Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ziet er goed uit.
Heel mooi
In elk geval een bijzonder verschijning.
Heb je van de fire ice stekken staan?
Ik ben voorzichtig, want het is een teer koraaltje. Ik heb en paar kleiene stekken gemaakt en in meerdere systemen geplaatst om te kijken wat ze doen.
Ik zal later eens wat foto's maken

Het ligt ongetwijfeld aan mij maar ik vind de stylo eronder veel mooier
De Acropora Echinata "Ice Fire" is een zeer lastige koraal om mooi op de foto te zetten.
Het gaat vooral om de subtiele overgangen van de diepblauwe naar wit/beige.
De camera kan daar heel slecht mee omgaan.

Laatst bewerkt:
In elk geval een bijzonder verschijning.

Ik ben voorzichtig, want het is een teer koraaltje. Ik heb en paar kleiene stekken gemaakt en in meerdere systemen geplaatst om te kijken wat ze doen.
Ik zal later eens wat foto's maken
Als je van een stek af wilt, hoor ik het graag. 😁

Vanmorgen stond ik op en werd bedroef van het weer en bedacht ineens een nieuw project.
Ik ga een speciale bak bouwen! Laatst zag ik een leuk beestje die ik altijd al zou willen houden, maar er nooit aan toegekomen bent. Nu gaat het ervan komen.

Toch handig als je nog wat stroken afvalglas in de tuin hebt liggen.Bekijk bijlage 618449Bekijk bijlage 618450Bekijk bijlage 618451Daar is ie dan:
Het is een callistopus macropus geworden.
Helaas is hij nocturnal.
Dit was de eerste dag nadat de lichten uit waren.
20231124_020951.jpg20231124_021413.jpg20231124_021416.jpg20231124_021418.jpg

Laatst bewerkt:
Macropus: d1
Dit is een video van de eerste avond.

Helaas is deze soort waarschijnlijk voornamelijk nachtelijk actief en ligt dat aan hun ogen die geen daglicht verdragen. Daarom zullen we hem overdag niet of nauwelijks zien. Daarom snel een rood 520nm armatuurtje inelkaar gezet. Nadat de kamerverlichting uit was, begon hij te zwemmen.
De zeedieren zien geen rood, dus voor hun is het donker.
Gisteren heb ik hem kunnen verleiden tot het aannemen van een krab die ik in de zomer gevangen had en in een schepbadje in de tuin had gezet.

Laatst bewerkt:
Ik kan in elk geval geen enkele gonio in leven houden. Waterwaarden mogen dan superstabiel zijn met een kleine dagelijkse toevoeging van Mangaan en toch slaag ik er niet in. Misschien waren het de stekjes zal ik maar denken :-).

Ik kan in elk geval geen enkele gonio in leven houden. Waterwaarden mogen dan superstabiel zijn met een kleine dagelijkse toevoeging van Mangaan en toch slaag ik er niet in. Misschien waren het de stekjes zal ik maar denken :).
Aquariumhouden kent zoveel aspecten.
Er is een generale basis die je moet beheersen, waardoor je een groter kans maakt, maar dat is nog geen garantie dat je succes hebt en alle soorten kan houden.
Stroming, verlichting, voeren, plaatsing, dierenbestand en ook organische belasting spelen een grote rol.
Veel meer dan slechts een paar sporenelementen die mens zo vaak naarstig op peil proberen te houden.

Natuurlijk speelt de staat en de omstandigheden waarin het materiaal gehouden werd een grote rol in de adaptie van de soort.

Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer.. ik had al lang geen inspiratie meer om foto's te maken van het koraal. Het werd een beetje saai en allemaal van hetzelfde.
Na een paar nieuwe aankopen kwam de inspiratie weer terug. Soms leer je pas dingen waarderen als je nieuw materiaal hebt om te vergelijken
a23d9365e6ab3402a46a01921497622c.jpg

7ba0e049c5728c28fb1a3a0b34c77de1.jpg

87fd2656d47f9a4ef758144d8d4c27e9.jpg

ziet er mooi uit hoe waarmee hang je die koralen op in het midden?
Met zelfgemaakte beugels van geplastificeerd spandraad op de stabilisator en trekstips klemmen.
Dit doen om ruimte gebrek, want de bakken staan al vol met grote kolonies dienik niet weg wil doen.
20231124_120440.jpg20231124_120622.jpg

Back
Bovenaan