Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Oogverblindend mooi weer! De hoek van de foto's met de koralen weerspiegelt in het wateroppervlak is erg mooi :)
Merk je dat het voeren de waterkwaliteit beïnvloed?
Ik gok dat de maxima's met vissen die oesters prefereren niet houdbaar meer waren?

Side note, ik zag hier een met gras begroeide berg a la Faeröer eilanden voor me ;) :
Screenshot_20240112_201906_Samsung Internet.jpg

Hoe heet die blauw geel gestreepte vis op de één na laatste foto? Wat een mooie vis zeg! De andere ook maar deze springt eruit.

Oogverblindend mooi weer! De hoek van de foto's met de koralen weerspiegelt in het wateroppervlak is erg mooi :)
Merk je dat het voeren de waterkwaliteit beïnvloed?
Ik gok dat de maxima's met vissen die oesters prefereren niet houdbaar meer waren?

Side note, ik zag hier een met gras begroeide berg a la Faeröer eilanden voor me ;) :
Bekijk bijlage 628133
Dank je wel. De waterkwaliteit wordt minder beïnvloed dan ik dacht. Iets meer nitraat en fosfaat, totaal niet interessant eigenlijk vind ik. Ik trek het er wel weer uit.

Gek genoeg zijn de vissen eigenlijk geheel niet in de maxima's geïnteresseerd, ze zien de oesters als iets compleet anders. Mooi vergelijk met de Faeröer eilanden!

Hoe heet die blauw geel gestreepte vis op de één na laatste foto? Wat een mooie vis zeg! De andere ook maar deze springt eruit.
Pygo

Mvg Ronald
Klopt helemaal! Als nakweek tegenwoordig goed verkrijgbaar en eigenlijk ook niet meer moeilijk houdbaar. De mijne is nog een wilde. Uiteindelijk worden de nakweek-exemplaren zeker zo mooi als de vis op de foto.

Vandaag ontving ik de kalenders van Blue Harbor in Japan. Wereldwijd beslist één van de meest toonaangevende bedrijven op het gebied van echt exclusieve en bijzondere vissen. Op de voorkant van hun kalender... De bandit angel, Apolemichthys arcuatus. In mijn bak zwemt alweer een aantal jaar een bandit, geërfd van Pieter uit zijn aquariumparadijs. Wat zou Pieter trots geweest zijn 'zijn' vis op de voorkant van dé kalender op dit gebied wereldwijd te zien zwemmen. Prachtige vis, prachtige kalender en zeker deze combinatie doet me even slikken. Het is een eer deze vis te mogen verzorgen.

IMG_6657.JPG

Dank je wel. De waterkwaliteit wordt minder beïnvloed dan ik dacht. Iets meer nitraat en fosfaat, totaal niet interessant eigenlijk vind ik. Ik trek het er wel weer uit.

Gek genoeg zijn de vissen eigenlijk geheel niet in de maxima's geïnteresseerd, ze zien de oesters als iets compleet anders. Mooi vergelijk met de Faeröer eilanden!
Misschien ook niet helemaal gek terwijl ze oesters makkelijk en genoeg krijgen...?;) Dit is maar een idee 😁 Gefeliciteerd met die kalender! En juist die combinatie nog ....!!!! Peter zou ook zeker dubbel blij zijn denk ik.....

Laatst bewerkt:
Jouw bak blijft een lust voor het oog, vooral met die "speciale"vissen die je weet te houden. Ik kijk af en toe wel hier met weemoed.

gr. Marcel

Misschien ook niet helemaal gek terwijl ze oesters makkelijk en genoeg krijgen...?;) Dit is maar een idee 😁 Gefeliciteerd met die kalender! En juist die combinatie nog ....!!!! Peter zou ook zeker dubbel blij zijn denk ik.....
Dank je wel. De fanatiekste oester-eters zouden niet eens in staat zijn een oester of een doopvont te openen.

Jouw bak blijft een lust voor het oog, vooral met die "speciale"vissen die je weet te houden. Ik kijk af en toe wel hier met weemoed.

gr. Marcel
Dank je wel, zeker van een ervaren top-aquariaan zoals jij betekent dit extra veel. Inderdaad ligt hier de focus op vis. De eenvoudige soorten zijn ook prachtig, maar ik houd wel van wat uitdaging. Waar de een helemaal los gaat op techniek en de ander op het verzamelen van Zoanthus, stop ik veel tijd, aandacht en energie in de visbezetting. Wie weet begin je ooit weer opnieuw?

Schoolbakje doet het leuk. Onlangs een tepelanemoon geplaatst. Hopelijk gaan de visjes er in, dat zou voor de rode Trachyphyllia wellicht ook beter zijn. Ik ben best tevreden met dit basic-bakje op werk.

IMG_6697_jpg.jpeg

Thuis iets minder basic, wel vanmorgen de ruit gepoetst. Ook hier ben ik best tevreden mee 😎

IMG_6707_jpg.jpegIMG_6708.jpegIMG_6709.jpeg

Tanne: Ondanks het vele voeren zijn de kleurtjes best ok vind ik.
Je bescheidenheid siert je tanne. De bak staat er echt prachtig bij en als ik je dag boek bekijk is het altijd een lust voor het oog. Het is te zien hoeveel je er mee bezig bent en hoeveel kennis je hebt vergaard.

Hoi Tanne, ziet er allemaal wwer top uit zoals gewoonlijk!
Wil je jouw settings delen van de reeffactory pro lampen?
Ik ben benieuwd welke kleuren je hiervan gebruikt, tijden, intensiteit en procenten.
Inmiddels ook een lamp besteld en ben benieuwd naar de settings van andere gebruikers.
Alvast vriendelijk bedankt,
Gr. Maikel

Hi Maikel,

Helaas kan ik het .json-bestand niet delen. Ik heb dus twee RF Pro model large. Hieronder een screenshot van waar ik nu mee draai.

Ik ben erg benieuwd hoe jij de lamp vindt als je hem hebt :)

settings_RF.jpg

Hi Maikel,

Helaas kan ik het .json-bestand niet delen. Ik heb dus twee RF Pro model large. Hieronder een screenshot van waar ik nu mee draai.

Ik ben erg benieuwd hoe jij de lamp vindt als je hem hebt :)

Bekijk bijlage 629247
Dankje Tanne!!!!
De lamp komt niet boven mijn bak daar heb ik nu de coral cares gen 2 maar wie weet als de reeffactory het goed doet ook ooit op mijn bak. De reeffactory S is gisteren besteld voor het aquarium van mn ouders. Ik zal mijn ervaring binnenkort delen.
Groet Maikel

Dankje Tanne!!!!
De lamp komt niet boven mijn bak daar heb ik nu de coral cares gen 2 maar wie weet als de reeffactory het goed doet ook ooit op mijn bak. De reeffactory S is gisteren besteld voor het aquarium van mn ouders. Ik zal mijn ervaring binnenkort delen.
Groet Maikel
Leuk dat je ouders ook een bak hebben! Coralcare is beslist onverwoestbaar, daar kun je tot je pensioen nog mee doen denk ik zo :)

Back
Bovenaan