Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Ik denk ook dat het een reniformis die is gemuteerd door omstandigheden.
Dat heb ik vaak genoeg gezien bij andere koralen die je een tijdje onder "stress" situaties plaatst.
Wij hebben een ander manier van waterhuishouding.. daarom zou het leuk zijn dit soort info onderling uit te wissel hierdoor kunnen we relaties leggen.

De grootmeesters kopen geen grote stukken.. de uitdaging is om ze van ministek naar grote kolonies te brengen.
Daarvoor is zelfbeheersing en geduld nodig .

Happy Reefing.[/QUOTE

Hier nog een oude foto van 2007 Glenn, helemaal onderaan staat een klein stekje en nu is hij zo geworden !!

Mvg,

Martin.

Bijlagen

• HR010893%20[Zeewaterforum][1] [].JPG
    HR010893%20[Zeewaterforum][1] [].JPG
    133,5 KB · Weergaven: 148
Ik denk ook dat het een reniformis die is gemuteerd door omstandigheden.
Dat heb ik vaak genoeg gezien bij andere koralen die je een tijdje onder "stress" situaties plaatst.
Wij hebben een ander manier van waterhuishouding.. daarom zou het leuk zijn dit soort info onderling uit te wissel hierdoor kunnen we relaties leggen.

De grootmeesters kopen geen grote stukken.. de uitdaging is om ze van ministek naar grote kolonies te brengen.
Daarvoor is zelfbeheersing en geduld nodig .

Happy Reefing.[/QUOTE

Hier nog een oude foto van 2007 Glenn, helemaal onderaan staat een klein stekje en nu is hij zo geworden !!

Mvg,

Martin.

de tijd gaat veel te snel Martin, dacht dat het veel korter geleden was

Vanmiddag kwam ik thuis en zag meteen dat er wat aan de hand was met de bak.De vloer was nog droog,maar het water stond ruim 4 cm lager dan normaal.
Opvoerpomp stuk en dat naar 3 jaar,maar goed een nieuwe gehaald en geïnstaleerd en alles is weer oké. Mijn vorige pomp heeft het 14 jaar vol gehouden zonder één keer schoon te maken !!

Mvg,

Martin.

Hhhhmmmmm, das balen van de pomp! Gelukkig snel een nieuwe voorhanden! 14 jaar was een betere tijd ipv 3 jaar! Zelfde pomp?

Hallo Martin,

Wat enorm k*t van de kapotte pomp. Het is een enorme verandering die bak van je. Leuk te zien dat je erg actief bent hier.
Ik wordt weer wat meer actief hier, omdat ik toch weer aan het kijken ben naar een zeebak. Na vele jaren blijft het kriebelen.....
Ik moet echt binnenkort langs komen, wanneer het hier iets rustiger is.
Ik blijf het hier volgen....

Martin, tot snel.

Groeten,

Iwan

Vanmiddag kwam ik thuis en zag meteen dat er wat aan de hand was met de bak.De vloer was nog droog,maar het water stond ruim 4 cm lager dan normaal.
Opvoerpomp stuk en dat naar 3 jaar,maar goed een nieuwe gehaald en geïnstaleerd en alles is weer oké. Mijn vorige pomp heeft het 14 jaar vol gehouden zonder één keer schoon te maken !!

Mvg,

Martin.
Minder goed nieuws martin.
3 jaar is wel kort.

Happy Reefing.

Hhhhmmmmm, das balen van de pomp! Gelukkig snel een nieuwe voorhanden! 14 jaar was een betere tijd ipv 3 jaar! Zelfde pomp?

Zo nu en dan zit het mee maar soms ook tegen Bas maar mag door de regel niet klagen.De aansturing had het begeven,spoel defect en dan is het gebeurt.
Ze hadden de pomp niet op voorraad en heb maar een jebao meegenomen,die heeft de zelfde aansluiting. Dus de klus was zo geklaard.
Die pompen van 17 jaar terug zijn niet meer tekoop !!

Mvg,

Martin.

Zo nu en dan zit het mee maar soms ook tegen Bas maar mag door de regel niet klagen.De aansturing had het begeven,spoel defect en dan is het gebeurt.
Ze hadden de pomp niet op voorraad en heb maar een jebao meegenomen,die heeft de zelfde aansluiting. Dus de klus was zo geklaard.
Die pompen van 17 jaar terug zijn niet meer tekoop !!

Mvg,

Martin.

Was een tijdje geleden bij Royal Exclusiv om ea op te halen en had ook een pomp van een vriend (pomp was 14 jaar oud) mee om te vragen of ze daar nog iets mee konden. Het verbaasde me wel dat ze daar nog zoveel van dezelfde pompen + onderdelen hadden liggen.

Voor ons als eindgebruiker wordt het idd lastig om in de winkel een zelfde pomp te vinden als 17 jaar geleden ;-)

Hopelijk houdt de pomp die je nu hebt draaien het weer een flinke tijd uit!!!

Groet

Hallo Martin,

Wat enorm k*t van de kapotte pomp. Het is een enorme verandering die bak van je. Leuk te zien dat je erg actief bent hier.
Ik wordt weer wat meer actief hier, omdat ik toch weer aan het kijken ben naar een zeebak. Na vele jaren blijft het kriebelen.....
Ik moet echt binnenkort langs komen, wanneer het hier iets rustiger is.
Ik blijf het hier volgen....

Martin, tot snel.

Groeten,

Iwan

Hahaha leuk dat je weer op het forum bent Iwan,en mijn dagboek weer heb bekeken !!
Kom maar eens gauw een keer langs want we hebben nog veel om bij te praten.
Ik vind het heel knap van jou wat jij de laatste jaren heb opgebouwd topjes ......
Veel succes verder met je bedrijf wat steeds groter wordt!!

Mvg,

Martin.

Hahaha leuk dat je weer op het forum bent Iwan,en mijn dagboek weer heb bekeken !!
Kom maar eens gauw een keer langs want we hebben nog veel om bij te praten.
Ik vind het heel knap van jou wat jij de laatste jaren heb opgebouwd topjes ......
Veel succes verder met je bedrijf wat steeds groter wordt!!

Mvg,

Martin.

Bedankt Martin,

en we hebben inderdaad HEEL veel om bij te kletsen. Ik kom snel samen met Djim langs, kan ik peilen wat Djim er van vindt als er weer en aquarium komt.
Het bedrijf wordt nu inderdaad NOG groter, maar gelukkig komt er nu personeel wat mij wat meer rust en tijd geeft.

En zeker net uit de garantie:mad:

Wat kun je opdat met met garantie,er moet meteen een nieuwe pomp komen Alex want de bak moet weer lopen !!

Minder goed nieuws martin.
3 jaar is wel kort.

Happy Reefing.

3 jaar is zeker kort Glenn maar er zijn ergere dingen zo moet je maar denken.
Ik heb het weer voor 3 jaar in orde zo moet je het maar zien.
Alles mag niet meer zo lang meegaan zoals vroeger :p !!

Mvg,

Martin.

Wat kun je opdat met met garantie,er moet meteen een nieuwe pomp komen Alex want de bak moet weer lopen !!

3 jaar is zeker kort Glenn maar er zijn ergere dingen zo moet je maar denken.
Ik heb het weer voor 3 jaar in orde zo moet je het maar zien.
Alles mag niet meer zo lang meegaan zoals vroeger [emoji14] !!

Mvg,

Martin.
Haha.. vroeger wat het allemaal beter...
Soms gaat het wel op....
Mechanisch gezien is dat zeker zo.
De winst tegenwoordig ligt in de innovaties en efficientie

Happy Reefing.

Bedankt Martin,

en we hebben inderdaad HEEL veel om bij te kletsen. Ik kom snel samen met Djim langs, kan ik peilen wat Djim er van vindt als er weer en aquarium komt.
Het bedrijf wordt nu inderdaad NOG groter, maar gelukkig komt er nu personeel wat mij wat meer rust en tijd geeft.

Ik denk als het aan Djim ligt dat er zo snel mogelijk een bak moet komen,en een mini bakje voor hem zelf :cool: !!

Mvg,

Martin.

hahaha keurmeester ;) denk eerder weer ouderwets genieten en kwijlen :)

Leuk dat je zaterdag weer langs komt om de bak te bekijken Arjen,ben wel benieuwd wat jij zou doen met deze bak?

Mvg,

Martin.

Je bak blijft een plaatje Martin 😍

Je bak blijft een plaatje Martin 😍

Bedankt voor het compliment Mitchel,maar er moet nog wel weer wat veranderd worden.Voor sommige koralen is de ruimte al weer te klein geworden en daar moet ik weer een oplossing voor zoeken.Op de bodem staan 4 koralen en alles is bezet,kan niet meerschuiven.Ik wil proberen om de turbi op 45/ graden schuin te zetten,of dat gaat lukken is nog maar de vraag.Er moeten wel een paar koralen uit de bak maar weet nog niet welke !!

Mvg,

Martin.

Heb het onderbouwsel waar de turbi op moet komen te staan deze week klaargemaakt en ligt in de sump. Arjen heeft zaterdag het softkoraaltje meegenomen,en heb dus al weer een beetje meer ruimte gekregen!!

Mvg,

Martin.

Heb het onderbouwsel waar de turbi op moet komen te staan deze week klaargemaakt en ligt in de sump. Arjen heeft zaterdag het softkoraaltje meegenomen,en heb dus al weer een beetje meer ruimte gekregen!!

Mvg,

Martin.

Dat vraagt ok fotos martin.
Super al die grote stukken al jaren bij je man.
En altijd is er wel weer ruimte te maken door je ;-)

Back
Bovenaan