Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Bijlagen

• 009 - kopie (3).jpg
    009 - kopie (3).jpg
    50,1 KB · Weergaven: 89
  • 003 - kopie (2).jpg
    003 - kopie (2).jpg
    52,6 KB · Weergaven: 98
Een beetje aan het experimenteren van de bovenkant!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 006.jpg
    006.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 93
  • 005 - kopie.jpg
    005 - kopie.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 82
  • 007.jpg
    007.jpg
    90 KB · Weergaven: 88
  • 008 - kopie (2).jpg
    008 - kopie (2).jpg
    102,9 KB · Weergaven: 83
Mitchel dat botje waar het koraaltje opstond heb ik weggehaald destijds ,het is nu één ronde bol geworden. Omdat hij eerst zo klein was heb ik hem in een schenkel botje gezet anders zou hij door de stroming niet op zijn plaats blijven. Ik gebruik wel vaker soep botjes om kleine stukjes op te zetten!!

Gr,

Martin.

Ik had het eigenlijk over de fragplug waar die opgeplakt zat of bedoel je die ook

Dat lukt prima! Mooi!!

Dank je wel Marjan, dat is het voordeel bij mij dat met een druk op de knop de lamp zo een meter hoger kan en dat ik er goed bij kan komen !!

Ik had het eigenlijk over de fragplug waar die opgeplakt zat of bedoel je die ook

Mitchel..... het moederdier laat vier a vijf poliepen los en dat is een zachte massa die kun je niet lijmen op een fragplug.Je moet er dan ook snel bij zijn,anders dwarrelen ze door de hele bak en gaan ze verloren.
Je moet er dan ook voor zorgen dat je de poliepen bijeen houd en ergens in doet (in mijn geval een soep botje) en neer zetten waar niet zoveel stroming staat.
Na verloop van tijd groeit er van binnen uit een skelet (weer een ronde bol) die steeds groter word. hij is nu een beetje groter als een tennis bal en volgroeid met poliepen.
Een lekkere zware bol dus. Hij groet van onderen niet vast,je kunt hem zo verplaatsen als je wil!!

Gr,

Martin.

De lobo is gisteren opgehaald door Tom waar door er een mooi stuk ruimte is vrij gekomen op de bodem. De andere koralen zijn wat opgeschoven zodat het geheel nu wat open en rustiger is geworden!!

Gr,

Martin.

De lobo doet het fantastisch Martin. Echt een topstuk:)

Haha dat is een mooie blikvanger voor de nieuwe bak Tom :cool: en ik weet dat hij in goeie handen is!! (morgen wordt de nieuwe bak besteld)

Gr,

Martin.

Dit is ook een leuk stukje om in de bak te hebben Alcyonium Verseveldtie. Hij doet het erg goed bij mij!!

Marjan het was bij jou even wat minder met dit soort,is deze er weer helemaal door gekomen?

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 002 - kopie.jpg
    002 - kopie.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 81
Wat ontzettend mooi en wat een enorme groei bij jou, prachtig!

Met mijn stukje lukt het niet, maar ik begrijp inmiddels precies wat de oorzaak daarvan is.
Tussen de poliepjes groeit telkens weer opnieuw dit koraaltje: http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=147072

Wanneer een nieuw ontstaan exemplaartje daarvan zo'n cm groot is dan netelt het de Alcyonium steeds weg totdat daar bijna niets meer van over is. Op zeker moment valt die Cycloseris er af en dan zie ik dat het Alcyonium weer begint terug te komen. Maar het fungia-achtige koraaltje groeit weer, netelt weer, Alcyonium verschrompelt weer, koraaltje valt er weer vanaf als los exemplaar en de Alcyonium komt weer en zo blijft dat maar doorgaan...

Dus nu heb ik besloten om dan maar een geheel nieuw steentje met Alcyonium verseveldti te gaan aanschaffen, wat hopelijk wel geheel zonder netelende buren mooi voluit verder kan gaan groeien! Ik ben alleen tot nu toe nog niet tegen een echt mooi stukje naar mijn zin aangelopen.

Wat ontzettend mooi en wat een enorme groei bij jou, prachtig!

Met mijn stukje lukt het niet, maar ik begrijp inmiddels precies wat de oorzaak daarvan is.
Tussen de poliepjes groeit telkens weer opnieuw dit koraaltje: http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?t=147072

Wanneer een nieuw ontstaan exemplaartje daarvan zo'n cm groot is dan netelt het de Alcyonium steeds weg totdat daar bijna niets meer van over is. Op zeker moment valt die Cycloseris er af en dan zie ik dat het Alcyonium weer begint terug te komen. Maar het fungia-achtige koraaltje groeit weer, netelt weer, Alcyonium verschrompelt weer, koraaltje valt er weer vanaf als los exemplaar en de Alcyonium komt weer en zo blijft dat maar doorgaan...

Dus nu heb ik besloten om dan maar een geheel nieuw steentje met Alcyonium verseveldti te gaan aanschaffen, wat hopelijk wel geheel zonder netelende buren mooi voluit verder kan gaan groeien! Ik ben alleen tot nu toe nog niet tegen een echt mooi stukje naar mijn zin aangelopen.

Marjan.......als het deze zomer lukt, laat ik een mooi steentje begroeien voor jou!!

Gr,

Martin.

De turbinaria in een ander kleurtje, s`avonds als de verlichting afbouwd!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 001 - kopie (4).jpg
    001 - kopie (4).jpg
    64,4 KB · Weergaven: 72
Mooi hoor!

wat de verlichting allemaal niet kan doen he in een bak.

Soms misschien wel eens onder gewaardeerd en zijn mensen veel te gefocussed op de waterwaarden, maar die verlichting is wel net zo belangrijk.

Back
Bovenaan