Kleine update zo voor de vakantie.
12-07 kleine meetronde gedaan. Omdat het fosfaat nu wel behoorlijk begon te stijgen (0,52) heb ik het Lanthaan wat hoger gezet. Dat lijkt zijn werk te doen gezien de laatste ICP.
13-07 Via het forum een Assessor Flavissimus en Salarias Ramosus overgenomen en opgehaald. Op de terugweg nog even langs René, daar zwom nog een Macropharyngodon Negrosensis die ik bij O&L had besteld. Die was tijdens het hele stipdrama daar uit QT gekomen en kon gelukkig tijdelijk bij René logeren.
16-07 De Arka Resin-Pure maar is gewisseld vanwege verhoogd silicaat in de laatste ICP.
18-07 Een grote (120 liter) wissel gedaan gezien mijn auto waterwissel niet meer werkt (kapotte Maxi doser)
19-07 ICP afgenomen en zelf een testronde gedaan, ik had ook nog een gratis FM ICP dus die ook maar opgestuurd. Resultaten hieronder:
ATI ICP: /share/35176d1197ef0570fd7a
FM ICP:
https://lab.faunamarin.de/en/share/analysis/314113
Mijn meting:
- 1.0275 (zout)
- 7,8 (Kh)
- 13,3 (No3)
- 0,4 (Po4)
- 500 (CA)
25-07 Naar de Diebo geweest om een setje ATI Es SPS op te halen. Heb al die tijd niet naar het niveau gekeken en dat begon aardig krap aan te worden. Diebo had deze op voorraad dus daar even naartoe gereden. Eenmaal daar ook een koppeltje Nemateleotris Magnifica meegenomen. Ze hadden 3 koppels zitten dus ruim de keuze. Naar mijn idee de mooiste uitgezocht

.
Gister groot onderhoud uitgevoerd omdat de paarse Stylo steeds verder begon te bleken. Die dus even flink gekortwiekt en een zwikje stekken gemaakt. Die kunnen na de vakantie mooi de bak uit. Ook de nieuw toegevoegde roze Stylo begon te bleken. Ik denk omdat die verkeerd stond. Die ook teruggesnoeid, deels gestekt en een nieuwe plaats gegeven. Daarnaast wat opgeruimd zodat het geheel wat netter is. Gelijk maar even ATI easy vital in de bak gegooid i.c.m. het powerfilter.
Vandaag helaas de oorzaak gevonden voor het hoge CA (denk ik). Toen ik ben overgestapt naar ATI Es + heb ik beide koppen gekalibreerd. Waarschijnlijk heb ik ergens niet opgelet en de kop van Es+ #1 een verkeerde waarde gegeven (19,2 i.p.v. 9,2 ml per minuut). Aangezien Es+ #1 en #2 gelijk op lopen doseerde de kop voor Es+ #2 ongeveer twee keer zo veel als wat nodig was. Ik hoop dat het verder geen gekke gevolgen heeft als we op vakantie zijn en het CA langzaam kan zakken.
Daarnaast vanaf 19-07 bezig om de lampen op te hogen. Ze staan nu op 95% en het lijkt allemaal vooralsnog positief te reageren.
Hieronder wat plaatjes

.
En een filmpje van het laatste voermoment van de dag.