Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Tof! Dit laat die van mij ook in de avond zien, vaak richting de kingi. Opvallend dat die van jou een veel meer strepen patroon op zijn kop heeft, en veel meer oranje dan mijn exemplaar. Geweldige vissen!

Tof! Dit laat die van mij ook in de avond zien, vaak richting de kingi. Opvallend dat die van jou een veel meer strepen patroon op zijn kop heeft, en veel meer oranje dan mijn exemplaar. Geweldige vissen!
Heb je het al op een (redelijke) foto vast weten te leggen? Die van mij doet dit al best een tijd, maar gisteravond had ik geluk. Beslist prachtige vissen.

Prachtig. Een geweldig mooie vis
Dank je wel, vind ik ook :)

Hey Tanne, merk je verschil in groei of kleur van je SPS koraal met de straton X?
Ik kan mijne als het goed is volgende maand bestellen en ben helemaal benieuwd wat ze voor men acrootjes gaan doen.

Hey Tanne, merk je verschil in groei of kleur van je SPS koraal met de straton X?
Ik kan mijne als het goed is volgende maand bestellen en ben helemaal benieuwd wat ze voor men acrootjes gaan doen.
Ik heb wat meer KH-verbruik, maar verder niet zoveel verschil. Ik ben blij dat ze niet te hard groeien want ik vind snoeien geen leuk werk. Het scheelt ook dat ik mijn temperatuur laag (circa 23 graden) houd voor de vissen. De koralen groeien dan ook wat langzamer.

Wat ik wel zie: mooiere kleurweergave én betere ontwikkeling van de kleuren op de koralen. Welke lampen heb je nu?

Wat ik wel zie: mooiere kleurweergave én betere ontwikkeling van de kleuren op de koralen. Welke lampen heb je nu?

Ah! Dit is wat ik wilde weten.

Ik ben net doorgestart een maand of 3 geleden naar een grotere bak.
De vorige draaide 4 jaar, waarvan het laatste jaar op de eerste versie straton.
Daarvoor de Radion G4 pro's.

Maar de eerste versie stratons gaven op 100% eigenlijk te weinig voor mijn acro's.
Ik had wel iets meer kleurdefinitie, maar bovenin maar max 280 par en op de bodem nog heel weinig.

Met de doorstart heb ik 3 AIPAI lampen overgenomen A8 Pro II.
Die 2 stratons gingen het op 1.50 helemaal niet meer redden.
Hoewel deze wel veel opbrengst hebben is de spreiding heel ongelijk.
Plekken van 400 par met 10cm ernaast nog maar 120.
Wat ook meespeelt is dat er nu 720 watt boven de bak hangt en ik met 2 straton X lampen van 150 watt meer spreiding en opbrengst ga hebben.

Wat jij met vissen hebt, heb ik met koralen :-).
Voornamelijk SPS, maar ook gonio en chalice.

Ja, ik heb vissen maar ook koralen 😁
Een paar foto’s door het oppervlak tijdens het water verversen.

Fijn weekend!

IMG_4669.jpegIMG_4668.jpegIMG_4667.jpegIMG_4666.jpegIMG_4665.jpegIMG_4664.jpegIMG_4663.jpeg

Eindelijk op foto: interrupta met compleet andere tekening.
Bijna elke avond verandert de tekening voor een paar minuten. Het lijkt alsof hij paargedrag naar de arcuatus vertoont, maar de arcuatus heeft hogere standaarden 😁
Een paar minuten later is alles weer terug naar normaal.
Best spectaculair om te zien.

Bekijk bijlage 672714Bekijk bijlage 672715Bekijk bijlage 672716Bekijk bijlage 672717
Prachtige keizer zeg , daar zal wel een bijbehorend prijsje ook aan vast zitten 😊

Prachtige keizer zeg , daar zal wel een bijbehorend prijsje ook aan vast zitten 😊
Ik heb daar geen actieve herinnering aan ;)

Inderdaad een heel mooie vis!

Back
Bovenaan