Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Luc's 3 meter

ideaal en ziet er super uit!
die stapel bakken, zijn die er ook in iets kleinere formaten?
Ik heb het gekocht via https://www.kruizinga.nl/ deze hebben echt een gigantisch assortiment (waaronder ook kleinere bakken).

Hoi Luc, ziet er indrukwekkend uit , zoals ik je ken zal het allemaal zeer doordacht zijn , ik begrijp alleen de functie van de vleesfilter niet, maar zal wel aan mij liggen.
Hoop dat je koralen straks mooi tot zijn recht komen en dat het gestaag kan en mag groeien.
Veel suc6 gewenst

He Piet, Dat is lang geleden!
Bedankt voor de complimenten.
Het vliesfilter is een stukje techniek wat de laatste jaren vrij populair is geworden.
Hiermee kun je zeer effectief en eenvoudig fijnstof uit de bak filteren.
Zo woel ik bijvoorbeeld eens per week de bovenste laag van het zand om; dit zorgt voor veel stof in de bak maar is na een uurtje alweer verdwenen.
Ik heb ook tijden zonder vliesdoek gedraaid maar merk toch dat er dan meer vuilophoping in de bak ontstaat.?
Vanaf nu ligt de focus weer op de koralen en de bak.. groei is nog niet zoals het hoort maar ik maak stappen in de goede richting.

Luc, wordt weer eens tijd voor een update. 😃
Daar ga ik me even de tijd voor nemen.
De bak draait goed dus daar ligt het zeker niet aan.
Ik ga proberen dit weekend wat foto's te maken en hier te delen!

Ik ben even niet verder gekomen dan wat matige foto's met de telefoon.
Over een paar weekjes heb ik vakantie en zal ik de DSLR weer van stal halen om goede foto's te maken.
Zoals aangegeven gaat het goed met de bak en groeien de koralen traag maar gestaag.
Ik geniet van de bak in de woonkamer en ben erg tevreden met de opstelling!
1658307843712.jpg

1658307843738.jpg

Prachtig zeg die rode lobo!

Ik ben even niet verder gekomen dan wat matige foto's met de telefoon.
Over een paar weekjes heb ik vakantie en zal ik de DSLR weer van stal halen om goede foto's te maken.
Zoals aangegeven gaat het goed met de bak en groeien de koralen traag maar gestaag.
Ik geniet van de bak in de woonkamer en ben erg tevreden met de opstelling!
1658307843712.jpg

1658307843738.jpg

Ziet er goed uit Luc !
Mogen wel nog wat vissen bij voor zo een grote plens water 😁

Prachtig zeg die rode lobo!
Ja dat blijft een pronkstuk :)
Ziet er goed uit Luc !
Mogen wel nog wat vissen bij voor zo een grote plens water 😁
Nou dat onderschat je misschien een beetje.
Heb er toch behoorlijk wat vissen in rondzwemmen.. al lijken ze wel op deze twee foto's camera schuw.

Maar je hebt gelijk er kan zeker nog wat bij.
Ik weet alleen niet zo goed wat.. Keizers durf ik niet aan (lobo).. Anthiassen is niet realistisch omdat ik maar 1x per dag kan voeren.. lipvissen zijn momenteel moeilijk aan te komen (zoek nog twee Anampses meleagrides). Papagaaivis kun je ook weer de pech hebben dat hij dominant gaat worden..
Iemand nog een leuke suggestie?

...

Maar je hebt gelijk er kan zeker nog wat bij.
Ik weet alleen niet zo goed wat.. Keizers durf ik niet aan (lobo).. Anthiassen is niet realistisch omdat ik maar 1x per dag kan voeren.. lipvissen zijn momenteel moeilijk aan te komen (zoek nog twee Anampses meleagrides). Papagaaivis kun je ook weer de pech hebben dat hij dominant gaat worden..
Iemand nog een leuke suggestie?
Ik zie volgens mij een G. melanospilos zwemmen. Heb je er meer dan een? Zo niet, zet er daar nog een aantal van bij. Die doen het heel leuk als harem in zo'n grote bak als die van jou.

Anampses meleagridis komt wel regelmatig binnen. Alleen niet met grote getalen tegelijk. Bestelling plaatsen bij een winkel, dan zal je niet heel erg lang hoeven wachten. Heb je een winkel in de buurt die ook regelmatig bij Tropical Marine Center besteld? Hun website geeft aan dat ze daar op voorraad zijn. (echter hun website is niet heel betrouwbaar wat dat betreft)

Een school(tje) pyramide vlinders zou ook heel erg tof zijn in jouw bak denk ik: Hemitaurichthys polylepis of -zoster.

Heel mooi Luc om zo te zien dat monster van een bak, je hebt er toch al redelijk wat koraal in staan, lekker groeien dan word het nog mooier.
Ik zelf ben altijd een groot fan van lipvissen, Psuedojulioides, A.neoguinaicus, e.d, maarja je ziet ze niet zovaak, ik denk ook bestellen en hopen dat ze een keer binnen komen.

gr. Marcel

Weer eens de DSLR van stal gehaald om wat foto's van de bak te maken.. Merk dat ik weer oefening nodig heb om goede foto's te kunnen maken...
Het gaat goed met het aquarium; de koralen groeien goed en alles is gezond.
In Januari wil ik langzaam het bestand wat gaan uitbreiden; nog voldoende ruimte in de bak!

DSC-0013-00001.jpg

DSC-0044-00001.jpg

DSC-0047-00001.jpg

DSC-0070-00001.jpg

DSC-0083-00001.jpg

DSC-0050-00001.jpg

DSC-0029-00001.jpg
DSC-0080-00001.jpg

Weer eens de DSLR van stal gehaald om wat foto's van de bak te maken.. Merk dat ik weer oefening nodig heb om goede foto's te kunnen maken...
Het gaat goed met het aquarium; de koralen groeien goed en alles is gezond.
In Januari wil ik langzaam het bestand wat gaan uitbreiden; nog voldoende ruimte in de bak!

DSC-0013-00001.jpg

DSC-0044-00001.jpg

DSC-0047-00001.jpg

DSC-0070-00001.jpg

DSC-0083-00001.jpg

DSC-0050-00001.jpg

DSC-0029-00001.jpg
DSC-0080-00001.jpg
Een prachtig aquarium!

Oef.. alweer een half jaar sinds mijn vorige update....
De bak draait goed en nog steeds veel plezier in de hobby.
De koralen groeien goed en de dieren hebben het naar hun zin.
Deze week een alkatronic gekocht; ik wil eens wat meer met met waterwaarden gaan experimenteren en de groei van de koralen via de KH opname goed in de gaten kunnen houden.

Ik heb ditmaal wat later op de avond foto's genomen dus ze zijn iets donkerder/blauwer dan normaal.
Maar sinds ik deze avond wat tijd had en al een half jaar niks meer op het forum heb gezet leek het me toch beter ze te posten.

Juli-001.jpg

Juli-012.jpg

Juli-002.jpg

Juli-006.jpg

Juli-004.jpg

Juli-009.jpg

Juli-010.jpg

Juli-008.jpg

Juli-011.jpg

Juli-003.jpg

Oef.. alweer een half jaar sinds mijn vorige update....
De bak draait goed en nog steeds veel plezier in de hobby.
De koralen groeien goed en de dieren hebben het naar hun zin.
Deze week een alkatronic gekocht; ik wil eens wat meer met met waterwaarden gaan experimenteren en de groei van de koralen via de KH opname goed in de gaten kunnen houden.

Ik heb ditmaal wat later op de avond foto's genomen dus ze zijn iets donkerder/blauwer dan normaal.
Maar sinds ik deze avond wat tijd had en al een half jaar niks meer op het forum heb gezet leek het me toch beter ze te posten.

Juli-001.jpg

Juli-012.jpg

Juli-002.jpg

Juli-006.jpg

Juli-004.jpg

Juli-009.jpg

Juli-010.jpg

Juli-008.jpg

Juli-011.jpg

Juli-003.jpg
Super mooi weer Luc

Back