Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

MartinV zei:
Hallo forum leden.

Om nog even terug te komen op de foto,s van vorige week,dit aquarium draait ook op seoliet en met de toevoegingen van element mix 1 2 3
Hoi Martin, prachtige fotos !

Gebruiken ze zeoliet steentjes in combinatie van die elementen mix ? Geen bacterien toevoegingen ? Zit er in die elementen mix ook amino zuren ?

groet
jw

jwre zei:
Hoi Martin, prachtige fotos !

Gebruiken ze zeoliet steentjes in combinatie van die elementen mix ? Geen bacterien toevoegingen ? Zit er in die elementen mix ook amino zuren ?

groet
jw
Hoi jw. Ik heb gezien dat er grote seoliet steentjes werden gebruikt.Er worden geen toevoegingen met bacterien gedaan.Van K Z wordt helemaal niets gebruikt.Of in de elementen mix de amino zuren zitten,dat weet ik niet.Dat kan ik niet meten.Ik gebruik zelf de elementen ook,en ik vind ze supper. 1ml op 100 lieter water per dag van alle 3. Gr Martin.

Leuk om te zien hoe dit visje de nacht door brengt.

Bijlagen

• HPIM1004 [].JPG
    HPIM1004 [].JPG
    112,3 KB · Weergaven: 50
Ik heb maandag bij Waterweelde nog een paar mooie visjes mee genomen.

Bijlagen

• HPIM1014 [].JPG
    HPIM1014 [].JPG
    238,4 KB · Weergaven: 117
MartinV zei:
Hallo forum leden.

Om nog even terug te komen op de foto,s van vorige week,dit aquarium draait ook op seoliet en met de toevoegingen van element mix 1 2 3
Hoe lang werkt u al met deze toevoegingen? En doseerd u de hoeveelheid die op de verpakking staat?

Ik heb ze sinds kort ook in gebruikt. Ben nieuwschierig naar ervaringen van anderen!

Mark.... zei:
Hoe lang werkt u al met deze toevoegingen? En doseerd u de hoeveelheid die op de verpakking staat?

Ik heb ze sinds kort ook in gebruikt. Ben nieuwschierig naar ervaringen van anderen!
Hallo Mark. Ik gebruik deze toevoegingen al ruim een jaar.Toe ik ben begonnen was dat 1 ml op 100 lieter.Maar omdat mijn bak behoorlijk vol staat met steen koralen heb ik dat verhoogt.Ik gebruik voor mijn aqarium 3 keer in de week van alle 3 -8ml.Gr Martin.

Heel mooi die anthiasjes. Evansi toch ?
Koraal staat er erg mooi bij ! :goed:

groet
jw

naso zei:
Volgens mij zijn het vrouwtjes Tukka`s,ziet er supermooi uit Martin

Pieter
Ja Pieter het klopt het zijn mooie visjes en ze heten Tukka´s

Ik heb toch nog weer een paar leuke foto,s gemaakt.

Bijlagen

• HPIM1045 [].JPG
    HPIM1045 [].JPG
    230,6 KB · Weergaven: 42
  • HPIM1047 [].JPG
    HPIM1047 [].JPG
    240,4 KB · Weergaven: 43
  • HPIM1051 [].JPG
    HPIM1051 [].JPG
    212,3 KB · Weergaven: 40
Mooi hoor. Groeit dat echt allemaal in jou bak?

Heb je ook nog een foto van je dendro's Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat.

Hysterix zei:
Mooi hoor. Groeit dat echt allemaal in jou bak?

Heb je ook nog een foto van je dendro's Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat.
Hoi Ab. Ik heb geen foto van de dendro,s. deze staan niet meer bij mij in de bak . Ze zijn naar een grotere bak gegaan,Waar ze meer ruimte hadden.Ik had niet genoeg plaats voor deze dieren.Gr Martin.

ik was vandaag weer even bij Martin,

en wat ik zag was weer verbazinwekkend. Alles was zo groot geworden. Hij was weer eens bezig geweest alles heen en weer te verhuizen omdat alles juist zo groot was geworden.
Een aantal koralen waren eruit gehaald, en een paar kleine nieuwe erbij.
De hamerkoraal was ontzettend groot geworden.
Ik heb nog even wat stekjes gehaald. Dat is het makkelijke omdat het bij Martin ZO snel groeit heeft hij erg vaak stekjes. Dus ik heb een 4tal stekjes gehaald. 3 takjes groene acopora, en wat van zijn blauwe spons.

iedere keer als ik bij Martin kom, sta ik weer met verbazing te kijken hoe snel alles is gegroeit.

Martin, ik kom altijd met HEEL veel plezier langs om weer ff bij te kletsen, en je bak te bewonderen. Het is een parel voor het oog.

greetz, Iwan

De koralen groeien zo snel met element mix 1-2-3 Zie hier het verschil met twee maanden geleden.

Bijlagen

• HPIM1078 [].JPG
    HPIM1078 [].JPG
    260,5 KB · Weergaven: 32
  • HPIM1077 [].JPG
    HPIM1077 [].JPG
    102,8 KB · Weergaven: 27
  • HPIM1074 [].JPG
    HPIM1074 [].JPG
    279,4 KB · Weergaven: 29
  • HPIM1067 [].JPG
    HPIM1067 [].JPG
    272,4 KB · Weergaven: 30
  • HPIM1061 [].JPG
    HPIM1061 [].JPG
    195,3 KB · Weergaven: 30
Ik heb vandaag mijn bak anders ingericht,sommige dieren werden te groot,dus moesten verplaatst worden.Maar ik ben zo veel van die witte sponzen tegen gekomen.Het zij ronde bollen zo groot als een 2euro munt,maar ook platte stukken,zie foto.Nu is mijn vraag wat is de naam van deze spons.en hoe komen ze er in.

Bijlagen

• HPIM1116 [].JPG
    HPIM1116 [].JPG
    121,1 KB · Weergaven: 49
STUIFBOL zei:
Hey Martin,

de naam v/d sponzen weet ik niet mr ik denk dat ze gewoon meekomen
met je levend steen.
mvg Joeri
Maar Joeri ,Ik heb helemaal geen levend steen in mijn aquarium.nog nooit gebruikt.Gr Martin.

Martin, nog nooit een stek op een steentje gekocht?

Ook hiermee kan je vanalles in je bak halen.

mvgr
twan

21twan zei:
Martin, nog nooit een stek op een steentje gekocht?

Ook hiermee kan je vanalles in je bak halen.

mvgr
twan
Natuurlijk Twan,Als ik mooie stukjes zie , en met name in Glanerbrug bij Hennie dan neem ik die mee.Maar ik wil graag weten,de naam van deze spons.En hoe het komt dat deze zo veel aanwezig zijn.Gr Martin.

Back
Bovenaan