Hallo Dennis,
Dank u voor de reaktie, jouw commentaar is een beetje wat ik al vreesde.
Toch enkele opmerkingen:
Ik stuur niemand geen verwijten, maar meen toch overal te horen dat clownvisjes zowat alles met netelcellen als "huisje" kunnen gaan beschouwen.
Tot vervelens toe voor bv. Euphilya en met alle nare gevolgen vandien.
Onze bakken zitten toch vol met dieren die in de natuur ook niet samenleven!
CrocoDillon zei:
http://lib1.store.vip.sc5.yahoo.com/lib/marinedepotlive/AnemoneSymbioticMap.htm
Daar kan je vinden welke clownsvis in welke annemoon voorkomt in de natuur. Mijn ocellaris bewoont een Tepelannemoon, geen natuurlijke host. Jou tapijtannemoon zal een goede "woning" zijn voor je ocellaris, daar had je die andere annemoon niet voor nodig (waar ik de naam niet van weet). De tapijt annemoon zag er op de eerste foto wat slechter uit, misschien door de stress, zal wel goedkomen
jouw tweede argument is dat hij 's nachts kan gaan wandelen.
(Ik weet niet hoe ik een tweede citaat moet invoegen)
Eén van de redenen waarom ik een tapijtanemoon wou is juist dat als hij éénmaal gevestigd,
niet meer gaat wandelen. Dit in tegenstelling tot andere anemonen.
Ook de ruimte om te groeien heeft hij zat bij mij (voor enkele jaren toch)
Mijn koralen aanraken zie ik niet direkt gebeurenwant tot klimmen acht ik hem niet in staat. (wandelen als een bulldozer wel)
Waar ik je intussen wel gelijk moet in geven is de agressiviteit en de plakkerigheid. Een kanarie-lipvisje heeft het met z'n leven moeten bekopen!
Ook een egel is er eens ingevallen met een waar gevecht als gevolg. Egel was geschrokken door aangaan van de verlichting. Hier zijn beide kampen zonder kleerscheuren afgekomen.
Misschien niet echt de goede beslissing geweest om een tapijtanemoon aan te schaffen, maar voorlopig ga ik er toch nog wat mee door...
Laat dit een lesje zijn voor al wie twijfelt.