Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Dus nog andere dan de Aqua Light ‘reef’ bright of nature die uitkomen?
Ik denk na over deze lampen voor mijn AM bak, maar dan misschien nog even wachten?? Thx!
Klopt helemaal, deze lijn is door mij ontwikkeld en op resultaat getest in een live omgeving. Het ontwerp wordt door JMB uitgebracht als "DSRapproved", omdat wij een werkend standaard concept willen definieren, zodat de beginnende hobbyist een grotere kans van slagen heeft.

Deze bakken (EZ2Goreef en T1200reef) staan al ruim een jaar te draaien met de nieuwe concepten

Het staan niet alleen eventjes mooi voor een fotoshoot, maar het is ook getest op resultaat. Ruim voldoende groei met een prachtige kleurweergave.
20221116_161752.jpg20221116_161758.jpg20221116_164926.jpg20221116_164934.jpg20221116_164939.jpg

Benieuwd naar de configuratie dan. Nu werkt JMB met ofwel 3 of 2 witte LED per blauwe voor de Reef reeks.
Daar kunnen ze m.i. niet heel veel aan veranderen of zitten er meer/andere soorten LED in?

Benieuwd naar de configuratie dan. Nu werkt JMB met ofwel 3 of 2 witte LED per blauwe voor de Reef reeks.
Daar kunnen ze m.i. niet heel veel aan veranderen of zitten er meer/andere soorten LED in?
De nieuwe configuratie is totaal anders want ze zijn ontworpen met een totaal andere filosofie.
Meer spreiding en montage dicht boven het het wateroppervlakte, waardoor ze ook geschikt zijn voor een gesloten systeem. Hiermee haal je het optimale rendement van de armaturen en kan je werken zonder dimmers. (Mag wel)
Er zijn 3 varianten
- Blue, bestaande uit soorten blauw)
- Color, bestaande uit 2x blauwe, 3x witte, ro
de en groene leds)
- Reverse color, om te gebruiken voor een betere kleur verdeling.
Je kan ze gebruiken in de verdeling 50/50, maar ook 100% colors of blue.
Naar gelang de smaak en de wensen van de koralen.
Door de modulaire opbouw benut je alle lampen optimaal kan je je eigen behoefte instellen zonder tegen de grenzen van je armatuur aan te lopen. Bij veel armaturen stuur je slechts in praktijk op 50 van het vermogen om op je eigen voorkeur te kunnen uitkomen. Ook hoef je bij uitval slecht de defecte strip te vervangen en kan je zonder vermogen verlies varieren met je weergave.

Kortom een heel ander concept dan de bestaande lampen. Deze zijn ontworpen voor het eindresultaat.

Laatst bewerkt:
De nieuwe configuratie is totaal anders want ze zijn ontworpen met een totaal andere filosofie.
Meer spreiding en montage dicht boven het het wateroppervlakte, waardoor ze ook geschikt zijn voor een gesloten systeem. Hiermee haal je het optimale rendement van de armaturen en kan je werken zonder dimmers. (Mag wel)
Er zijn 3 varianten
- Blue, bestaande uit soorten blauw)
- Color, bestaande uit 2x blauwe, 3x witte, ro
de en groene leds)
- Reverse color, om te gebruiken voor een betere kleur verdeling.
Je kan ze gebruiken in de verdeling 50/50, maar ook 100% colors of blue.
Naar gelang de smaak en de wensen van de koralen.
Door de modulaire opbouw benut je alle lampen optimaal kan je je eigen behoefte instellen zonder tegen de grenzen van je armatuur aan te lopen. Bij veel armaturen stuur je slechts in praktijk op 50 van het vermogen om op je eigen voorkeur te kunnen uitkomen. Ook hoef je bij uitval slecht de defecte strip te vervangen en kan je zonder vermogen verlies varieren met je weergave.

Kortom een heel ander concept dan de bestaande lampen. Deze zijn ontworpen voor het eindresultaat.
Het idee van de modulaire verlichting is toch niet heel verschillend van wat, bijvoorbeeld, TMC doet met aquaray en Aquabeam modulaire verlichting. De gebruikte leds zullen vast verschillen, maar het concept bestond echt al 😉

Overigens wel een mooi resultaat dus de gebruikte leds zijn in ieder geval goed gekozen zo lijkt het. Zijn hier nog speciale bins gebruikt of zijn de “off the shelf” leds voortaan ruim goed en consistent genoeg ? (Als je dat wilt vertellen natuurlijk 😇)

Het idee van de modulaire verlichting is toch niet heel verschillend van wat, bijvoorbeeld, TMC doet met aquaray en Aquabeam modulaire verlichting. De gebruikte leds zullen vast verschillen, maar het concept bestond echt al 😉

Overigens wel een mooi resultaat dus de gebruikte leds zijn in ieder geval goed gekozen zo lijkt het. Zijn hier nog speciale bins gebruikt of zijn de “off the shelf” leds voortaan ruim goed en consistent genoeg ? (Als je dat wilt vertellen natuurlijk 😇)
Het ging met name om de vergelijking met de huidige JMB leds...😂 dat concept is anders.

De keuze van de leds en kleuren is anders dan de bestaande ledsstrips die ik ken. Als ze maart 2023 in de winkel staan kan je het zelf gaan bekijken.

Ik heb zelfbouw in gebruik en het probleem daarmee is dat de geleverde kwaliteit best veel uitval heeft.
De JMB ledjes zijn duidelijk veel beter, want ik heb 0,0 uitval de laatste 4 jaren. Ik monteer ze wel op een goeie manier.

Het ging met name om de vergelijking met de huidige JMB leds...😂 dat concept is anders.

De keuze van de leds en kleuren is anders dan de bestaande ledsstrips die ik ken. Als ze maart 2023 in de winkel staan kan je het zelf gaan bekijken.

Ik heb zelfbouw in gebruik en het probleem daarmee is dat de geleverde kwaliteit best veel uitval heeft.
De JMB ledjes zijn duidelijk veel beter, want ik heb 0,0 uitval de laatste 4 jaren. Ik monteer ze wel op een goeie manier.
Ah dan had ik dat verkeerd begrepen. Ben benieuwd naar de nieuwe leds, ik houd het in de gaten.

Zo... dat is een tijdje geleden...
Het leven gaat verder, maar we genieten dagelijks van de bakken. Soms is de inspiratie om te posten gewoon laag.....

Een paar snelle kiekjes van de panoramareef, sectie1.
078fdaaf99913a25d5d6edba2a467395.jpg
8f719c76f5d9ff871c4e8fe0a1cb5932.jpg
36243247fb1d3f9efcd714f54edeed99.jpg
801c04e2d07684e5b76d0196104370e2.jpg
cc65762f96fe34c4656c3b504c256c2a.jpg
b0f7659571b0bcacfa0085a2c90818fd.jpg
90b242441aa9f21dfc5314393caf2d3a.jpg
d69cd7061b5ea03d0a61af54067f4e2e.jpg

Genieten van het vuurwerk verbod in Rotterdam😂

Mooi 😎👍

Die paar mensen die daar hinder van ondervinden moeten zich maar aanpassen aan de grotere groep. Dat is een van de voorbeelden waarom dit land uiteindelijk naar de klote gaat. Als je een mening hebt, fijn en goed voor degene, maar maak er niemand anders zijn beperking of verplichting van 😉.

Mooi 😎👍

Die paar mensen die daar hinder van ondervinden moeten zich maar aanpassen aan de grotere groep. Dat is een van de voorbeelden waarom dit land uiteindelijk naar de klote gaat. Als je een mening hebt, fijn en goed voor degene, maar maak er niemand anders zijn beperking of verplichting van 😉.
De meest domme redenering die ik ooit gehoord heb.

Back
Bovenaan