Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Voor 4 weken terug heb ik een leuk stukje Tubastrea mee genomen en in de bak geplaatst.Het heeft zo`n week geduurt dat de poliepen naar buiten kwamen en ik kon beginnen met voeren.
Ik heb hem boven in de bak gezet zodat ik er makkelijk bij kan met voeren.Elke dag krijgt hij extra voer,en hij doet het goed vind ik zelf.Het is wel veel werk maar als je ziet dat er al kleine poliepjes bij komen is het toch leuk om zo`n koraal in de bak te hebben !!

Mvg,

Martin.

Ja maar die gingen niet zonnebaden op t terras [emoji23] [emoji23]
Die lobo die jij had is ook geweldig en die groene favia. Weet je nog allemaal waar ze staan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ja ja dat is nou het mooiste van de hobby om een zeebak te houden Dennis,het moederdier verkopen en met de afleggers weer verder gaan :cool:!!

Mvg,

Martin.

Bijlagen

• 015 - kopie.jpg
    015 - kopie.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 74
Paar foto`s van bovenaf !!

Mvg,

Martin.

Bijlagen

• 017 - kopie.jpg
    017 - kopie.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 79
  • 018 - kopie.jpg
    018 - kopie.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 83
  • 019.jpg
    019.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 83
  • 023.jpg
    023.jpg
    87 KB · Weergaven: 89
  • 025.jpg
    025.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 90
Het fosfaat is ook mooi aan de waarde,wat ik zo af en toe een keer meet !!

Mvg,

Martin.

Bijlagen

• 014.jpg
    014.jpg
    13,2 KB · Weergaven: 81
Deze bak draaid nu twee en een half jaar en was toe aan groot onderhoud,en dat is gisteren gebeurt.Bodem eruit en dat is een hele klus.Het koraal grint gaat in een speciale bak en wordt ruim 2 uur doorgespoeld met water uit het aquarium en wat dan weer in de sump loopt. De filters zijn in die tijd 3 keer vernieuwd,en het kleine schuimertje deed goed zijn best.
Nadat alls goed schoon was is het grint weer terug geplaatst in de bak.(alles weer lekker schoon en fris) ook moest de lamp uit de kast om de T5 te vervangen en ventilatoren schoon te maken.
De koralen reageren er goed op en kunnen het waderen,want ze staan nu nog verder open dan voorheen.Het begint onderin al weer aardig vol te raken !!

Mvg,

Martin.

Gisteren nog even in Borne langs geweest om de Lobo te bekijken,hij zag er mooi uit en was ook weer flink gegroeid.Wat mij wel is opgevallen dat hij het daar de laatste tijd heel goed doet!!

Mvg,

Martin.

Goed om te horen martin.
En groot onderhoud zie je altijd goed terug in de bak.

Groetjes wesley

Gaaf Martin. Dat is dan ook echt een speciaaltje, net zoals die tubinaria van jouw

Goed om te horen martin.
En groot onderhoud zie je altijd goed terug in de bak.

Groetjes wesley

Dat kan ik zeker goed zien Wesley,de kleinpoliepige koralen laten de poliepen nog mooier zien.

Gaaf Martin. Dat is dan ook echt een speciaaltje, net zoals die tubinaria van jouw

Ja de turbinaria kan ik ook niet meer een andere plek geven Dennis,het wordt allemaal krap krap krap !!

Mvg,

Martin.

Hoi martin

Heb je nog een overzicht foto die je met ons wilt delen? :cool:

Groet frank

Hoi martin

Heb je nog een overzicht foto die je met ons wilt delen? :cool:

Groet frank

Frank als je mij wil helpen mag dat,je hebt er een paar gekregen !!

Mvg,

Martin.

Gaaf zo'n 'oudje' in de bak! Echt een pronkstuk!

Het juweeltje is er niet meer,maar wat leuk dat jij de hobby weer gaat op pakken Marjan.Ik zie dat je weer wat vaker op het forum bent !!

Gaaf zo'n 'oudje' in de bak! Echt een pronkstuk!

Een pronkstuk is het zeker Bas,maar ik kan niet alles houden als ze zo groot woren. Ik heb er nog wel een paar,keuzes maken is altijd lastig !

Mvg,

Martin.

Back
Bovenaan