1) Ik zou de gok niet aandurven, ik heb een xanthurum en flavescens, deze gaan met moeite nog samen.
2) Kijk in welke steen hij vertoefd, hele steen verwijderen, een valletje plaatsen met een dood visje erin wil ook soms helpen. Hier zijn genoeg ervaringen over te vinden op het forum, zoekfunctie gebruiken.
3) Meet je fosfaat en nitraat eens goed, zijn vaak de oorzakers. Vossenkoppen schijnen de hardere groene algen te eten. Ik heb turbosl... en hermietk...samen, geen probleem.
4) Deelanemoon of glasanemoon, joesjuice is de oplossing. Op de foto's zie ik in ieder geval een glasanemoontje.
5) Onderwerpen over natuurlijk zeewater zijn er zat, ff zoekfunctie gebruiken. Het is erg goed te gebruiken mits ver van zee gehaald en een kleine zouttoevoeging. De meeste winkelieren verkopen het ook.
6) Ik heb het korte tijd gehad, het gaat vaker fout dan goed, ik heb de bispinosa weg moeten doen. Bicolor heb ik ook gehad, verkocht omdat hij het toch wel leuk vond om poliepen te eten. Geen problemen gehad met m'n doopvontschelp.
7) Naso's hebben veel ruimte nodig, zat lengte in je bak maar breedte is aan de kleine kant(???).
8) Dit zijn stoffen die vooral door koralen opgenomen worden..als je weinig koraal hebt zal er dus weinig van opgenomen worden. Zo krijg je van ales in de loop der tijd een flinke overmaat. In sommige gevallen kan dit giftig worden voor de bak. Deze elementen toevoegen nagelang de inhoud van je bak is een betere optie. Als je je zeewater niet vertrouwd zul je toch alternatieven moeten gaan zoeken, een osmose apparaat en een goed zout doen wonderen.
9) Tapijtanemonen kunnen snel te groot worden........ga voor een tepelanemoon, mooie rode anemoon......anemoonvisjes zullen deze als surrogaatanemoon zien al kan dit flink wat maanden duren. Peterenleida hebben een tapijtanemoon, misschien kun je hun eens informeren over de tapijtanemoon.
Zo zie ik het!!