Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Het werk perfect, zelfs boven verwachting. Door het afwezige kamlaag lijkt de bak nu als een echt rif te ogen.
Water is helderder door beter doordringend licht. Normaal licht het kamlaag aan het oppervlakte hindelijk op.

Filmpje...... let niet op de kleur, die is te geel opgenomen.

https://www.youtube.com/watch?v=xa2XpbPv7Ek&feature=youtube_gdata_player

m.v.g. Glenn

De Oxy's vinden de net geplaatste stek van de groene montiplaat wel interessant. Ik heb de sps koralen door de lengte van de bak versprijd, waardoor ze zelf ook door de bak zemmen en er minder agressie onderling is.
Ze lijken niet meer zo gretig van de alternatief aangeboden voer te eten, maar pikken de hele dag door op de sps en ook op stenen en op het substraat.
uploadfromtaptalk1364471389675.jpg
m.v.g. Glenn

Vanavond hebben het mannetje en kleine vrouwtje een vierkante buik van het eten.
Het grote vrouwtje oogt nog mager en is nog steeds kieskeurig. Deze afgezonder van de twee, om haar rust te geven tijdens het eten.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1364595423818.jpg
    uploadfromtaptalk1364595423818.jpg
    47,1 KB · Weergaven: 33
  • uploadfromtaptalk1364595438591.jpg
    uploadfromtaptalk1364595438591.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Maar je overweegt ze nog niet in het grote rif te plaatsen?

Maar je overweegt ze nog niet in het grote rif te plaatsen?

Nog niet dennis, ik moet zeker zijn dat mijn rif stabiel is . Ik heb ff een hoge fosfaat ( 0,12-0,24) en wil de schuld niet aan de beestjes geven als de acro's het niet goed doen.
Een raar probleem met een te laag fosfaat, het kan het zo omslaan naar een te hoog fosfaat. Ik vermoed dat het ophouden van dagelijks ijzer doseren en een lichte structurele ph daling ermee verband houd(8,2-7,9). De fosfaat reactor staat al 48 uur te draaien. Vandaag weer meten.

m.v.g. Glenn

De oxy's hebben een eigenschap die. Het houden ervan lastig maakt, hun buik blijft niet lang vol na een goede maaltijd.
Vanochtend was het buikje van zowel het mannetje als het kleine vrouwtje weer plat. Dus meermaal (2-3 keer) per dag voer accepteren is noodzakelijk om gezond ogende dieren te krijgen.
Of juist makkelijk ?.... als je een acro bos waar ze de hele dag door kunnen struinen?

m.v.g. Glenn

Gaaf spul zeg glenn
Zijn die wel het rif gelijk ingegaan.
Mooi dat de visjes goed eten in het quarantaine bakje.
Groetjes wesley

:rolleyes: hele mooie visjes Glen , Die geel gestreepte had ik ook maar was bij mij niet te houden en was snel dood , en ze aten ook niet , ik hoop dat jij er meer geluk mee hebt gr jaap

:rolleyes: hele mooie visjes Glen , Die geel gestreepte had ik ook maar was bij mij niet te houden en was snel dood , en ze aten ook niet , ik hoop dat jij er meer geluk mee hebt gr jaap

Goed om te weten jaap ik ga erop letten. En extra gevarieerd voeren.

m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan