Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Houten bak

Hoi charles,

Ik heb net even gelezen dat je met vakantie bent geweest en wat er gebeurd is,dit is in en in triest!
Ik wens je veel sterkte Charles!!

Grt,

Martin.

erg klote Charles,net nu de bak goed liep,het is te hopen dat je een mooie vergoeding krijgt om er weer tegenaan te gaan,blijft jammer van de beestjes natuurlijk:(

Nooit leuk om dieren te verliezen en zeker niet op deze manier en alles tegelijk:mad::mad::mad:.

Ik leef met je mee en sterkte.

Grt. Mark.

Allemaal bedankt voor jullie medeleven!

Ik heb al verschillende verhalen op dit forum gelezen en soms zelfs zelf gezien van mensen die ook vissen zijn kwijt geraakt door stip of iets dergelijks. Je kunt het bijltje erbij neergooien maar uiteindelijk is het allemaal geestelijk verwerkt en dan begint het toch weer te jeuken. We hebben nu mooi de tijd om alles nog eens te overdenken en beter te maken.

Goed excuus om straks weer eens een tour te maken door België en Nederland voor ideeën en stekken :rolleyes:!

Wat erg om te lezen Charles.

Gelukkig laat je de moed niet zakken.

mvgr
twan

Wat erg om te lezen Charles.

Gelukkig laat je de moed niet zakken.

mvgr
twan

Dank je wel Twan. Ik heb wel aan jou gedacht. Jij hebt ook de nodige ellende meegemaakt en bent ook weer verder gegaan.

Vandaag toch maar even gekeken naar de foto's die vrienden hebben gemaakt, 1 dag na de stroomstoring. Blijft een triest gezicht :(. Water schijnt de dag erna al helemaal troebel te zijn geweest. Dode koralen, dode vissen verspreid over de stenen, heremietkreeft dood naast z'n schelp... Bah.

Bijlagen

• DSCN3374..jpg
    DSCN3374..jpg
    170 KB · Weergaven: 35
  • DSCN3343..jpg
    DSCN3343..jpg
    84,9 KB · Weergaven: 20
  • DSCN3370..jpg
    DSCN3370..jpg
    148,8 KB · Weergaven: 33
Sterkte met deze tegenslag , zoals jezelf al aangaf is dit een grote klap.
Probeer jezelf erover heen te zetten en opnieuw te beginnen .
Je kan er mee stoppen , maar ik denk dat je daar het persoon niet naar bent.
Succes met je nieuwe start , ook al klinkt dat hard.
Ik ben zelf ook al eens veel vissen verloren , met m,n koralen heb ik meer geluk gehad.

Groeten , Peter

Hee Charles,
Wat moet dit erg voor je zijn.
Heel veel sterkte, en ik hoop dat je snel weer kunt beginnen !

Gr. Joshua

Dank je wel mensen. Erg aardig van jullie!

We zijn afgelopen zondag bij Dabrowski in Nijmegen geweest om te kijken wat ze hebben. Leuke zaak!

Ik ben van plan om een nieuwe sump te laten maken. Liefst met chaeto algen en een Deep Sand Bed. Dat laatste wordt me afgeraden door Marek en Twan die we daar ook nog zagen. Voordeel nitraat reductie, nadeel: als het DSB in elkaar klapt sterft de inhoud van de bak. Iemand ervaringen hiermee?

Ik werk met een DSB in mijn sump al een paar jaar. Geen problemen ook niet met stroomstoringen van een paar uur. Kijk maar in mijn dagboek.

Zal ik doen. Bedankt voor de tip.

Waar moet ik opletten dat het niet verkeerd gaat?

Zal ik doen. Bedankt voor de tip.

Waar moet ik opletten dat het niet verkeerd gaat?
Ik ververs elke week een 10%. Zodoende voldoende aanvulling van elementen, ik voeg verder niets toe. Net 6 weken op vakantie geweest en een vriend heeft de bak verzorgd met alleen water aanvullen, raam schoonmaken met de magneet en voeren om de dag. Alleen 1 koraal flink beschadigd omdat ik net voor de vakantie een nieuwe pomp (12000l/h) daarvoor had geplaatst, maar kan deze stekken en opnieuw laten groeien. Verder geen enkele schade ondanks de warme dagen hier.:)
Heb eerder dus wel stroomuitvallen in korte perioden achter elkaar gehad omdat ze in de buurt de riolering aan het vervangen waren, steeds 3 a 4 uur zonder enige gevolgen voor de bak(-ken).

Ok. Bedankt.

Doe je nog iets speciaals met je DSB? Ik las een commentaar in je dagboek waarin wordt gezegd dat je geen vuil op het DSB moet hebben en ook geen licht ivm algen. Dat laatste zou voor mij dan weer onhandig zijn omdat ik juist een vak in m'n sump wil maken met chaeto en daar onderin een DSB.

Redelijk wat mensen op het internet zeggen dat na meerdere jaren hun DSB in elkaar klapt en hun bakken slechter gaan draaien. Productie van H2S?

Back
Bovenaan