Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lorre's rif

Goed :goed: Het is te zeggen, ik heb het koraal gisteren bij aankomst meteen gevoerd met artemia en mysis en dat ging vlot binnen. Vandaag ga ik een goed plaatsje zoeken in de bak voor het koraal. Ik ga wel moeten afwachten hoe de Chaetodon mitratus reageert op het koraal.

En verder verwacht ik 1 dezer via de post een lange voederpipet welke het allemaal wat makkelijker moet maken wanneer het koraal beneden in de bak staat.

Op tijd een foto posten hé :biggrin:.
Ik denk dat je poetsgarnalen het probleem zullen zijn.

Met de mertensii gaat het uitstekend. Hij is maatjes geworden met de mitratus. En voorlopig blijft hij van de gorgoon en buttons ed., wat hopelijk niet verandert. Wel pikt hij aan een sps, maar dat was te voorzien en ik zal op termijn bekijken of het koraal er niet teveel onder lijdt.

Het voederregime is wel behoorlijk uitgebreid geworden: 2X daags geef ik een combinatie van vlokvoer, mysis (pincetvis) en artemia (mertensii). Met het aardbeikoraal komt er 2 à 3x wekelijks nog het gericht voederen van mysis bij. Voorlopig is dit nog niet te merken in het nitraatgehalte (de ATB nanocone presteert prima) en ik heb ondertussen ook een dikke zandbodem liggen die dienst moet doen als nitraatreductor, maar ik hou er rekening mee dat wodkatoevoegingen in de toekomst misschien ook wel nodig zullen zijn.

Ik beloof plechtig straks wat verse foto's te schieten photopic Ik zal proberen ook een beeld te geven van de opbouw.

Goed Johnny :goed: Echt hard groeien doet het niet, maar het zou misschien een slecht teken zijn als dat wel zo was? :biggrin: Ik kan het niet direct toewijzen aan de chaeto omdat ik nog veranderingen aan de bak heb doorgevoerd, maar de ongewenste algen zijn aan het verdwijnen.

Deze kleine rakker heb ik uit een groene acropora moeten vissen. Gisteren was het me opgevallen dat de acropora aan de binnenkant witte plekken vertoonde. De oorzaak zat er bij en was vlijtig met zijn schaartjes bezig :mad:

Ik vermoed dat hij met de acropora meegereisd is en dat ik hem over het hoofd gezien heb. Groot is hij dan ook niet; je kan de vergelijking maken met mijn vinger die ook op de foto staat.

Bijlagen

• BEL-IMG_0877.jpg
    BEL-IMG_0877.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 16
Ik heb mijzelf getrakteerd op 2 kleine LED-armatuurtjes (aquabeam 500). Het was mij opgevallen op een brits forum dat deze erg populair waren en ze waren nog behoorlijk betaalbaar.
Ze hebben alvast het beoogde effect op mijn bak: de schittering terugbrengen die ik had ingeboet bij het overschakelen van HQI naar T5. Erg mooi!

Ik zal heel binnenkort nog eens wat fotootjes schieten. Maar 'k zou eigenlijk eerst een deftig statief te pakken moeten kunnen krijgen... Uitvluchten, ik weet het ;)

Hey Laurens,

Misschien toch maar een fosfaatfilter overwegen? Die van AM zijn echt iets voor in jouw bak. Ik heb zelf ook twee van die cylinders, één fosfaat en één actieve kool. Superspul!

Ik zie dat je weer actief bezig bent. Doet me plezier!

Groetjes

Eric

ps van m'n aankoop bij jou heb ik nog geen seconde spijt gehad. Heb net de HQI's vervangen door nieuwe exemplaren. Ben overgestapt van 12 naar 16000 K. Schitterend gewoon!

Kwestie van oude koeien uit de sloot te halen... Ik ga me weer eens wat meer op het forum begeven, want ik weet dat ik van de prachtresultaten van al die hardwerkende hobbyisten hier, zelf ook meer moed krijg om tijd in mijn aquarium te steken ;) En mijn aquarium heeft dat nodig.

Er is eigenlijk weinig veranderd aan mijn bak. Positief is dat mijn visbestand het nog steeds prima stelt. Daar heb ik al lange tijd niets meer aan veranderd en dat gaat goed zo.
Maar anderzijds is het in essentie een visbak. Qua koralen beperkt het zich tot anemonen, oortjes, buttons en lederkoralen en daar wil ik toch nog eens verandering in brengen. Ik ga eerst mijn waterwaarden weer op peil brengen en zien of ik dit langere tijd zo kan houden.

Bij deze een korte update. Maar ik ga me vooral weer laten verblinden :cool: door de andere aquaria hier op het forum.

Back
Bovenaan