Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Dit is een quote van anja op een ander medium over mangaan.
Iets wat ik ook zie gebeuren, of athans een sterk vermoeden hebt.

in die tijd even de fosfaat goed in de gaten houden , lijk of deze sneller verdwijnt nu ik mangaan gebruik.

nu hebben we altijd al verschillende wiertjes , kalkwiertjes en zo in de bak gehad maar het lijkt er wel op dat deze nadat we begonnen zijn met het doseren van mangaan deze harder groeien dan voorheen

greetings, GlennF

Photo a day....
ahum... waar was ik nou weer gebleven na al die drukke najaars dagen van eten en feesten

15712488109_911e89e007_c.jpg

Waarom draai op een zo laag nitraat en fosfaat?
Kh en PH zijn ook laag.

Je advies in je calculator is toch anders, Of vergis ik me nu!

gr
twan

meet overzicht van juli - december 2014

16152855066_d0874b7cf6_o.png

Geen idee.

Ik dacht dat jij ook via de DSR calculator werkt.:rolleyes:
En het viel me op dat je andere waardes hebt als welke je adviseert in je calculator.

Groetjes
Twan
Waarom denk je twan?

greetings, GlennF

Geen idee.

Ik dacht dat jij ook via de DSR calculator werkt.:rolleyes:
En het viel me op dat je andere waardes hebt als welke je adviseert in je calculator.

Groetjes
Twan

De calculator adviezen zijn "adviezen" kijk ook eens naar de linker kolom bij de "range".
De calculator is (ook) een stuk gereedschap om vrij te sturen naar eigen waarnemingen en persoonlijk voorkeur in kleuring.

Dat doe ik ook met mijn experimenten die ik heb lopen.
Door dit steeds bij te sturen leer ik meer over koralen en hun reactie...
Die vrijheid heb ik, omdat ik totale controlle heb over mijn waarden en niet op eieren hoef te lopen.

greetings, GlennF

Dat is nieuw.

Dus je advies is anders dan wat je doet aan het sturen van de eigen bak.
Ik wist trouwens niet dat je met de Kh en PH de kleur kan sturen.

Dus niet echt een antwoord wat je geeft.
En die laatste zin zal ik maar niet lezen....................

gr
twan

De calculator adviezen zijn "adviezen" kijk ook eens naar de linker kolom bij de "range".
De calculator is (ook) een stuk gereedschap om vrij te sturen naar eigen waarnemingen en persoonlijk voorkeur in kleuring.

Dat doe ik ook met mijn experimenten die ik heb lopen.
Door dit steeds bij te sturen leer ik meer over koralen en hun reactie...
Die vrijheid heb ik, omdat ik totale controlle heb over mijn waarden en niet op eieren hoef te lopen.

greetings, GlennF

ik had al een flauw vermoeden waar dit om zou gaan, maar gaf het de voordeel van de twijfel. Nu weet ik het en ook hoe ermee om te gaan.
have a nice day !

Dat is nieuw.

Dus je advies is anders dan wat je doet aan het sturen van de eigen bak.
Ik wist trouwens niet dat je met de Kh en PH de kleur kan sturen.

Dus niet echt een antwoord wat je geeft.
En die laatste zin zal ik maar niet lezen....................

gr
twan

Wanneer ik dat lijstje met metingen naloop denk ik die bak kan nooit
Stabiel draaien. Het vliegt maar omhoog en omlaag.

Zou toch graag het verloop van andere aquas onder de loep willen nemen geloof nooit dat deze perfect op lijn blijven en elke waarde tot in de perfectie wordt nagestreefd. Glenn experimenteert erop los door het jaar heen het is begrijpelijk dat de waarden dan fluctueren en dat je niet de perfecte lijn krijgt die men verwacht in de waarden. Maar kijk even naar het aquarium zelf de groei van de koralen etc.. De vissen... Er wordt nu net gedaan of dat het heel slecht is wat er op het waarde lijstje staat en dat het absoluut niet mogelijk is dat zijn aquarium er zo kan uitzien met die waarden. Ook bij mijn aquarium fluctueren de waarden door het jaar heen en is er zelfs een overschot en af en toe een tekort aan bepaalde stoffen. Zolang je dit niet maanden aanhoudt maar dit wekelijks max. 2 wekelijks weer onder controle weet te brengen en je ten alle tijde bewust bent van je eigen aquarium en je hem dus kunt lezen zonder gebruik te maken van je waarden lijstje dan ben je goed bezig niet dat je slecht bezig bent als je wel continu aan het meten bent maar een ieder hier op t forum heeft zijn eigen methode om je aquarium in je eigen gewenste staat te houden en een ieder streeft op zijn eigen manier naar perfectie laat een ieder daarin dan gewoon in zijn waarde. Val daar een persoon die over alles open kaart speelt niet aan. We zijn niet perfect en zullen dat ook nooit worden maar respecteer elkaar en ook hoe andere handelen en de hobby uitvoeren het gaat tenslotte om de levende have die je in huis haalt en je gewoonweg zo lang mogelijk en met veel plezier in leven moet zien te houden en het liefst willen we allemaal uitbreiding groei en dat het goed gaat. Maar deze hobby staat nou eenmaal bekend om de lastige problemen die je op je weg naar perfectie tegenkomt. Zo ook de waarden die daarbij horen. Ik hoop dat een ieder goed nadenkt bij wat men zegt en schrijft en dat we een ieder in zijn of haar waarde laten en elkaar niet gaan af katten op bepaalde berichten die we plaatsen. Kritiek mag altijd maar heb wel respect voor elkaar zoals je die zelf ook terug verwacht van een ander!

Zou toch graag het verloop van andere aquas onder de loep willen nemen geloof nooit dat deze perfect op lijn blijven en elke waarde tot in de perfectie wordt nagestreefd. Glenn experimenteert erop los door het jaar heen het is begrijpelijk dat de waarden dan fluctueren en dat je niet de perfecte lijn krijgt die men verwacht in de waarden. Maar kijk even naar het aquarium zelf de groei van de koralen etc.. De vissen... Er wordt nu net gedaan of dat het heel slecht is wat er op het waarde lijstje staat en dat het absoluut niet mogelijk is dat zijn aquarium er zo kan uitzien met die waarden. Ook bij mijn aquarium fluctueren de waarden door het jaar heen en is er zelfs een overschot en af en toe een tekort aan bepaalde stoffen. Zolang je dit niet maanden aanhoudt maar dit wekelijks max. 2 wekelijks weer onder controle weet te brengen en je ten alle tijde bewust bent van je eigen aquarium en je hem dus kunt lezen zonder gebruik te maken van je waarden lijstje dan ben je goed bezig niet dat je slecht bezig bent als je wel continu aan het meten bent maar een ieder hier op t forum heeft zijn eigen methode om je aquarium in je eigen gewenste staat te houden en een ieder streeft op zijn eigen manier naar perfectie laat een ieder daarin dan gewoon in zijn waarde. Val daar een persoon die over alles open kaart speelt niet aan. We zijn niet perfect en zullen dat ook nooit worden maar respecteer elkaar en ook hoe andere handelen en de hobby uitvoeren het gaat tenslotte om de levende have die je in huis haalt en je gewoonweg zo lang mogelijk en met veel plezier in leven moet zien te houden en het liefst willen we allemaal uitbreiding groei en dat het goed gaat. Maar deze hobby staat nou eenmaal bekend om de lastige problemen die je op je weg naar perfectie tegenkomt. Zo ook de waarden die daarbij horen. Ik hoop dat een ieder goed nadenkt bij wat men zegt en schrijft en dat we een ieder in zijn of haar waarde laten en elkaar niet gaan af katten op bepaalde berichten die we plaatsen. Kritiek mag altijd maar heb wel respect voor elkaar zoals je die zelf ook terug verwacht van een ander!

Hoi davany,
Maak je maar niet druk..
Die waarde zijn bewust om koralen te kunnen bestuderen op hun eigenschappen en ja ik speel met open kaart juist om mensen de ogen te openen, dat je niet zo tight ass moet zijn en de koralen best wat kunnen hebben, mits je het niet te lang aanhoud.
Vandaar dat ik ook zei: ik heb zelf de controlle over zaken. Dat weet ik, dat weet jij en nog tal van mensen, maar bij sommige gaat het er blijkbaar niet in dat het mogelijk is. Waarom ze mijn dagboek zo interesant vinden snap ik ook niet (of toch wel:D).

greetings, GlennF

Ze snappen het niet dat streef waardes zijn voor het goed houden van de meeste koralen

Ik gebruik ook Dsr en mijn waardes zijn bijna lange na niet wat in de calculator staat

Gr rico

Back
Bovenaan