GlennF
Senior Forumlid
hoi martin,
wat voor soort (merk) Magnesium, Calcium, ijzer, jood en kalium gebruik jij ? gewoon uit de aquariumwinkel ? of zijn dat speciale ?
doe jij niks met de strontium? je waarde is mooi op peil als ik er niks aan doet zakt het terug.
waarschijnlijk doe jij niks met boor, maar dat is aan je koralen niet te merken. (niet nodig)
Die zout dobbers willen weleens verschillen. ik heb er 2 hier en beide meten anders. ik heb bij de deepsix meer het vertrouwen dat dat klopt, die gebruik ik ook al jaren. ( de eene geeft 1,0252 terwijl die andere 1,028 aangeeft)
hopelijk stel ik niet te lastige vragen....
wat voor soort (merk) Magnesium, Calcium, ijzer, jood en kalium gebruik jij ? gewoon uit de aquariumwinkel ? of zijn dat speciale ?
doe jij niks met de strontium? je waarde is mooi op peil als ik er niks aan doet zakt het terug.
waarschijnlijk doe jij niks met boor, maar dat is aan je koralen niet te merken. (niet nodig)
Die zout dobbers willen weleens verschillen. ik heb er 2 hier en beide meten anders. ik heb bij de deepsix meer het vertrouwen dat dat klopt, die gebruik ik ook al jaren. ( de eene geeft 1,0252 terwijl die andere 1,028 aangeeft)
hopelijk stel ik niet te lastige vragen....
Hoi Glenn,
Bedankt voor alle metingen die je gedaan hebt,je hebt er veel tijd in gestoken om alles klaar te krijgen.(nog maals dank hier voor)
Glenn metingen zelf ga ik nooit doen,ik kijk altijd naar de koralen hoe die er bij staan.Ik heb in al die jaren een bepaalt schema aangehouden waarop mijn aquarium draaid.Het kan best zijn dat bepaalde waardes niet goed uit de test zijn gekomen,maar daar lig ik niet wakker van!
Ook hebben we het gehad over de verversing van het water en de afschuimer.Dit speeld bij mij ook een belangrijke rol.Wat dat betreft liggen we op een lijn!
Glenn wat bedoel met bepaalde waarden op peil houden,zoals? Wat ik toevoeg heb ik jou vertelt ijzer jod kalium en magnesium en meet met de dobber het zoutgehalte.Dat is bij mij 1023!!
Grt,
Martin.