Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Ziet er super uit Martin
jou lp's staat er echt top bij heel mooi
gr bas

Dank je Bas voor het compliment!!

Dag Martin, ik lees dat jij ook de Ati hybrids hebt. Nu, ik ben eens nieuwsgierig of ook jij of andere mensen volgende zaken mee maken : heb deze nu een jaar, al een volledige nieuwe lampkap mogen ontvangen, zijn nu metalen houders geworden waar de ledlampen zijn in bevestigd (van de originele waren twee ledmodules aan het smelten), nu sukkel ik opnieuw nml met een halfwerkende ventilator van een led.
Wat zijn jouw bevindingen, dank

mvg
Rik
Zomergem/Belgie

Hoi Rik,

Ik heb hier geen problemen mee, de leds zijn bij mij niet op 100% ingesteld. Dit zou voor de koralen ook veel te hoog zijn in verband met verbranding.
Ik ben zeer tevreden over lamp en zou niet weer terug willen naar het vorige wat ook ATI was!!

Gr,

Martin.

De caulastrea heeft ook een andere plek gekregen, werd geneteld en kon zo niet verder groeien omdat hij tegen de achterwand aan zat!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 001 - kopie (6).jpg
    001 - kopie (6).jpg
    69,1 KB · Weergaven: 86
Zijn er forumleden die de lipvis (Anampses Lenardi) in de bak hebben en is deze goed te houden met LPS koralen ?

Gr,

Martin.

Laatst bewerkt:
Zijn er forumleden die de lipvis (Anampses Lenardi) in de bak hebben en is deze goed te houden met LPS koralen ?

Gr,

Martin.

In mijn vorige bak heb ik ook een Pseudocheilinus Ocellatus gehad en dat ging ook goed,maar de Anampses weet ik niet !!

Hoi Martin,

Ik heb alles zover klaar,als je tijd heb mag je de bak brengen en beginnen met opbouwen.

mvg Jarno.

Donderdag dan is het zover,je hoort nog van mij !!

Gr,

Martin.

De caulastrea heeft ook een andere plek gekregen, werd geneteld en kon zo niet verder groeien omdat hij tegen de achterwand aan zat!!

Gr,

Martin.

Mooie flinke bol Martin :cool:

Gr,

Martin.
Ik heb 'm nog niet in het echt gezien, maar het lijkt mij geen enkel probleem. Het enige probleem lijkt mij het prijskaartje... Kan je er aan komen?

Mooie flinke bol Martin :cool:

Die heb ik al jaren Frank,iedere keer gestekt maar dat gaat nu niet meer gebeuren!!

Ik heb 'm nog niet in het echt gezien, maar het lijkt mij geen enkel probleem. Het enige probleem lijkt mij het prijskaartje... Kan je er aan komen?

Tanne vorige week was ik bij een groothandel in Duitsland en die had een koppeltje zitten.Prachtig vissen om te zien,maar ik stond in twijfel om ze mee te nemen.

Ik durfde het niet aan omdat ik niet wist of het goed zou gaan in mijn bak. Heb vanmorgen nog gebeld maar ze waren al verkocht!!

Gr,

Martin.

Zo maar een paar!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 006 - kopie.jpg
    006 - kopie.jpg
    56,2 KB · Weergaven: 61
  • 015 [].jpg
    015 [].jpg
    63,5 KB · Weergaven: 61
  • 001 - kopie.jpg
    001 - kopie.jpg
    63 KB · Weergaven: 64
Schitterend!!
gr Hans

Bedankt Hans,

Vandaag heb ik de keuze gemaakt omdat de koralen die op de bodem staan meer ruimte moeten hebben, er staan er nu vier en dat gaan er drie worden zodat ik weer een tijd verder kan.

De rode oranje Lobo die op de bodem staat gaat eruit omdat ik er daar twee van heb !!

Gr,

Martin.

Hallo Martin.

Bedankt voor de goeie service en het neerzetten van het aquarium. We zijn ook heel blij met de opbouw van het rif, en de openingen die je daarin verwerkt heb waar straks de vissen door kunnen zwemmen.Echt geweldig hoe je dit gedaan hebt. Nogmaals bedankt!

Mvg

Jarno.

Hallo Martin.

Bedankt voor de goeie service en het neerzetten van het aquarium. We zijn ook heel blij met de opbouw van het rif, en de openingen die je daarin verwerkt heb waar straks de vissen door kunnen zwemmen.Echt geweldig hoe je dit gedaan hebt. Nogmaals bedankt!

Mvg

Jarno.

Graag gedaan Jarno, in de loop van volgende week kom ik nog even langs om te kijken of alles in orde is!!

Gr,

Martin.

Zal geen makkelijke keuze zijn geweest, Martin! Maar soms moet je wel en in jouw geval gewoon een luxe probleem! ;)

Makkelijk is dat zeker niet Bas, maar aan dat luxe heb ik ook jaren gewerkt en waar ik tot op heden elke dag nog plezier aan beleef!!

Een beetje meer ruimte is ook wel handig voor het onderhoud van de bak!!

Gr,

Martin.

De favia aflegger doet het geweldig goed,hij is flink gegroeit in acht maanden tijd!!

Gr,

Martin.

Bijlagen

• 008 - kopie.jpg
    008 - kopie.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 56
  • 003 - kopie.jpg
    003 - kopie.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 56
mooi om te zien hoe die om het steentje heen is gegroeid

mooi om te zien hoe die om het steentje heen is gegroeid

Mitchel dat botje waar het koraaltje opstond heb ik weggehaald destijds ,het is nu één ronde bol geworden. Omdat hij eerst zo klein was heb ik hem in een schenkel botje gezet anders zou hij door de stroming niet op zijn plaats blijven. Ik gebruik wel vaker soep botjes om kleine stukjes op te zetten!!

Gr,

Martin.

Back
Bovenaan