Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lorre's rif

Ik zal binnenkort eens terug beter mijn best doen met het fototoestel. Nu toch al snel even een fotootje getrokken van 1 van mijn laatste nieuwe aanwinsten, een Paracentropyge Multifasciata. Volgens Ton & Tom van MWS is deze een pak beter houdbaar dan de doorgaans aangeboden exemplaren. Hij is van een nieuw vanggebied : Vanuata. De "normale" exemplaren hebben veel meer zwart in de tekening, waar deze een pak lichter gekleurd is. De betere houdbaarheid, zo heb ik verstaan van Tom, heeft er mee te maken dat deze op een minder grote diepte voorkomen dan wat doorgaans het geval is bij deze soort.
Hij eet hier al goed mee met de rest.

Mooi visje dat het hier hopelijk goed gaat doen.

Bijlagen

• paracentropyge (Small).jpg
    paracentropyge (Small).jpg
    48,8 KB · Weergaven: 19
Dat is een ander paar mouwen. Momenteel zijn er op dat vlak nog geen problemen, maar 't is wel afwachten.

Greetz

Mooie vis Laurens!

Je zegt dat deze vis een van je nieuwe aanwinsten is. Betekent dit dat je er nog eentje hebt gekocht of gewoon wat anders?

Groet,

Marcel

Dank je Marcel!

Ik heb van bij MWS nog 2 gele koraalgrondeltjes voor in de nano gekocht en nog een koraal.
Recent heb ik ook bij reefcorner nog enkele inkopen gedaan : een Ecsenius Stigmatura, een bladvis en 2 kleine visjes waar ik nog even de naam zal van moeten opzoeken. En dan nog een paartje Valenciennea Muralis voor in de grote bak.

Weer heel wat eigenlijk :D

De nano is ondertussen trouwens verhuisd. Nu staat hij eindelijk op een plaats waar ik er geniet van heb; naast de zithoek.

Greetz

Deze morgen mijn gele dokter dood teruggevonden en nu maak ik me erg zenuwachtig omdat er geen spoor is van mijn Watanabei keizer.

Hier het probleem met mijn Zebrasoma Flavescens :( :
http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=42416

Aan de keizer was gisteren helemaal niets te merken, ik hoop ten zeerste dat hij straks tevoorschijn komt. Maar het verontrust mij dat ik tussen de stenen zelfs geen glimp van hem kan opvangen. De andere vissen zijn in hun gewone doen. De pincetvis is wel nogal zenuwachtig aan het rondzwemmen.

Rotte zaak :(

Het is dus prijs. Kom net thuis van 't joggen en ik zie de Genicanthus Watanabei keizer bovendrijven. Ogen zijn opgegeten en ook de staart, maar dat zal wel post-mortem door krabben/wormen gebeurd zijn. Ik weet niet wat ik er van moet denken. De gele dokter had dus een ziekte, maar aan deze keizer was gisteravond helemaal niets te zien.
Hier heb ik echt veel spijt van. Hopelijk blijft het hier bij.

Balen Lorre :mad: !! Met de multifasciata wel alles goed??! Schitterend visje :goed: !!

Bedankt voor de steun. Het is altijd spijtig een vis te verliezen, maar deze hadden nog net wat meer "persoonlijkheid" dan de andere vissen in de bak. Ook al zit er nog vis genoeg in, het aquarium geeft een lege indruk op dit moment.

De multifasciatus stelt het nog steeds prima, daar ben ik heel content van. Als het mogelijk is zou ik er een 2de exemplaar bij willen plaatsen. Maar nu eerst en vooral zien dat er geen problemen volgen met de andere vissen, ik kan niet veel anders dan afwachten.

Groeten.

Ik zie dat het al een maand geleden is dat ik hier nog iets van nieuws gepost heb, de tijd gaat snel :D

Met de bak gaat het aardig goed. Ik heb wel serieus wat last van planaria. Ze veroorzaken op zich nog geen problemen, maar een mooi zicht is het niet. Vandaag dan toch maar een citroenlipvis gaan halen om deze te bestrijden. Binnenkort ga ik er nog een 2de bijhalen, er was er maar 1 op stock in de winkel op dit moment.

Voor de rest kan ik melden dat ik een 2de Paracentropyge ben gaan halen, deze stelt het net als de andere prima. Ik heb me ook laten verleiden om een jonge Pygoplites Diacanthus bij te plaatsen. Hij eet fantastisch goed, maar ik begrijp dat dat geen garantie is voor succes. Ik hoop dat hij het op lange termijn goed doet.
En dan ben ik nog enkele mooie koraaltjes gaan halen bij Jawsee. Daarvan en van de rest zal ik héél binnenkort weer wat foto's plaatsen.

En als laatste punt kan ik nog meedelen dat ik de ATB Nanocone aan het testen ben. Mijn bedoeling was eens een vergelijking te hebben van mijn MTT1 tov een andere afschuimer. Ik was niet van plan een nieuwe afschuimer te kopen omdat de MTT1 voldoet voor mijn bak, maar ik ben zo tevreden van de Nanocone op het vlak van geluid (héél weinig), het makkelijke afstellen en natuurlijk ook het afschuimen op zich, dat ik hem toch al besteld heb.

Binnenkort dus foto's, veel interessanter dan die tekst hier :p

Greetz

Foto's??? Ben erg benieuwd naar de Pygoplites Diacanthus !!!
Waar haal jij je dieren lorre?

Groetjes

lorre zei:
Ik zie dat het al een maand geleden is dat ik hier nog iets van nieuws gepost heb, de tijd gaat snel :D

Met de bak gaat het aardig goed. Ik heb wel serieus wat last van planaria. Ze veroorzaken op zich nog geen problemen, maar een mooi zicht is het niet. Vandaag dan toch maar een citroenlipvis gaan halen om deze te bestrijden. Binnenkort ga ik er nog een 2de bijhalen, er was er maar 1 op stock in de winkel op dit moment.

Voor de rest kan ik melden dat ik een 2de Paracentropyge ben gaan halen, deze stelt het net als de andere prima. Ik heb me ook laten verleiden om een jonge Pygoplites Diacanthus bij te plaatsen. Hij eet fantastisch goed, maar ik begrijp dat dat geen garantie is voor succes. Ik hoop dat hij het op lange termijn goed doet.
En dan ben ik nog enkele mooie koraaltjes gaan halen bij Jawsee. Daarvan en van de rest zal ik héél binnenkort weer wat foto's plaatsen.

En als laatste punt kan ik nog meedelen dat ik de ATB Nanocone aan het testen ben. Mijn bedoeling was eens een vergelijking te hebben van mijn MTT1 tov een andere afschuimer. Ik was niet van plan een nieuwe afschuimer te kopen omdat de MTT1 voldoet voor mijn bak, maar ik ben zo tevreden van de Nanocone op het vlak van geluid (héél weinig), het makkelijke afstellen en natuurlijk ook het afschuimen op zich, dat ik hem toch al besteld heb.

Binnenkort dus foto's, veel interessanter dan die tekst hier :p

Greetz

Ja, het zijn niet allemaal zo'n doordeweekse vissen. Mijn hart gaat dan ook nog steeds het meeste uit naar die tak van het zeeaquarium. Maar goed de bak zit aardig vol, dus op dat vlak gaat er nu niet veel meer veranderen.

De meeste van mijn vissen komen van Zanclus, MWS en Reef-Corner (bijna alles van mijn nano komt van RC). Het zijn 3 winkels waar ik veel vertrouwen in heb kwestie van advies/kwaliteit.

En foto's volgen dus zeker zo snel mogelijk ;)

Greetz

Een paar foto's in de rapte getrokken. Er komen er betere, beloofd :goed:

Groeten,
Laurens

Bijlagen

• koraal (Large).jpg
    koraal (Large).jpg
    74,6 KB · Weergaven: 11
  • para (Large).jpg
    para (Large).jpg
    90,6 KB · Weergaven: 12
  • anemoonvis (Large).jpg
    anemoonvis (Large).jpg
    93,3 KB · Weergaven: 9
  • licht (Large).jpg
    licht (Large).jpg
    54 KB · Weergaven: 8
  • pygo (Large).jpg
    pygo (Large).jpg
    102,5 KB · Weergaven: 17
Wat een prachtdier. Jammer dat hij zo moeilijk houdbaar is! In ieder geval heel veel succes ermee!!!

Ja, ik ga er alleszins alles aan doen om hem gezond te houden. Eten doet hij prima, maar zoals reeds gezegd is dat geen garantie. Ik hoop dat het voer dat ik aanbied voldoende rijk aan de nodige voedingsstoffen is... Ik geef met name dutch mysis, artemia en dan nog een mix van diepvriesvoer.

Greetz

Back
Bovenaan