neerzetten wist niemand meer. Ben toen eens gaan experimenteren met een oud kweek systeem van Hobby.
Wat een meeropbrengst! Ik vond Hobby alleen onhandig in gebruik, daarom heb ik toen het systeem van JBL besteld, daar kwam ik net de kamer mee binnenzetten toen ik het diertje zo zielig aantrof. Ik was dus even extra sip.

Ben ik helemaal met je eens.. zucht.. wat zijn ze toch prachtig!
x
Hele grote zucht; ja, dat de natuur zo iets moois bedacht krijgt!

Bijlagen

• IMG_3096.jpg
    IMG_3096.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 10
  • IMG_3091.jpg
    IMG_3091.jpg
    107,8 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3088.jpg
    IMG_3088.jpg
    63 KB · Weergaven: 8
  • IMG_2901.jpg
    IMG_2901.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3089.jpg
    IMG_3089.jpg
    85 KB · Weergaven: 10
Ik kan het me inderdaad helemaal voorstellen.
Ik koop elke week levende artemia voor de pitvisjes en spuit dat tussen de levende steen in, ze weten het te vinden.
Verder heb ik pas een naupli bak,die staat op het filter systeem van het aquarium en werkt goed.
Maar wil het liefst ook zelf artemia kweken.
Hoe werkt het JBL systeem?

dat bedoel ik nou. Je bent altijd maar bezig om je dieren het zo goed mogelijk naar de zin te maken,dat zelfs de koffiekopjes er voor moeten wijken;). Wel handig zo,n kweeksetje zal er ook eens voor zoeken.:)

Max doet een boekje open...

Bij deze zult u getuige zijn van een klein gesprekje tussen kleine diertjes.

Mag ik u voorstellen aan Sjaantje en Saartje, twee sexy shrimps die al maanden gevangen zitten in het rechter pompvak van de Red Sea Max.
U ziet dat zij er juist getuige van zijn dat Sjonnie, de derde onfortuinlijke sexy shrimp, met man en macht probeert te voorkomen dat hij over de rand van de overloop omlaag stort. De dames zien hem bezwijken onder de als maar aanstormende watermassa en met een schrille kreet plonst hij tussen de hen in.

‘Hey Sjonnie’ lacht Saartje, ‘ook overgelopen?’
‘T’is niet zo veilig daar als ze doet voorkomen.
Wij moesten het doen zonder anemoon,
bovendien lopen er akelige poetsgarnalen rond.
Ze weet dat die ons wel lusten, maar ze stelt ons achteloos aan hen bloot.
Verantwoord noemt ze dat.’
‘Ja,ja’ sprak Saartje, ‘ze mag dan wel lid zijn van Greenpeace, de vogelbescherming en weet ik waarvan allemaal, maar die Rainbow warrior heb ik hier nog niet zien varen en die is anders hard nodig.’

‘Avontuurlijk typje, Sjonnie?
Kon je het niet laten het wat hoger op te zoeken?
Wel diep hoor, net de Niagara waterval!
Maar nu zit je hier, en het kan nog wel even duren voor ze door heeft waar we verblijven,
ze zit de hele dag met d’r snufferd voor dat forum.
En maar "verantwoordelijke" discussies voeren.
Nee, dan kwamen die mijnwerkers in Chili er heel wat beter vanaf’.

Sjonnie is eindelijk voldoende bijgekomen om zijn stem weer te proberen,
‘als we hier levend uit komen, dan ga ik overplaatsing aanvragen,
dan wil ik naar zo’n Max - ehehuh, zo’n Max dinges,
zo’n Max Havelaar, daar schijnen dingen soms wel eerlijk te verlopen.

En hiermee lieve lezers, sluiten we dit dagboek weer.
Zullen Sjaantje, Saartje en kleine Sjonnie gered worden?
Daarover volgende week meer.

Bijlagen

• IMG_3097.jpg
    IMG_3097.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 16
Goed bezig thumbs up echt hart voor de dieren topjes !!

Schitterende foto van mandarijn pitvis. action
Ik zie het halve logo van Mare Nostrum terug... :p

Misschien wat voorbarig maar een goed hulpmiddel om die garnaaltjes te redden is een schepnetje van Dennerle. Zit een telescoop arm aan en je kan het netje 45 graden draaien zodat het een met recht een schepnetje wordt...

Groet,

Marcel

Hee annetje wat doe je in het dagelijks leven? Schrijf je ook boeken en of stripverhalen? Anders toch eens iets mee gaan doen!

Ik kan het me inderdaad helemaal voorstellen.
Ik koop elke week levende artemia voor de pitvisjes en spuit dat tussen de levende steen in, ze weten het te vinden.
Verder heb ik pas een naupli bak,die staat op het filter systeem van het aquarium en werkt goed.
Maar wil het liefst ook zelf artemia kweken.
Hoe werkt het JBL systeem?
Hey Kelly, hoe moet ik me die naupli bak voorstellen?
Ik bedoel dan met name hoe heb jij die nu aan de bak aangesloten?:confused:

JBL systeem is zeer gebruiksvriendelijk, je kan er een aantal flessen aankoppelen (allemaal op het zelfde luchtpompje), dat overweeg ik, dan kan ik elke dag oogsten.;)

dat bedoel ik nou. Je bent altijd maar bezig om je dieren het zo goed mogelijk naar de zin te maken,dat zelfs de koffiekopjes er voor moeten wijken;). Wel handig zo,n kweeksetje zal er ook eens voor zoeken.:)

Ja Peter, wat je niet allemaal over hebt voor die dieren, overal in huis kom je zeewaterspulletjes tegen, maarrrr de koffie kunnen we weer kwijt. ;)
Maar nu borrelt er weer een luchtpompje op iemands kamer.:p

Goed bezig thumbs up echt hart voor de dieren topjes !!
Dank je wel Manuel.
Ik heb inderdaad hart voor de dieren al blijkt dat niet uit bovenstaand verhaal.
Ik ga ze eerlijk waar redden.:o:o:o

Schitterende foto van mandarijn pitvis. action
Ik zie het halve logo van Mare Nostrum terug... :p

Misschien wat voorbarig maar een goed hulpmiddel om die garnaaltjes te redden is een schepnetje van Dennerle. Zit een telescoop arm aan en je kan het netje 45 graden draaien zodat het een met recht een schepnetje wordt...

Groet,

Marcel
Goede tip Marcel. :)
Moet nog een goed aanvalsplan bedenken.
Gelukkig heb ik slanke armen en is het pompvak goed te benaderen.:biggrin:

Hee annetje wat doe je in het dagelijks leven? Schrijf je ook boeken en of stripverhalen? Anders toch eens iets mee gaan doen!
Nou Dennis, als ik mijn brood kon verdienen met schrijven! ((dan had ik vast acuut een schrijvers block!)
Grappig genoeg wist ik zelf voordat ik met dit dagboek begon niet dat ik mensen kon amuseren met mijn gekrabbel.:o
Maar of ze op een boekje zitten te wachten????:confused:

Jou boek is altijd heerlijk om te lezen!

En hiermee lieve lezers, sluiten we dit dagboek weer.
Zullen Sjaantje, Saartje en kleine Sjonnie gered worden?
Daarover volgende week meer.

Toen ik net weer met de deur in huis viel hoorde ik het meteen; zo'n immens geklater belooft niet veel goeds.
Vloer droog, dat weer wel, maar waar kwam dat geslurp toch vandaan?:confused:
De stekker van de niveaumat zat niet in het stopcontact.
En dat kan maar er maar één geweest zijn; Annetje!:o:o:o
Hmmm, weer geweldig verantwoordelijk.
Gevolg, waterpeil in het achtervak zo laag dat de eiwitafschuimers niet meer kunnen functioneren,
de pantykousjes met de biopellets droog hangen.
Pfff. Benieuwd naar de waarden morgen.:o
Een goed begin van die reddingsactie.:p

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan