Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re: Update NIEUWE BAK

Ronald,

Dank je voor het mooie aanbod! Binnenkort kom ik graag bij je langs! Weet je inmiddels of je zaterdag aanstaande ook mee gaat? Lijkt me gezellig!

Je foto's zien er weer schitterend uit ;)

Eindelijk! Al vanaf de eerste keer dat ik de foto in de Encyclopedie van Frank de Graaf zag vond ik deze vis schitterend. Vanaf vandaag kan ik hem hier bewonderen, de Zebrasoma gemmatum. Mike en Mirjam: thanx! Ik zal goed voor gemma zorgen ;)

Foto's zijn gemaakt met m'n gsm, niet fantastisch dus. Hier gemma in een emmer samen met een Pseudochromis dutoiti, voor Pierre.

Gemma in de bak. Ik verwachtte eigenlijk grote problemen met de gele dokters, tot nu toe is er niets gebeurd! Alleen de pygo heeft gemma duidelijk gemaakt hoe de verhoudingen liggen. Geen vinnetje is er gescheurd tot nu toe, hoop dat dat zo blijft!

Tanne,

Proficiat met deze schoonheid....

Veel succes ermee....

ziet er niet goed uit tanne volgens mij heeft die stipmaar is een mooie dokter nu hopen dat het goed blijft gaan tussen de drie zeilvinnen

groetjes michael

Laatst bewerkt door een moderator:

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ziet er goed uit wij hebben de vis ook als eens mogen bewonderen bij mike & mirjan.Heel veel geluk ermee.

groetjes Arjan & Cindy

Nokia maakt best goeie spullen: zojuist ontdekte ik dat ik de telefoon (uh, camera) ook op een hogere kwaliteit in kon stellen. Nog steeds geen 'gedoe' met de andere vissen. Hij eet goed, het lijkt alsof hij er al weken in zit.

Hartstikke leuk Tanne! En geen hoge vinnetjes als ze dicht bij elkaar zijn.. een goed teken! Succes ermee!

Is Mike de voornaam van Sinterklaas? Ben je zo dik met die ouwe baas dat ie je een visje in een teiltje geeft? :D

Dennis zei:
Hartstikke leuk Tanne! En geen hoge vinnetjes als ze dicht bij elkaar zijn.. een goed teken! Succes ermee!

Is Mike de voornaam van Sinterklaas? Ben je zo dik met die ouwe baas dat ie je een visje in een teiltje geeft? :D
Hij nam me niet mee naar Spanje, maar heb wel een mooi kadootje van die oude baas gekregen!

Vandaag nog steeds geen dreigen of knokken gezien... :cool:

Zullen de 2 gele de gemma wel zien als zijnde een zijlvin??? De kleuren verschillen nogal heel erg veel!! Of gaan ze echt af op de vorm??

Ik denk dat de foto's de vis geen eer aan doen :rolleyes: Mooi dat het allemaal goed gaat met je andere bevolking :D Nog een x succes gewenst!

Het moest er een keer van komen tenslotte ben je al jaren gek op Gemma en dan nu eindelijk samen wonen, ik kan wel janken van dat prille geluk.

Ach ook Gemma heeft het goed getroffen, veel geluk jullie beiden.

Andre nee niet uit Spijk :D

hallo Tanu

Is dit de gemma die bij Mike in zijn aquarium zwom?

Groetjes ronald

Hoi Tanne,

Succes met je nieuwe aanwinst. Gemma komt in de natuur toch maar op een enkele plek voor?
Jij een dokter erbij, ik een trimaculatus (piepklein) erbij.:)

Groetjes,

Ron.

Arjen: ik denk dat de twee gele hem als zeilvin aanzien. Je kent waarschijnlijk wel verhalen van oorlogen tussen een flavescens en een xanthurum. Ook beide zeilvinnen, en dan ook nog twee soorten die elkaar in de natuur nooit tegen zullen komen. Xanthurum: Rode Zee, flavescens: Hawaii.

Croco: thanx ;)

Andre: ik betwijfel of dit ooit tot beschuit met muisjes zal leiden ;) Maar dank met de gelukwensen :)

Ronald: goed gezien :)

Ron: de gemmatum komt in de natuur voor bij een deel van de Zuid-Afrikaanse kust, Madagaskar en Mauritius. Zover ik weet wordt er bij Zuid-Afrika vandaan niets ge-exporteerd, op Madagaskar is de politieke situatie te onrustig en Mauritius maakt gebruik van z'n monopolie-positie. Vandaar de bizarre prijzen voor deze vis. De meeste echt dure vissen zijn moeilijk houdbaar, dit is de uitzondering op de regel. Hij is op z'n minst vergelijkbaar met een gewone gele dokter wat houdbaarheid betreft.

Trimaculatus is een mooi visje, hoe groot is hij? Ben benieuwd hoe hij 't gaat doen, in de beginfase zijn ze nogal gevoelig. Succes in elk geval!

Het is nog maar een paar dagen, maar... Nog helemaal geen problemen met knokpartijen. Verder vandaag nog een heel mooie filigraine Acro uit import gekocht. Het is een zeer breekbare soort, je hoeft er maar naar te wijzen of je hebt al een stekje ;)

Ik ben nog niet helemaal zeker van de soort, ik kan ook nog steeds geen mooie foto's maken. Waarschijnlijk heb ik zaterdag mijn digi weer terug. Op dit moment is het koraal licht creme, de toppen hebben een zeer licht blauwe gloed. Ik vermoed dat dit koraal met wat inzet geheel blauw/paars zal worden. Dat is in elk geval wel wat ik ga proberen ;)

Het plaatje hier lijkt het meest op de soort die ik heb, ik vermoed zelf dat het A. jacquelinae is.

713-06.jpg

Plaatje geleend van Coralsearch.

je hoeft er maar naar te wijzen of je hebt al een stekje ;)

veel naar het koraal wijzen tanne

Back
Bovenaan