Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

heb ze zelf ook in de bak zitten (sponsbob:D )

ik weet ook niet hou ze heten
is wel een teken dat de waterkwaliteit in orde is en dat er genoeg leven in zit

Eigenbouw pytoplankton reactor

heb je hier een topic van of is dit een geheim van de smit:)

Dit is toch mooi om te zien in 2008.

Bijlagen

• HPIM1127 [].JPG
    HPIM1127 [].JPG
    214,9 KB · Weergaven: 68
MartinV zei:
Dit is toch mooi om te zien in 2008.
Mooi plaatje !

Die anemoon vis speelt wel met z'n leven ! :eek: ;)

Dit is ook wel een mooi sponsje.

Bijlagen

• HPIM1134 [].JPG
    HPIM1134 [].JPG
    156,7 KB · Weergaven: 96
ik ben vandaag nog even bij Martin geweest....was er al een tijdje niet meer geweest.
En ik stond weer echt te kijken. De kleuren waren ERG verandert sinds de laatste keer dat ik bij hem was. Alles was veel dieper van kleur. Ik vroeg wat hij had gedaan, maar hij zij...niets bijzonders.
ik heb me er wer erg vermaakt, veel bijgekletst en wer met veel bewondering naar de bak gekeken.
Koralen waar weer eens een STUK groter geworden.....de bak groeit echt te hard gewoon en hij komt plaats tekort.

Martin....bedankt

Gisteren even met Iwan bij Martin op bezoek geweest.
Behalve dat het gezellig was (Martin bedankt!) ook onder de indruk van de bak en de manier van houden ook.

Met simpele techniek, geen waterversingen, niet bijzonder veel verlichting maar wel een ijzeren discipline weet Martin er behoorlijk veel kleur en groei in te houden! Martin nogmaals knap werk!

Bas Arentz zei:
Gisteren even met Iwan bij Martin op bezoek geweest.
Behalve dat het gezellig was (Martin bedankt!) ook onder de indruk van de bak en de manier van houden ook.

Met simpele techniek, geen waterversingen, niet bijzonder veel verlichting maar wel een ijzeren discipline weet Martin er behoorlijk veel kleur en groei in te houden! Martin nogmaals knap werk!
Bas bedankt voor jou reactie .Ik vond het gezellig,samen met jullie over onze hobby te praten.De tijd was eigelijk te kort.Maar we gaan dit binnenkort nog een keer doen,maar dan wat langer.Gr Martin.

Afgelopen weekend ben ik samen met vriendin en kids weer bij Martin en zijn vrouw op bezoek geweest. Martin en zijn vrouw waren weer bijzonder gastvrij.

Vriendin en kids hadden de bak nog niet eerder gezien. Ik wel. Ik had ze zoveel verteld over deze bak dat ze erg benieuwd waren. Zij (en ik) waren (weer) onder de indruk. De koralen waren enorm gegroeid. Ik miste wel de mooie hysterix maar die heeft het veld moeten ruimen voor de dieren die voor Martin een bijzondere waarde hebben. En Martin heeft ergens ook wel gelijk. Een hysterix is zo weer gestekt maar aan zo'n enorm groot en gaaf hersenkoraal kom je niet zo gauw.

Mijn vriendin heeft een aantal foto's gemaakt die we even met jullie willen delen.

Bijlagen

• Olympus 001.jpg
    Olympus 001.jpg
    294,2 KB · Weergaven: 34
  • Olympus 002.jpg
    Olympus 002.jpg
    300,1 KB · Weergaven: 32
  • Olympus 003.jpg
    Olympus 003.jpg
    286,2 KB · Weergaven: 35
  • Olympus 004.jpg
    Olympus 004.jpg
    289,5 KB · Weergaven: 34
Weer veel gekletst over de hobby en weer heb ik enkele dingen opgestoken van Martin. Ik zei het al tegen Martin, hoe nuttig het internet ook is, je kunt bij wijze van spreken in 1 uur op bezoek bij een andere aquariaan vaak meer leren dan 100 uur op het internet. Dus mijn advies aan beginners: lees zo veel mogelijk op dit forum, struin het internet af maar ga zeker ook eens op bezoek bij andere aquarianen. Vergeet daarbij een bezoek aan Martin zeker niet!

Tenslotte nog een drietal foto's.

Martin weer bedankt, tot ziens en de groeten aan je vrouw van ons.

Bijlagen

• Olympus 082.jpg
    Olympus 082.jpg
    324 KB · Weergaven: 29
  • Olympus 086.jpg
    Olympus 086.jpg
    275,8 KB · Weergaven: 27
  • Olympus 088.jpg
    Olympus 088.jpg
    285 KB · Weergaven: 42
Hallo Martin,

Ik heb zojuist dit hele dagboek gelezen, en snap echt niet hoe ik het heb kunnen missen (schaam me diep :eek: ) Nu snap ik wel hoe het kwam dat je naam me bekend voor komt :p

Ik ben een grote fan van bakken die het net even anders doen, en dit is natuurlijk geweldig :goed:

Zelf ben ik zo'n eigenwijs die met nitraat werkt, maar zonder bioballen of iets dergelijks.
Ik ben wel te porren voor zandfilters, filterwatten, bioballen, en geen waterwissels.
Misschien komt er in de toekomst ooit een bak bij te staan om te kijken hoe ver we kunnen komen (droom :rolleyes: )

Voorlopig houden we het zoals het is, een bak die het doet moet je niet mee klooien.

Veel succes verder met je bak, ik zou hem graag eens willen bekijken.

Groetjes, Nathalie.

Hallo Charles,
Leuk je reactie te lezen, fijn om te horen dat jullie het leuk hebben gevonden.
Je hebt mooie plaatjes geschoten van de bak.Het was leuk om te zien dat Marian en de kinderen druk waren met foto´s maken.maar Charles die hystrerix komt nog weer terug in verschilende tinten.misschien wordt de bak nog wel groter wie weet.Gr Martin.

Hallo Nathalie.
Bedankt voor de reactie. leuk om te horen dat jullie het ook anders doen,dan anderen hier op het forum.Maar je hoeft je niet te schamen.Je komt maar een keer deze kant op.Gr Martin.

Wat kan een banaantje toch lekker zijn,ik voer het elke week.

Bijlagen

• HPIM1173 [].JPG
    HPIM1173 [].JPG
    227,1 KB · Weergaven: 83
  • HPIM1174 [].JPG
    HPIM1174 [].JPG
    238,3 KB · Weergaven: 72
Leuk te zien Martin :goed: ipv un eierdop un bananendop :D !!

MartinV zei:
Hallo Nathalie.
Bedankt voor de reactie. leuk om te horen dat jullie het ook anders doen,dan anderen hier op het forum.Maar je hoeft je niet te schamen.Je komt maar een keer deze kant op.Gr Martin.
Hallo Martin,

We komen graag een keer een babbeltje maken, er valt vast en zeker veel te leren bij je :D
Even een oppas regelen voor ons kleintje, dan zal ik me nog wel melden :goed:

Schamen is een groot woord, het is alleen wel eens moeilijk een mening hard te maken hier op het forum.
Ze zeggen dat er meerdere wegen zijn, toch lees je hier het meeste over 1 weg, andere worden vaak meteen de kop in gedrukt.
Gelukkig horen we nu ook steeds meer over het Jaubert Systeem, ook zoiets moois wat nog op ons verlang lijstje staat :D

Er valt nog zoveel te leren en te proberen.......:o

Hallo Martin

Heb even weer in je dagboek zitten lezen. De foto s blijven schitterend en ik weet dat het er in het echt ook zo uit ziet. Wordt alleen maar mooier.
Tja banaan is een echter lekkernij voor de dokters. De mijne eten gewoon uit mijn hand.
Ik heb de afgelopen 3 maanden maar 2x een waterwissel gedaan van 30 liter waarvan de laatste 14 dagen geleden. Mijn waarden blijven goed. Er zijn zelfs koralen die gigantisch groeien. Ik ben het nog steeds met je eens dat waterwissels niet zo vaak nodig zijn.

Ik blijf je volgen

Groetjes Ria

bjelka zei:
Hallo Martin

Heb even weer in je dagboek zitten lezen. De foto s blijven schitterend en ik weet dat het er in het echt ook zo uit ziet. Wordt alleen maar mooier.
Tja banaan is een echter lekkernij voor de dokters. De mijne eten gewoon uit mijn hand.
Ik heb de afgelopen 3 maanden maar 2x een waterwissel gedaan van 30 liter waarvan de laatste 14 dagen geleden. Mijn waarden blijven goed. Er zijn zelfs koralen die gigantisch groeien. Ik ben het nog steeds met je eens dat waterwissels niet zo vaak nodig zijn.

Ik blijf je volgen

Groetjes Ria
Hallo Ria. Fijn om te horen dat het goed gaat met weinig waterwissels.en als je de waardes zo goed kan houden, dan bespaard je dat een hoop werk.Ik hoop dat je nog veel plezier aan deze hobby mag beleven.Gr Martin.

Back
Bovenaan