Nog ff 3 dingen waar ik vragen over heb :
1 Je schrijft dat je jonge paardjes snel alles OP hebben (naupli), dit begrijp ik niet omdat het volgens mij wil zeggen dat je te weinig geeft???? Mijn paardjes zwommen ALTIJD in de naupli, de gehele dag. Ik vulde 2 x per dag verse aan en vevolgens verving ik alles 1 x per 2 dagen. De overgebleven naupli reikte ik weer aan en voerde ik aan de vissen.
ik vult door de dag gewoon alles wat er uitkomt aan naupli aan de paardjes, ze zwemmen er letterlijk in. ik zal bij de volgende kweek een foto maken waar je ook de concentratie kan zien.
2 Water verversing doe je met aqua water (bacteriën/ziekte/netelcellen) en door alleen aan te vullen en bodem afzuigen. Hierdoor heb je dus 'oude' naupli en mogelijk hoge concentratie nitraat?
hoe ververs je het water ? hoe vang je de paardjes eruit. ? krijgen ze geen klap ierdere keer als je ze uitvangt en in nieuw aangemaakte water zet?
ik heb wel gemerkt dat ik 's avonds om 22:00 70% van het water afhevelde en deze weer aanvulde met aquawater op temperatuur dat er morgens meer dooie dan normaal waren (8-12), normaal is 0-3. Laat jij ook 's avonds veel voer in de kweek? ik merk dat ze 's avonds als het licht uit is ook niet meer eten, 's morgens ook niet dan beginnen ze pas als het ongeveer één uur licht is. Wordt het water dan niet onnodig vervuild door de aanwezige naupli.
3 Je heb het over naupli toeleiden, betekent dit dat je het 'water waar de naupli in zwemt' ook mee toeleidt? Als je dit doet zou ik het zeer afraden, de naupli zou ik ook zeven en daarna voeren.
uiteraard zeef ik de naupli
. (maar terechte vraag, ik denk ook dat ik iets kleins/doms fout doet in de hele procedure)
Maar wel jammer dat het tot nog toe niet zo suc6vol lukt, zeker omdat je inzet 100% is....maar de aanhouder wint!!:goed:
Suc6 Ron,