Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ik gebruik de JBwave hierbij kun je alle programma's gewoon gebruiken. Daarbij heb je de mogelijkheid om het maximale power per pomp in te stellen. Ik heb nu een rw8 in elsemode draaien met een maximum van 70%. Op het tweede kanaal draait een rw4 met als maximum 90% hierdoor zijn ze bij mij fluisterstil.

Dus net met de JB wave kan je de maximale sterkte van de pulserende snelheid ook bepalen ?

Dat kan namelijk niet met de bijgeleverde standaard controler.
Die doet alleen minimaal naar maximaal, al dan niet proprotioneel omhoog sturend.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan. Ik heb deze controller gekocht omdat de pompen in Else mode te veel lawaai maakte en ook te heftige stroming gaven voor mijn vorige bak. Ik zag veel mensen in het buitenland met de spanning knutselen waardoor ze de snelheid konden controleren. Ik wilde een goede oplossing en vond deze in de JBwave. Ben er erg tevreden over.

Hierbij een goed filmpje wat er mogelijk is.

[video]https://youtu.be/jkzV6o8C8wI[/video]

Ja, dat kan. Ik heb deze controller gekocht omdat de pompen in Else mode te veel lawaai maakte en ook te heftige stroming gaven voor mijn vorige bak. Ik zag veel mensen in het buitenland met de spanning knutselen waardoor ze de snelheid konden controleren. Ik wilde een goede oplossing en vond deze in de JBwave. Ben er erg tevreden over.

Hierbij een goed filmpje wat er mogelijk is.

[video]https://youtu.be/jkzV6o8C8wI[/video]

Dank je voor je input.. ik ga het een bestuderen en mogelijk eentje halen, want het geluid bij volle snelheid van die rw20 is niet te harden....

greetings, GlennF

Graag gedaan.

Helemaal stil zullen ze nooit worden. Maar dat is denk ik bij elke pomp een utopie. Ik heb ze nu zo stil dat ik ze heel af en toe nog hoor. Als ik met mijn oor tegen de bak aan zit. Zeker het proberen waard. Als je de pompen op 75% hebt, hoor je helemaal niets meer en zijn ze nog krachtig genoeg.

Graag gedaan.

Helemaal stil zullen ze nooit worden. Maar dat is denk ik bij elke pomp een utopie. Ik heb ze nu zo stil dat ik ze heel af en toe nog hoor. Als ik met mijn oor tegen de bak aan zit. Zeker het proberen waard. Als je de pompen op 75% hebt, hoor je helemaal niets meer en zijn ze nog krachtig genoeg.

Ok, ik ga experimenteren. ik heb alle 4 modellen van jebao hier....
De rw4/rw8 en rw15 zijn in elk geval binnen norm...
En als laatste ga ik de gyre xf130 testen.

greetings, GlennF

Gaat goed daar in de nps kolom!
Nog even en je hebt een gele achterwand :cool:

Hoe doet de spidersponge het bij je Glenn?

Groetjes Youri

Het gaat zo goed met de tubastrea, dat ik aan een een speciale vriend een stekje geschonken heb.

De spider sponge is een experiment..
Ik ga proberen die in leven te houden.
Voorlopig zie ik nu al tekens van degeneratie...
Ik ben begonnen met toedienen van diverse mixen, daar kom ik later op terug, want nu is het nog te vroeg om iets bekend te maken..

greetings, GlennF

Als je deze per ongeluk aanraakt zijn ze ook veilig voor mens en vis?

Ja hoor .....ze netelen niet zo erg naar mijn idee.. je wilt juist dat die poliepen helemaal uitstaan.
Van anderen heb ik wel begrepen dat je andere koralen kunnen netelen.....

greetings, GlennF

Ben benieuwd wat de spidersponge gaat doen, bij mij heb ik 'm 8 maanden in goede conditie kunnen houden.
ik ook...dennis

Had wel t idee dat de spons enige stroming goed deed, toen deze in een rustig plekje stond werd de spons minder.
dat idee heb ik ook dennis

bij te weinig stroming krijg je een aanslag op de spons die de boel verstikt, het lijkt wel een bacterie film.

Back
Bovenaan