Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ach ja , Utopia heeft van een persoon zijn lieveling er uit ge gooit dus moet je dan maar iemand anders gaan persten.lukt het niet op Facebook dan maar hier.
Jammer dat ze dan geen leven meer hebben en andere moeten uitdagen.
Van mij uit het laatste woord over deze persoon , hij kan beter utopia gaan kijken op uitzending gemist

Hoi.

Sorry Glenn, kan je antwoord niet helemaal volgen.

Ik heb niets tegen je, heb ik ook nergens geschreven.
Maar ik kan de sturing van je aquarium niet volgen.
Staat de bak van Glenn er goed bij!
Ja, die staat er goed bij, dan zou je toch denken dat deze waardes van zijn bak nu, beter zijn om die in zijn calculator te zetten.

Experimenteren is goed, vooral om verder te komen in de hobby.
En daar kunnen we gewoon normaal over praten, want het dreigt alweer te escaleren en dat is niet de bedoeling.

Glenn ik heb niets met Marty, zie dat je verbanden bent aan het zoeken.

groetjes
twan

Glenn heeft voor de calculator advies waarden opgegeven , waarbij het gros van de koralen zich prettig voelt ( althans dat is mijn vermoeden ).

Een product kan natuurlijk altijd verbeterd worden en voor verbeteren moet men experimenteren.

Waterwaardes continue op hetzelfde niveau houden (een strakke lijn) is een illusie, dat is gewoon onmogelijk zonder continue monitoring en sturing. Ervaren aquarianen weten ook dat dit helemaal niet erg is want zolang je waterwaardes maar rustig op en neer golven binnen een bepaald bereik is er ook niets aan de hand omdat je dieren daar totaal geen last van hebben. Daarnaast zijn er een aantal waardes waar je best eens een 'foutje' mee kunt maken waardoor er een uitschieter naar boven of beneden ontstaat, want zolang je daar op moment van constatering maar de juiste actie ter correctie op onderneemt is er verder ook niets aan de hand omdat je dieren snel genoeg herstellen van een dergelijk 'foutje'.

Ik zie dus ook niets vreemds aan deze lijst met waterwaardes, er zitten wel wat van die 'foutjes' in. Die heeft iedereen en een nieuwsgierige aquariaan die weet wat hij doet kan ze prima zelf op een veilige manier creeëren dus als dat deel van de verklaring is dan zie ik het probleem niet echt.

Ze snappen het niet dat streef waardes zijn voor het goed houden van de meeste koralen

Ik gebruik ook Dsr en mijn waardes zijn bijna lange na niet wat in de calculator staat

Gr rico

Precies Rico ... het is een GEREEDSCHAP waarbij VRIJE INTERPRETATIE mogelijk is voor gevorderde gebruikers
Ik heb het AFGEBAKENDE om ongelukken te voorkomen.

Degene die beter hun koralen kunnen lezen of een specifiek koralen bestand nastreven, kunnen dus deze parameters tweaken.
Ik stimuleer om die info te delen met anderen.
Het past in het gedachte van het synthetisch aquarium project, waarbij de gemeenschap info deelt, zodat er voorzichtig conclusies kunnen worden geformuleerd

http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=985888
Dit is nog steeds de doelstelling en er is sindsdien veel gebeurt die geleid heeft tot waar we nu zijn.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
De nieuwe ontwikkelingen die je doormaakt zet iedereen die het leest aan het denken. Je gaat er af en toe toch van achter je oren krabben ;-)

Een aquarium houden is grenzeloos en zet je van de ene uitdaging in de ander. Je zal toch moeten anticiperen op de veranderingen en je werkwijze hierop moeten aanpassen.

Dat is ook de bedoeling dat mensen gaan denken voordat ze doen. Dat maakt de hobby leuk, maar vooral succesvoller.

greetings, GlennF

Ach ja , Utopia heeft van een persoon zijn lieveling er uit ge gooit dus moet je dan maar iemand anders gaan persten.lukt het niet op Facebook dan maar hier.
Jammer dat ze dan geen leven meer hebben en andere moeten uitdagen.
Van mij uit het laatste woord over deze persoon , hij kan beter utopia gaan kijken op uitzending gemist

Tjsa als je niks beters te doen heb.....:)

greetings, GlennF

Hoi.

Sorry Glenn, kan je antwoord niet helemaal volgen.

Ik heb niets tegen je, heb ik ook nergens geschreven.
Maar ik kan de sturing van je aquarium niet volgen.
Staat de bak van Glenn er goed bij!
Ja, die staat er goed bij, dan zou je toch denken dat deze waardes van zijn bak nu, beter zijn om die in zijn calculator te zetten.

Experimenteren is goed, vooral om verder te komen in de hobby.
En daar kunnen we gewoon normaal over praten, want het dreigt alweer te escaleren en dat is niet de bedoeling.

Glenn ik heb niets met Marty, zie dat je verbanden bent aan het zoeken.

groetjes
twan

Geen probleem twan, ik begrijp dat je soms scherp kan zijn, maar als je je verplaatst in mijn schoenen, vraag ik me af hoe jij zou reageren, zeker als je continue vragen/opmerkingen krijg in een bepaalde richting. Met de reactie na jou leek het bijna of het een tag team was met een doel.

Ik kies er dan voor die vragen te negeren, als ik vermoed dat de vraag niet het doel is maar het middel.

Ik hoop dat je het antwoorden nu heb kunnen filteren, want wat ik doe wordt door velen wel goed begrepen..

Als er vragen zijn graag gericht en 1 per keer, anders wordt het een dagtaak om een antwoord te formuleren.
Il wil naast wat ik nu doe ook nog vrije tijd hebben voor andere dingen die ik leuk vind. Die hebben bij mij echt wel voorrang.

greetings, GlennF

Om het beter te formuleren...
Ik voer experimenten uit met mijn rif om te kijken wat de reactie van de koralen zijn bij bepaalde waarden.
Door te experimenteren leer ik zaken af te bakenen.
Die wetenschap deel ik weer met anderen die open staan voor experimenten. Als zij dit onafhankelijk van elkaar kunnen bevestigen, dan kan dit verder gedeeld worden met een grotere groep.

Het doel is de faal procentage onder zoutwater aquarianen omlaag te brengen en de hobby een positieve duw (imago) te geven.

Mijn rif staat er goed bij ondanks deze bewust gekozen schommelingen. Omdat ik kan sturen als ik zie dat het fout dreigt te gaan.

Dat bedoel ik met niet op eieren lopen.
Ik ben niet zuinig op mijn verkregen "stabiliteit en balans" en forceer soms zelf de zaken om te kijken hoe ver ik kan gaan.

greetings, GlennF

Na een korte bezoek aan antwerpen kon ik het niet nalaten bij reef company naar binnen te wippen.

Daar zag ik 2 juweeltjes die je niet zo vaak tegenkomt in de winkels.

Na een kleine touw trekkerij met mijn vrouw, of het de linkse of rechtse koraal zou worden. Heb ik de knoop maar doorgehakt en beide laten inpakken.

Werderom Scolymia erbij
uploadfromtaptalk1420826659674.jpg

En een acanthastrea lordhowensis.
uploadfromtaptalk1420826680645.jpg

greetings, GlennF

woow mooie stukken glenn laat ze maar snel groeien en vermeerderen :p

Mooi ding! Heb net met moeite zijn broertje laten liggen.:p

Na een korte bezoek aan antwerpen kon ik het niet nalaten bij reef company naar binnen te wippen.

Daar zag ik 2 juweeltjes die je niet zo vaak tegenkomt in de winkels.

Na een kleine touw trekkerij met mijn vrouw, of het de linkse of rechtse koraal zou worden. Heb ik de knoop maar doorgehakt en beide laten inpakken.

Werderom Scolymia erbij
Bekijk bijlage 416454

En een acanthastrea lordhowensis.
Bekijk bijlage 416455

greetings, GlennF

Prachtige stukken zeg!

woow mooie stukken glenn laat ze maar snel groeien en vermeerderen :p

Dank je mitchel,

Ik voer koralen in mijn rif niet gericht , dat vraag teveel inspanning. Dus het extreem groeien gaat hier niet gebeuren.
Ik zorg dat ze gezond zijn en mooi gaan staan. Dat is de doelstelling. Alles moet uit het water en visvoer komen.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan