Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Hier ga je geen spijt van krijgen Jaco, er zijn meerdere forum leden die deze lamp bezitten en daar succes mee hebben!!

Laat de T5 lampen eerst even op vol inbranden,dat advies heb ik gekregen van Elke Pritzel van ATI !!

Grt,

Martin.
Ok dus die kan ik gewoon op 100% zetten? Hoe lang duurt dat inbranden Martin?
Zou je misschien jouw programma kunnen mailen Martin? Ik ben wel benieuwd hoe ze ingesteld staan bij je.

Prachtig "bruin" stuk Martin, dat zijn de meeste wel uit het water :p.

Mooi om deze even aan tafel te hebben topjestopjes. Gr Filip

Dank je wel Filip voor het compliment,

De ene neemt de hond mee naar buiten, maar ik doe dat zo nu en dan met mijn koralen :p!!

Grt,

Martin.

Ok dus die kan ik gewoon op 100% zetten? Hoe lang duurt dat inbranden Martin?
Zou je misschien jouw programma kunnen mailen Martin? Ik ben wel benieuwd hoe ze ingesteld staan bij je.

Jaco 40 uur op 100% is voldoende, daarna kun je ze instellen zoals je zelf wild. Voor het mailen zou ik Tom moeten vragen want die heeft alles ingesteld en geregeld bij mij !!
Ikzelf heb daar geen kaas van gegeten,ik hou mij bezig met het andere werk !!

Grt,

Martin.

Jaco 40 uur op 100% is voldoende, daarna kun je ze instellen zoals je zelf wild. Voor het mailen zou ik Tom moeten vragen want die heeft alles ingesteld en geregeld bij mij !!
Ikzelf heb daar geen kaas van gegeten,ik hou mij bezig met het andere werk !!

Grt,

Martin.
Ok, stuur je wel even een pb tje Martin met het email adres.

Zo maar een paar!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 015.jpg
    015.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 104
  • 016.jpg
    016.jpg
    105,1 KB · Weergaven: 106
  • 017.jpg
    017.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 108
Prachtig, Martin! Maar goed..ben niet anders van je gewend! :biggrin:

Dank je wel Bas voor het compliment, alles draait perfect en de dieren blijven maar groeien!!

Grt,

Martin.

Blijft mooie bak Martin topjes

Erg mooi om te zien en wat een geweldige vormen ook! Prachtig Martin 👍

Dank je wel voor het compliment Marjan, de vormen die de koralen hebben heeft denk ik met de stroming te maken !!

Het ehrenbergi krijgt van twee kanten stroming zodat het lijkt dat er twee borsten zijn ontstaan (mooi om te zien)

Grt,

Martin.

Prachtig Martin! Binnenkort komen we ff langs, om een duik te nemen;)
Ik hoop dat je stekkenbak dan goed vol staat, over paar week kunnen de eerste koralen in mijn bak:cool:

Blijft mooie bak Martin topjes

Schitterend martin staat er goed bij zeg. Prachtbak.

Groetjes wesley

Prachtig Martin , mooi groot zoals altijd en veel kleur. Gr jaap

Bedankt heren voor het compliment, dit geeft toch wel een fijn gevoel !!

Prachtig Martin! Binnenkort komen we ff langs, om een duik te nemen;)
Ik hoop dat je stekkenbak dan goed vol staat, over paar week kunnen de eerste koralen in mijn bak:cool:

Mooi dat je weer terug komt Mark,je bent altijd van harte welkom en het bier staat koud. Maar stuur me eerst een pb!!

Grt,

Martin.

Vandaag nog maar eens 25 kg steen verwijdert om ruimte er bij te krijgen voor de koralen. De bak blijft het goed doen en de koralen blijven maar groeien.

Vroeger had ik meer steen maar nu is het anders om !!

Grt,

Martin.

Wauw Martin, de bak staat er nog steeds super bij. Hoe lang heb je dat groene hersenkoraal al?

Leuk dat dit aquarium na bijna 10 jaar nog steeds goed draait, echte blauwe vingers !! ;-)

Dank je wel Rob voor het compliment,

Het groene hersenkoraal heb heb ik al 16 a 17 jaar in mijn bezit, en heeft in al die jaren al aardig wat voedsel naar binnen gewerkt en vele kilo`s zwaarder geworden :cool: !!
Hij is nog steeds kern gezond en het weefsel is negens beschadigt !!

Grt,

Martin.

• Like
Reactions: aad
hallo Martin,

Ik ben heel lang weggeweest van forum. Maar de kriebels en virus is bij mijn zoon toegeslagen.
Maar nu ik zelf weer mij weer wat aan het verdiepen bent heb ik ook zoiets van, Maar ga eerst mijn zoon
op weg helpen. En wie weet in de toekomst.

Ik heb een hele poos in je dagboek zitten lezen maar tis te veel. Ik geniet van de mooie koralen die in je bak staan.
Het is schitterend. Maar dat vonden wij toen ook al.
De kleuren en de groei. ik geloof nog steeds dezelfde apparatuur. Heb er geen woorden voor.

Ik denk dat als mijn zoon zover is wij zeker als jij dit goed vind naar je bak komen kijken en wat uit je stekken bak
zullen gaan meenemen..

Groet Ria, (Bjelka)

hallo Martin,

Ik ben heel lang weggeweest van forum. Maar de kriebels en virus is bij mijn zoon toegeslagen.
Maar nu ik zelf weer mij weer wat aan het verdiepen bent heb ik ook zoiets van, Maar ga eerst mijn zoon
op weg helpen. En wie weet in de toekomst.

Ik heb een hele poos in je dagboek zitten lezen maar tis te veel. Ik geniet van de mooie koralen die in je bak staan.
Het is schitterend. Maar dat vonden wij toen ook al.
De kleuren en de groei. ik geloof nog steeds dezelfde apparatuur. Heb er geen woorden voor.

Ik denk dat als mijn zoon zover is wij zeker als jij dit goed vind naar je bak komen kijken en wat uit je stekken bak
zullen gaan meenemen..

Groet Ria, (Bjelka)

Dank je wel Ria voor de complimenten, het is al een hele lange tijd geleden dat je bij me was met jou zoon. De ouwe bak staat er niet meer daar is een andere voor in de plaats gekomen.
Veel van de koralen die je toen heb gezien zijn er nog of afleggers van moederdieren die er niet meer zijn!!

Ik heb mijn eigen methode waar ik al jaren mee werk en ook niet vanaf stap.Veel is er niet aan apparatuur zoals je toen hebt gezien,en dat is nog steeds het zelfde alleen er is een nieuwe lamp gekomen van ATI waar ik heel blij mee ben. Led en T5 gaan goed samen!!

Grt,

Martin.

Martin, je oude bak is wel wat veranderd.
Maar nu wel van alle rode pluisalg af en draait weer super stabiel met mooie waterwaardes.
Ik was idd overgegaan op kalkwater zoals je mij adviseerde en gaat erg makkelijk en leuk.
Nu wel nog vrij leeg, maar dat komt nog wel.
Alles rustig aan.overzicht.jpg

wel nog aan het expirimenteren met een achtergrond.
links is blauw en rchts is.......paars.
paars heb ik nooit eerder gezien, maar moet zeggen dat het een erg leuk en natuurlijk effect geeft.
helaas niet mooi op de foto te zetten.

ik lees nog steeds met veel plezier uw dagboek

Back
Bovenaan