MartinV
Senior Forumlid
Super stuk! Ziet er gezond uit.
Bedankt Bas,
De hoofdverlichting is net uit gegaan,en de nachtverlichting staat op 10%
Gr,
Martin.
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Super stuk! Ziet er gezond uit.
Mitchel dat botje waar het koraaltje opstond heb ik weggehaald destijds ,het is nu één ronde bol geworden. Omdat hij eerst zo klein was heb ik hem in een schenkel botje gezet anders zou hij door de stroming niet op zijn plaats blijven. Ik gebruik wel vaker soep botjes om kleine stukjes op te zetten!!
Gr,
Martin.
Dat lukt prima! Mooi!!
Ik had het eigenlijk over de fragplug waar die opgeplakt zat of bedoel je die ook
De lobo doet het fantastisch Martin. Echt een topstuk![]()
De lobo is gisteren opgehaald door Tom waar door er een mooi stuk ruimte is vrij gekomen op de bodem. De andere koralen zijn wat opgeschoven zodat het geheel nu wat open en rustiger is geworden!!
Gr,
Martin.
Dit vraagt eigenlijk om een foto!
Wouter ik heb er de laatste tijd toch genoeg foto`s opgezet!!
Gr,
Martin.
Wat ontzettend mooi en wat een enorme groei bij jou, prachtig!
Met mijn stukje lukt het niet, maar ik begrijp inmiddels precies wat de oorzaak daarvan is.
Tussen de poliepjes groeit telkens weer opnieuw dit koraaltje: http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=147072
Wanneer een nieuw ontstaan exemplaartje daarvan zo'n cm groot is dan netelt het de Alcyonium steeds weg totdat daar bijna niets meer van over is. Op zeker moment valt die Cycloseris er af en dan zie ik dat het Alcyonium weer begint terug te komen. Maar het fungia-achtige koraaltje groeit weer, netelt weer, Alcyonium verschrompelt weer, koraaltje valt er weer vanaf als los exemplaar en de Alcyonium komt weer en zo blijft dat maar doorgaan...
Dus nu heb ik besloten om dan maar een geheel nieuw steentje met Alcyonium verseveldti te gaan aanschaffen, wat hopelijk wel geheel zonder netelende buren mooi voluit verder kan gaan groeien! Ik ben alleen tot nu toe nog niet tegen een echt mooi stukje naar mijn zin aangelopen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.