Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Goeiemorgen,
Klein luxe probleem , fosfaat blijft keurig netjes tussen de 0.05 en 0.06 staan maar nitraat blijft maar zakken ondanks dat er volgens mij vis voldoende in zit.
Tot vrijdag 6 keizers , 7 juffers , 2 lipvisjes , 2 dokters , koppel pitvisjes ,koppel baarsjes, gobie , koppel occelaris en een vossekop.
En gisteren van maatje kees nog een prachtige dikke multifasciata keizer overgenomen wat het totaal aan vis 26 stuks maakt , lijkt me toch wel voldoende aan nitraatmakers.
De multifasciata werd bij kees de bak uitgepest en ik had er hier ook best wel een hard hoofd in dat het goed zou komen.
Heb het beestje eerst even laten wennen in een coral&frags emmer (waar die dingen niet allemaal goed voor zijn 😊) en op advies van Mark het beestje losgelaten toen het licht uit stond.
Op wat bazig gedrag van de loricula na gebeurde er vanmorgen gelukkig helemaal niets en is die volledig geaccepteerd.
Fijne zondag , grtz jack

1000120661.jpg
1000120659.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is een fantastisch mooi visje! Die staat bij mij ook nog op het verlanglijstje. 👌🏻👌🏻
Echt een heel mooi visje ook qua gedrag , hij stond eigenlijk vanaf t begin van de nieuwe bak al op de bucketlist maar toen werden ze nauwelijks aangeboden en die paar die aangeboden werden zagen er niet daverend gezond uit.

Echt een heel mooi visje ook qua gedrag , hij stond eigenlijk vanaf t begin van de nieuwe bak al op de bucketlist maar toen werden ze nauwelijks aangeboden en die paar die aangeboden werden zagen er niet daverend gezond uit.
Het is een prachtig visje! Is het wildvang of een tankbred?

Wildvang hoor ik net.

Erg leuk!
Ik heb er ook een.
De mijne is tank bred.

Hele mooie vis! Had m ook wel graag willen overnemen van Kees. Bak staat er ook echt prachtig bij! Geniet er van 😬.

Zijn dit niet heel veel blokjes??? Welk merk voer gebruik jij en spoel je het uit jack? Als ik dat doe is mn fosfaat meteen 0,3
Hoi tim ,
Merk weet ik niet , weet wel dat het in nederland gekweekt word.
Het zijn grote platen die ik dan zelf in blokjes maak.
Als ik volgende keer in wassenaar ben zal ik ff vragen welke producent 't is ,
Uitspoelen doe ik niet en ik voer idd wat aan de rijke kant , maar zolang het voer binnen een paar minuten weg is moet dat geen probleen geven.
Fosfaat hier zit tussen 0.04 en 0.07
Nitraat rond de 5
Grtz jack

Hoi tim ,
Merk weet ik niet , weet wel dat het in nederland gekweekt word.
Het zijn grote platen die ik dan zelf in blokjes maak.
Als ik volgende keer in wassenaar ben zal ik ff vragen welke producent 't is ,
Uitspoelen doe ik niet en ik voer idd wat aan de rijke kant , maar zolang het voer binnen een paar minuten weg is moet dat geen probleen geven.
Fosfaat hier zit tussen 0.04 en 0.07
Nitraat rond de 5
Grtz jack
Thx jack Wassenaar moet ik sowieso nog steeds heen dus als ik er ben haal ik gelijk ook die platen! Denk dat het de shrimpfood platen zijn die had ik vroeger maar is nooit op voorraad bij mn LFS

Thx jack Wassenaar moet ik sowieso nog steeds heen dus als ik er ben haal ik gelijk ook die platen! Denk dat het de shrimpfood platen zijn die had ik vroeger maar is nooit op voorraad bij mn LFS
Wat veel gebruikt wordt en ik ook positieve ervaringen mee heb is Shrimpfood (dunne platen die je zelf kan breken) of Dutch mysis (dikkere platen die je echt moet snijden) inderdaad.
Ontopic: mooie bak en toffe vissen!

Wat veel gebruikt wordt en ik ook positieve ervaringen mee heb is Shrimpfood (dunne platen die je zelf kan breken) of Dutch mysis (dikkere platen die je echt moet snijden) inderdaad.
Ontopic: mooie bak en toffe vissen!
Dat zijn de twee beste merken Mysis die je in Nederland kunt krijgen. Na ontdooien: helder water en vrijwel alleen hele Mysis garnaaltjes. De rest is helaas vrijwel allemaal prut.

Back
Bovenaan