Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

hoi martin,
wat voor soort (merk) Magnesium, Calcium, ijzer, jood en kalium gebruik jij ? gewoon uit de aquariumwinkel ? of zijn dat speciale ?
doe jij niks met de strontium? je waarde is mooi op peil als ik er niks aan doet zakt het terug.
waarschijnlijk doe jij niks met boor, maar dat is aan je koralen niet te merken. (niet nodig)

Die zout dobbers willen weleens verschillen. ik heb er 2 hier en beide meten anders. ik heb bij de deepsix meer het vertrouwen dat dat klopt, die gebruik ik ook al jaren. ( de eene geeft 1,0252 terwijl die andere 1,028 aangeeft)

hopelijk stel ik niet te lastige vragen....:o

Hoi Glenn,

Bedankt voor alle metingen die je gedaan hebt,je hebt er veel tijd in gestoken om alles klaar te krijgen.(nog maals dank hier voor)
Glenn metingen zelf ga ik nooit doen,ik kijk altijd naar de koralen hoe die er bij staan.Ik heb in al die jaren een bepaalt schema aangehouden waarop mijn aquarium draaid.Het kan best zijn dat bepaalde waardes niet goed uit de test zijn gekomen,maar daar lig ik niet wakker van!
Ook hebben we het gehad over de verversing van het water en de afschuimer.Dit speeld bij mij ook een belangrijke rol.Wat dat betreft liggen we op een lijn!
Glenn wat bedoel met bepaalde waarden op peil houden,zoals? Wat ik toevoeg heb ik jou vertelt ijzer jod kalium en magnesium en meet met de dobber het zoutgehalte.Dat is bij mij 1023!!

Grt,

Martin.

hoi martin,
wat voor soort (merk) Magnesium, Calcium, ijzer, jood en kalium gebruik jij ? gewoon uit de aquariumwinkel ? of zijn dat speciale ?
doe jij niks met de strontium? je waarde is mooi op peil als ik er niks aan doet zakt het terug.
waarschijnlijk doe jij niks met boor, maar dat is aan je koralen niet te merken. (niet nodig)

Die zout dobbers willen weleens verschillen. ik heb er 2 hier en beide meten anders. ik heb bij de deepsix meer het vertrouwen dat dat klopt, die gebruik ik ook al jaren. ( de eene geeft 1,0252 terwijl die andere 1,028 aangeeft)

hopelijk stel ik niet te lastige vragen....:o

Glenn ik heb de meeste produkten van Mallinckrodt Baker om zelf mijn eigen zoutmix te maken,
maar ik heb ook een paar toevoegingen van een sponsor die hier niet op het forum staat,omdat ik daar niet al te veel van nodig heb.Strontium gebruik ik niet,en boor zecht mij ook helemaal niets!!

Grt,

Martin.

Glenn ik heb de meeste produkten van Mallinckrodt Baker om zelf mijn eigen zoutmix te maken,
maar ik heb ook een paar toevoegingen van een sponsor die hier niet op het forum staat,omdat ik daar niet al te veel van nodig heb.Strontium gebruik ik niet,en boor zecht mij ook helemaal niets!!

Grt,

Martin.

OK, bedankt.

hoi martin,
wat heb jij als vulling voor je kalk reactor ?

Glenn ik gebruik heel grof koraalbreuk zodat het water goed door de reactor gaat!!

Toch maar weer enkele dokters er in gedaan oa deze! Ze horen toch wel thuis in een zeewater bak!!

Bijlagen

• 001 - kopie.jpg
    001 - kopie.jpg
    108,1 KB · Weergaven: 53
Hele mooie Martin!! welke heb je nog meer gehaald?..ja een zeebak zonder dokter vind ik saai:p ben gek op me dokters hier:).. Veel geluk ermee!!

gr
sander

Heel toevallig dacht ik vandaag nog aan deze vis :) en ja hoor Martin heeft hem alweer zwemmen ;) welke dokter nog meer?

Schitterende vis Martin. Is weer eens wat anders dan een gele dokter (Z.flavescens). Ik durf het met mijn bezetting niet aan, alhoewel ik het graag zou willen.

Ook de Ctenochaetus tominiensis is er bij gekomen,toch een keer weer wat anders nu we weer zulke lange avonden hebben!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 008.jpg
    008.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 48
  • 006.jpg
    006.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 51
Een keer moest het toch gebeuren.Ik heb met hamer en beitel het bovenste stuk van de galaxea gekapt,nu is er weer flink wat ruimte bij gekomen!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 001 - kopie (2).jpg
    001 - kopie (2).jpg
    125,3 KB · Weergaven: 78
Nou martin, je kon de ruimte wel goed gebruiken

m.v.g. Glenn

Ja Glenn dit moest ook wel omdat de turbinaria nog steeds in de vorm van een schotel groeit.Ik ben benieuwd hoe lang dit nog zo door gaat,of dat hij nog een andere vorm krijgt.Het is nu al een mooi plateau geworden :cool:!!

Grt,

Martin.

Hij wordt al niet meer weggeblazen door de stromingspompen :cool:!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 002 - kopie (2) [].JPG
    002 - kopie (2) [].JPG
    134,8 KB · Weergaven: 36
Dankje Glenn,

Wie weet de naam van dit koraal,hij is geel van kleur? Heb hem een keer meegenomen uit Duitsland maar weet de naam niet meer!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 004 [].JPG
    004 [].JPG
    101,2 KB · Weergaven: 40
Ja die heb ik ook was geel gele stylo..maar wordt groen Martin maar wel heel fluocerende groen..en vol poliepen..vond juist mooi dat die geel was maar helaas..mischien blijf die wel geel bij je..maar als ik het goed zie zie ik ook groenig doorheen..

de poliepen hangen hier er overheen precies als me paarse stylo wordt heel mooi koraal..

gr
sander

stylo? Pocci? wel een erg mooi stukje hoor!

Dankje Harold!!

Ook eens even jou dagboek door gebladerd,geweldige mooie foto`s van een prachtige bak topjes!!

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan