U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Nee hoor, er staan links wel degelijk steenkoralen ook. Bovenaan een grote hystrix, in het midden 2 kleine acro'tjes en ook 2 soorten Euphyllia.ArjenT zei:...van links naar rechts, van soften naar steenkoralen. Is dat ook de bedoeling geweest om een splitsing in je bak te hebben??
Ik heb de pygo nu al meer dan een jaar. Een hele rustige, ietwat schichtige vis die nog nergens aangekomen is. En moeilijk vind ik hem ook niet echt, maar misschien speelt de faktor geluk ook wel wat mee. Hij is absoluut niet dominant, en verdient eigenlijk wel wat extra aandacht bij het voederen.michael zei:erg tof dat schooltje!
...En buttons samen met een pygo vind ik ook wel apart![]()
Ikzelf zei:Ik sukkel al lang met een lage kh, ik weet dus echt niet hoe alles komt.
Is wat verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel sukkelde.loulou zei:Een lage kh 14.4 ???
Waarden lijken mij ok, al is er een rare verschuiving tussen kh-ca.Stephan Reyntjens zei:Ca 450
Mg 1300
Kh 14.4
Bij de natuursteen zoek ik geen oorzaak van mijn probleem. De natuursteen is "Balegemse witsteen", zoiets als versteend levend steenjawsee zei:Stef,ik meen eens gelezen te hebben dat je natuursteen is je bak hebt verwerkt,zou het niet kunnen als dit een zachtere soort is,denk aan franse steen of marmersoorten dat deze fosfaten of iets anders afgeven aan je water,vandaar je algen en je soms vreemde waarden zoals je zegt,kunnen ook kalk afgeven,ben zelf ook natuursteenbewerker maar verwerk het liever niet in de bak.als je zoveel algen in de stekkenbak hebt heb je gewoonweg teveel voeding anders verdwijnden ze wel vanzelf.
Heb het nog eens gemeten met Salifert, en ik merk geen verkleuring. Met kunstlicht is dat wel wat moeilijk.India zei:Hoeveel bedraagt je fosfaat waarde trouwens?
Zelfde verhaal voor de kooltjes (van Rowalith) Eén kopje/maandArjenT zei:Probeer eens over een goede kwaliteit kool te filteren!
Is het niet zo dat buttons wel wat organische vervuiling kunnen verdragen. Zouden het niet eerder de steenkoralen zijn die het lastig krijgen?ArjenT zei:Ik heb eens hetzelfde probleem gehad met mijn buttons! Ik dacht toendertijd zelf aan een te hoge organische belasting maar testen weerlegden dit. Toendertijd zat ik nog met een heuse nitraatbom al kwam mijn nitraat (bijna) nooit boven de 5 uit! Wat het echt geweest is weet ik tot op de de dag van vandaag nog steeds niet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.