Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re: Update NIEUWE BAK

deze uitvoering tanne in 200mm?

Bijlagen

• Copy of 300er%20intern%20teleskop.jpg
    Copy of 300er%20intern%20teleskop.jpg
    131,1 KB · Weergaven: 47

Inmiddels draait de afschuimer alweer een dag of wat. Hij is nog steeds heerlijk stil. De opbrengst is in vergelijk met de vorige afschuimer gigantisch. Het afregelen is 'anders' dan bij de eerdere afschuimers die ik had:

- Je moet de lucht een beetje knijpen, zo worden de belletjes wat fijner. Ik heb nog nooit zulke fijne belletjes gezien als in dit apparaat.
- Je kunt ook makkelijk TEVEEL water met de bijgeleverde pomp door de afschuimer jagen. Er zit een schroef aan de pomp waarmee je dit heel eenvoudig in kunt stellen.
- De uitloop zit enorm slim in elkaar: in hoogte verstelbaar (telescopisch) en voor de fijn-afstelling nog een draaibare pijp zoals ik die ook van H&S en Aqua Compleet ken.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Hier een paar foto's van de afschuimer. Eentje na het uitpakken, een vlak na installatie en een vandaag. Om een beeld te kunnen vormen: gister heb ik de beker nog geleegd ;) Arie: hartstikke bedankt, geweldige afschuimer heb je geleverd :)

Bijlagen

• Rotation of IMG_0005.JPG
    Rotation of IMG_0005.JPG
    49,5 KB · Weergaven: 2.399
  • Rotation of IMG_0006.JPG
    Rotation of IMG_0006.JPG
    72,9 KB · Weergaven: 483
  • Rotation of IMG_0001a.JPG
    Rotation of IMG_0001a.JPG
    62,9 KB · Weergaven: 1.841

En weer eens een nieuwe overzichtsfoto. De bak is heerlijk opgeruimd sinds de stekken er niet meer in staan. Het koraaltje achter de doopvontschelp op de bodem is waarschijnlijk een Echinopora mammifornis of een Cyphastrea japonica.

ArjenT: bedankt voor dit koraaltje, jij veel plezier met de jouwe!

Bijlagen

• IMG_0004a.JPG
    IMG_0004a.JPG
    129 KB · Weergaven: 417
  • Like
Reactions: Tom

weeral prachtig en weer mooier :D veel plezier met je nieuwe afschuimer!! zeer netjes, zoals je weet steeds een voorbeeld voor mij en voor vele anderen!

vr gr
Tom

Veel plezier met het koraaltje...de eerste stek was voor mij he??? ;) Was een geslaagde dag...de regel niemand bezeiken in de auto gaat volgende keer wat eerder van start!! En die geld dan ook voor buiten de auto! :D

Je koraaltjes hebben bijna 7 uur in het zakkie gezeten...het water was verrekte koud toen ik thuis kwam..ik hoop voor het beste..krijg je ervan als zowel het verkeer en de auto niet meewerken!!
Vanavond als ik wat afgekoeld ben plak ik de stekken...rijden in het donker in Utrecht doe ik nooit van me leven weer....het was op een gegeven moment zo erg dat ik op een fiietspad reed zonder het in de gaten te hebben! :o

Arjen: volgende keer doen we 't helemaal anders, maar ik ben blij dat we niet met jouw auto het rondje aquariumzaken gereden hebben!

Niels: inderdaad heb ik een gemmatum. Ik heb 'm nu alweer een paar maanden, sinds 4 december 2004 om precies te zijn :)

Hier twee wat betere foto's van hem:
gemma_arjen.jpg

gemma08.jpg

tanne , dat jij die bubbel dingens er nog hebt tussen gekregen :goed:
prachtig man , doe verders zo moet ik zeggen ;)

franky zei:
tanne , dat jij die bubbel dingens er nog hebt tussen gekregen :goed:
prachtig man , doe verders zo moet ik zeggen ;)
Ik heb 't tevoren nagemeten, het past op de 0,5 cm nauwkeurig! Ik was ook erg blij dat het ook ECHT paste, stel je voor dat ik verkeerd had gemeten! :(

En verder... Dank je, ik doe m'n best de bak er elke maand weer nét ietsje beter bij te laten staan.

Tanne,

Proficiat met je afschuimer.
Je zal er veel plezier aan hebben.

Dat denk ik ook! Tot nu toe trekt hij er ERG veel troep uit! De bak reageert in elk geval niet slecht. Noemenswaardige verbetering zie ik nog niet, maar dat komt wel denk ik zo :)

Tanu zei:
't Blaasjeskoraal doet het nog steeds goed.

Verder heb ik deze week mijn AM 10.000 K hqi's vervangen, ik heb nu BLV Hitlite 10.000 K erboven. Net iets witter licht (ja, ook witter dan een nieuwe AM, ik heb 't vergeleken!) en ik zie dat de kleuren van de koralen wat intenser worden. Dat laatste kan natuurlijk ook komen door de lampwissel op zich, de AM's waren alweer 'n jaartje oud.

Zojuist een paar foto's door het wateroppervlak gemaakt.. Best leuk!

Met het koraal op de tweede foto heb ik een probleempje: tussen de takken van dit nogal breekbare koraal groeien een aantal Valonia-knikkers. Overblijfsel uit de periode dat mijn afschuimer wat minder draaide. Inmiddels zijn de Valonia's in de hele bak langzaam op hun retour. Wat te doen met de Valonia's in deze Acro? Wie?

[url="http://www.zeewaterforum.org/forums/editpost.php?do=editpost&p=67802#"][url="http://www.zeewaterforum.org/forums/newreply.php?do=newreply&p=67802#"][url="http://www.zeewaterforum.org/forums/editpost.php?do=editpost&p=102537#"]
[/url]
[/url]
[/url]

[url="http://www.zeewaterforum.org/forums/newreply.php?do=newreply&p=67802#"]
[/url]
Hoi Tanne zoals je weet ben ik ook over op BLV Hitlite 10.000. De foto die jij toen hebt laten zien, was genomen toen je ze er pas boven had hangen. Nu 5 maanden later ben ik zeer benieuwd hoe het zelfde koraaltje er nu bij staat onder de BLV lampen van 10000 K. En natuurlijk Proficiat met je afschuimer Tanne. Hij zal je goed bevallen.

Hoi Ronald,

Dat koraaltje staat er nog net zo bij. Hoe doen jouw koralen het onder je Hitlites?

Trouwens is een waarschuwing voor de Bubble King op z'n plaats. Ik heb zojuist voor het eerst de beker schoongemaakt. Ik weet hoe erg drab uit een afschuimer kan stinken, maar dit overtreft alles... Ik heb nog nooit afschuimer-drab ZO erg geroken! :eek:

Tanu zei:
Hoi Ronald,

Dat koraaltje staat er nog net zo bij. Hoe doen jouw koralen het onder je Hitlites?

Trouwens is een waarschuwing voor de Bubble King op z'n plaats. Ik heb zojuist voor het eerst de beker schoongemaakt. Ik weet hoe erg drab uit een afschuimer kan stinken, maar dit overtreft alles... Ik heb nog nooit afschuimer-drab ZO erg geroken! :eek:
Zou je er een foto van kunnen plaatsen hoe hij er nu bij staat Tanne. Al is het alleen al om te zien hoe hij gegroeit is. En natuurlijk om het verschil te zien.

Tanu zei:
Hoi Ronald,
Hoe doen jouw koralen het onder je Hitlites?
Niet zo mooi als onder 14000 Kelvin. Misschien nog even wat gedult hebben.
Heb dit weekend weer even gekeken onder 14000. hhhhmmmm toch mooier. Ik denk dat de combinatie van die twee uitkomst zal bieden.

Ronald Verbeek zei:
Zou je er een foto van kunnen plaatsen hoe hij er nu bij staat Tanne. Al is het alleen al om te zien hoe hij gegroeit is. En natuurlijk om het verschil te zien.
Tuurlijk, als bonus meteen eentje erbij van mijn Pocillopora verrucosa. De foto's zijn vandaag minder mooi gelukt dan de vorige serie :o

Mij lijkt een combi van 14.000 en 10.000 ook erg mooi, ik ben er alleen niet uit hoe je dit op een fraaie manier kunt realiseren boven een open bak. Wat voor verschil zie jij eigenlijk aan je koralen?

Bijlagen

• acro14.2.05.jpg
    acro14.2.05.jpg
    103 KB · Weergaven: 35
  • pocci14.2.05.jpg
    pocci14.2.05.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 36

Hoi,

Giesseman heeft nu armaturen, formaat system 400 (plus) waarin twee lampen passen. Dan zou je de combinatie van 10000k en 14000K kunnen plaatsen.
Je kunt ook 6500K en 20000K nemen.

Een bak die op deze armaturen draait staat in de komende HZ:)

groetjes,

Ron.

Ron zei:
Hoi,

Giesseman heeft nu armaturen, formaat system 400 (plus) waarin twee lampen passen.
Klinkt goed, zo gauw zag ik op de site van Giesemann hierover geen info. Heb je wat meer specifieke informatie?

Stiekem heb ik 't artikel al gelezen.. Mooi werk ;)

Ron zei:
Hoi,

Giesseman heeft nu armaturen, formaat system 400 (plus) waarin twee lampen passen. Dan zou je de combinatie van 10000k en 14000K kunnen plaatsen.
Je kunt ook 6500K en 20000K nemen.

Een bak die op deze armaturen draait staat in de komende HZ:)

groetjes,

Ron.
Hoi Ron,

Dat zou een mooie oplossing zijn Ron, ik zie er naar uit om dat artikel te lezen. Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar jou verslag. Vooral het laatste wat je schrijft zal ook intressant zijn.

Mooi foto's Tanne, zo te zien hebben de koralen hun kleur mooi behouden.

Het mooie is natuurlijk dat het in 1 armatuur zit. Want eigenlijk heeft Andre in Spijk dit al om en om boven zijn show bak hangen. Het is een mooie combinatie. En natuurlijk had Franky dit voorheen ook al.

Back
Bovenaan