Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hoi Glenn, prrachtige vissen die Oxy's. Hoe reageert je acro op het pikken aan polieppen? gaan ze niet op het gegeven momment dood, of herstellen ze zich vrij snel? ik heb een keer overwogen om eentje in de bak te doen, maar ik was bang dat de acros op het gegeven mommebt de pjp uit gaan. Ik heb weinig kennis over deze vis eerlijk gezegd. Maar hij blijft een mooie vis

Het antwoord op jou vraag staat een paar postings eerder.

http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=982768

Het schijnt dat door het pikken de koralen weerbaarder en gezonder worden en daardoor sneller kunnen gaan groeien.
Ik denk dat die theorie niet ondenkbaar is.
Die moet ik echter nog zien, de tijd zal het leren.

Dit wonderbaarlijk visje is altijd een van mijn doelen geweest.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Omdat de kleine oxi vrouw mager werd vanwege de stress die het mannetje veroorzaak. Heb ik net ook het tweede vrouwtje in het rif gezet. Zij at al vervangend voer en het leek goed te gaan. Todat het mannetje haar overal vandaan verjaagde. Momenteel word ze nagejaag door het inmiddels volgevreten grote vrouwtje. Hopelijk houd het na niet al te lange tijd op.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Omdat het grote aangesterkte vrouw in de rif erg dominant en aanhoudend achter het kleine vrouwtje aanzat, zar er niks anders op dan het mannrtje ook in het rif te plaatsen.
Deze kom tegenwicht beiden aan het grote vrouwtje, waardoor het kleine vrouwtje met rust gelaten werd.
Licht uit morgen weer aankijken.

m.v.g. Glenn

Omdat het grote aangesterkte vrouw in de rif erg dominant en aanhoudend achter het kleine vrouwtje aanzat, zar er niks anders op dan het mannrtje ook in het rif te plaatsen.
Deze kom tegenwicht beiden aan het grote vrouwtje, waardoor het kleine vrouwtje met rust gelaten werd.
Licht uit morgen weer aankijken.

m.v.g. Glenn
Dat dacht ik al dat het beste is dat natuurlijke balans niet te storen... Ze niet uit elkaar halen...Kijk je heb het eindelijk gedaan, alle 3 nu in je bak! Je werd wel een beetje geduwd door die "trio" haha maar toch gefeliciteerd! uitsteeekendWij zijn erg blij voor die prachtige vissen, ze hebben hun paradijsje toch verdient ;) Wij wensen nog dat jouw mooie tuin ook mooi blijft. Veel succes kortom!!!!!

Dat dacht ik al dat het beste is dat natuurlijke balans niet te storen... Ze niet uit elkaar halen...Kijk je heb het eindelijk gedaan, alle 3 nu in je bak! Je werd wel een beetje geduwd door die "trio" haha maar toch gefeliciteerd! uitsteeekendWij zijn erg blij voor die prachtige vissen, ze hebben hun paradijsje toch verdient ;) Wij wensen nog dat jouw mooie tuin ook mooi blijft. Veel succes kortom!!!!!

Tevroeg gejuigd.......Het bleef een drama met he kleine vrouwtje.
Ik kom het niet meer aanzien dat de kleine gemarteld werd.... daar kwam het wel op neer.

m.v.g. Glenn

ff een update.
pfff...... wat een gedoe met die beesten, ik raak er zelf gestrest van .
(1) kleine OXI in 1.1m te mager door lastigvallen van mannetje. (2) Kleine Vrouw naar rif. wordt aangevallen door grote vrouw.(3) mannetje erbij houd grote vrouw bezig, maar toch aanvallen gericht op kleine vrouw blijft. (3-1) Mannetje en grote vrouw plukken heftig aan de harige groene Acro's, die staat nu voor het eerst in. (4) grote vrouw uit rif verwijderd. (5) mannetje valt kleine vrouw lastig. (6) mannetje verwijderd uit rif. (7) Grote vrouw en mannetje in de 1.1m bak.
Nu lijken de grote vrouw en het mannetje elkaar gelijke te zijn in het 1.1m bak.
Het kleine vrouwtje kan gaan aansterken in het rif.
Waar ik me nog zorgen om maakt, is dat het grote vrouw geen alternatief voer wilt accepteren in de 1.1m bak.
Het mannetje eet de hele dag door en is super vet, daar maak ik me geen zorgen om.
Het klein vrouwtje in de rif zal ook goed gaan, want die at alternatief voer en heeft nu een hele gevulde dagmenu.

Ergens is er een conclusie te trekken.
Ik heb hier een 150 liter systeem (opvangbak). Voer als een idioot eerst was fosfaat en nitraat te hoog 0,36/50.
Azijn/suiker gaan gebruiken gebeurde helemaal niks, alles onder snot.
80% waterwissel gedaan en weer verder met azijn suiker, weer te hoog fosfaat/nitraat. Afschuimer erbij gezet en met 2 weken betere waarden.
Nu nog steeds azijn/suiker met afschuimer. Waarden 0,08/0,5.
Momenteel betere waarden dan mijn rif.
Wat ook bijzonder is er groeien sponzen in deze bak paarse ( die staan bekend als onhoudbaar).
Conclusie koolstofbron (azijn/suiker) bevorderd de groei van sponzen.

m.v.g. Glenn

Bak word te schoon, steriel. Per vandaag verwijder ik de watten bij de opvoerpomp, totdat ik weer signalen van opkomende gaat zien. Tevens vandaag de azijn/suiker dosering verdubbelen naar 10ml om sponzen en filter feeders te stimuleren.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan