Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

nou helaas zijn wij op dit niet positiever geworden. Dit heeft met name te maken over de service die gegeven wordt.

Zal hier verder niet over uitwijden omdat dit het zoetwater gebeuren betreft.

Ik kom hier nog verder op terug.

Zoals beloofd kom ik terug op Coenen in best.
Gisteren de zeewater afdeling bekeken en inderdaad zoals je al aangaf Glenn zijn ze hier hard mee aan het werk.
Vind het er nu veel beter uitzien.
Als men het nu nog op kan gaan brengen om te zorgen dat er geen waterstrepen op de vooruit zitten is het nog een verzorgder geheel.

Zoals beloofd kom ik terug op Coenen in best.
Gisteren de zeewater afdeling bekeken en inderdaad zoals je al aangaf Glenn zijn ze hier hard mee aan het werk.
Vind het er nu veel beter uitzien.
Als men het nu nog op kan gaan brengen om te zorgen dat er geen waterstrepen op de vooruit zitten is het nog een verzorgder geheel.

Ik heb niet overdreven toch..
ik kijk tegenwoordig als een kritische hobbyist/consument naar dingen, met als extra invalhoek mijn zeer succesvolle ondernemers verleden. Dat geeft mij een bevoorrechte positie .

greetings, GlennF

Mij pompen zijn al minimaal 10 jaar oud..
4x tunze 6100 (12000l/u)

Een van ze gaat regelmatig piepen door kalk aanslag, dus moet ik die vaker reinigen

Omdat ik toch op zoek was naar iets voor de Dymico systeem, had ik eerst een Jebao RW20 gehaald en laten proefdraaien op de 540 liter dymico systeem.

Deze bleek te zwaar voor het systeem, maar de features en gebruiks gemak waren zo mooi dat ik besloten heb deze te gebruiken.
De RW20 heb ik op mijn rif gezet als vervanger van een Tunze 6100.
Dat bevielt wel....
Alleen vind ik de zoem irritant vooral als je het laat varieren of pulseren.........dan gaat het, Zoem... zoem...zoem...zoem...
.
Ik hoor dat het wel verdwijnt of went.....

Vandaag heb ik gelijk besloten alle pompen te vervangen en alvast wat gaan inkopen om te evalueren welke mij beter bevallen..

De tunze 6100 zet ik apart als reserve...
Ze zijn oerdegelijk maar helaas achterhaald door gbeperkte programma, teveel gedoe met snoeren en daardoor niet onderhoudsvriendelijk.

uploadfromtaptalk1427137837756.jpg

greetings, GlennF

Hey Glen goeie keus deze pompen , erg makkelijk schoonmaken ook , de zoem wen je wel aan en als je ze een tandje lager zet hoor je ze al haast niet meer , ik denk dat je er veel plezier van hebt gr jaap

Hi Glenn,

Choices, choices, choices......:)

Ik ben heel erg benieuwd wat je van die maxpect vind, ik zit te twijfelen om deze ook in te gaan zetten.

Heb je de 130 of de 150?

Wat betreft het gezoem van de jebaos, bij sommige standen verdwijnt dit, bij de stand dat hij can zacht naar hard en weer zacht gaat blijft dit hoorbaar.

Groet
Adri

Hi Glenn,

Choices, choices, choices......:)

Ik ben heel erg benieuwd wat je van die maxpect vind, ik zit te twijfelen om deze ook in te gaan zetten.

Heb je de 130 of de 150?

Wat betreft het gezoem van de jebaos, bij sommige standen verdwijnt dit, bij de stand dat hij can zacht naar hard en weer zacht gaat blijft dit hoorbaar.

Groet
Adri

Jaap en Adri..

Dit stuurt mijn vrouw naar mij toen ik niet thuis was.....

" Het dreunend geluid bij de aquarium is heel irritant als het stil is in huis. Doe er wat aan."

Dit komt van de RW20....

greetings, GlennF

Jaap en Adri..

" Het dreunend geluid bij de aquarium is heel irritant als het stil is in huis. Doe er wat aan."

Dit komt van de RW20....

greetings, GlennF

Precies datzelfde riep mijn geliefde ook als ik de rw20 vol aan had staan. Op stand H en op halve kracht was het goed te doen.

Voor mijn "bakje" was hij toch te sterk, nu met de rw8 kan ik die features wel gebruiken maar ook niet vol aan. Denk dat je moet wachten op een rw40 en die dan op halve kracht laten golven. Ook de rw8 op volle kracht heeft teveel (lees: irritant) geluid.

Verzonden zonder hinder van enige vorm van kennis !

Hi Glenn,

hmmmm dat is minder, ik kan het niet vergelijken omdat ik maar een RW8 gebruik, waarbij ik de golfslag nog wel kan gebruiken.

Ik hoop voor je dat de een kwestie van indraaien is, je moet de vrouw niet tegen je in het harnas krijgen. :p

groet
Adri

Jaap en Adri..

Dit komt van de RW20....

greetings, GlennF

Ik gebruik de JBwave hierbij kun je alle programma's gewoon gebruiken. Daarbij heb je de mogelijkheid om het maximale power per pomp in te stellen. Ik heb nu een rw8 in elsemode draaien met een maximum van 70%. Op het tweede kanaal draait een rw4 met als maximum 90% hierdoor zijn ze bij mij fluisterstil.

Back
Bovenaan