Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

mooie visjes die meiacanthus slijmvisjes, een andere vorm dan we gewend zijn, die met een lange sliertstaart, ik zag net dat ze hier in de buurt ook binnen zijn, wie weet....

:rolleyes: hele mooie visjes Glen , Die geel gestreepte had ik ook maar was bij mij niet te houden en was snel dood , en ze aten ook niet , ik hoop dat jij er meer geluk mee hebt gr jaap

Nou jaap, ik heb net met artemia gevoerd, dat lusten ze alvast niet.
Daarna levende rode muggelarven, ook geen succes. Zwemmen door de hele bak heen, maar zijn niet echt in voer geintereseerd. Ik hoop niet dat je gelijk gaat krijgen.
Morgen gaan we een andere voer variatie proberen.

m.v.g. Glenn

mooie visjes die meiacanthus slijmvisjes, een andere vorm dan we gewend zijn, die met een lange sliertstaart, ik zag net dat ze hier in de buurt ook binnen zijn, wie weet....

Ik zou er ff mee wachten, jaap gaf mij wat informatie die weleens waar kon zijn.

m.v.g. Glenn

:biggrin:hey Glen jammer dat ze niets eten het zijn hele mooie vissen en ook gevaarlijk ze steken je met iets en is vergelijkbaar als een wespensteek , als ze na een week nog niets gegeten hebben is het over en hangen ze in een hoek ov onder een steen en gaan ze dood , ik hoop dat je het gewensde voer vind Glen dan overleven ze gr jaap

:biggrin:hey Glen jammer dat ze niets eten het zijn hele mooie vissen en ook gevaarlijk ze steken je met iets en is vergelijkbaar als een wespensteek , als ze na een week nog niets gegeten hebben is het over en hangen ze in een hoek ov onder een steen en gaan ze dood , ik hoop dat je het gewensde voer vind Glen dan overleven ze gr jaap

Ik ga ook opletten wat ze gebruiken om te steken ff inlezen.

Dit verschijnsel had ik met een van de vorige meiacanthus dorsalis. Die pikte alleen van de stenen, maar vond niet genoeg voer.

m.v.g. Glenn

Dit gevonden over de giftige beet van de meiacanthus grammistis.

Venomous bite
Unlike many other blennies, which tend to be benthic and spend most of their time on and around the substrate, the Meiacanthus are semi-pelagic. They have a well-developed swimbladder and can hover comfortably in mid-water where most of their feeding takes place.

This habit leaves it exposed to predation, so the species has evolved a venomous bite. This fish possesses a pair of prominent, grooved canine teeth, each linked to a venom gland, and which are employed when threatened.

m.v.g. Glenn

:mad: Hey glen dit zat er al aantekomen , ik ken jamergenoeg niet iemand die suc6 met deze visjes heeft als ze niet gaan eten is het niet goed gr jaap

Vanmorgen was de grote Oxy vrouw zo blij als een kind. Ze huppelde van de ene acro naar de andere. Mijn groene formosa poliepen leken eerst minder. Gaandeweg de dag gingen ze weer open en werd de Oxy dikker en dikker.
We gaan zien wat het effect van een poliepen pikker in de bak is.

m.v.g. Glenn

De oxy's doen het prima, zowel in de 2 in het opvangbak als het exemplaar in het rif.

Het was voor dit exemplaar de enige keus, omdat zij het gewoon vertikte aangeboden alternatief voer te accepteren.

In mijn bak zitten er ruwweg 50 soorten sps koralen. Varierend van acro, monti, stylo, pocci, caliendrum, hystrix. De voorkeur gaat uit naar acro's maar ze pik aan alles een beetje.
Over het algemeen zie ik niet dat de poliepen dicht blijven. Alleen op de plek waar ze haar zinnen gezet heeft en pikt blijven op dat moment de poliepen in, maar een uur of zo later staat het weer uit.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1364911256244.jpg
    uploadfromtaptalk1364911256244.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 36
:rolleyes:Hey Glen dat ziet er vet uit met die dikke stroming gr jaap

Dat is een vereiste voor een ditritus vrije bak jaap en die vissen moeten hun energie kwijt kunnen:D
Over ditritus gesproken, mijn bodem is nog nooit zo schoon geweest, bijna steriel, op wat paars van de kalkalgen na. Dit dankzij de watten die ik op de opvoerpomp wikkeld en om de 3-4 dagen uitspoeld.
m.v.g. Glenn

Hoi Glenn, prrachtige vissen die Oxy's. Hoe reageert je acro op het pikken aan polieppen? gaan ze niet op het gegeven momment dood, of herstellen ze zich vrij snel? ik heb een keer overwogen om eentje in de bak te doen, maar ik was bang dat de acros op het gegeven mommebt de pjp uit gaan. Ik heb weinig kennis over deze vis eerlijk gezegd. Maar hij blijft een mooie vis

Back
Bovenaan